  • 11. Data: 2019-09-30 20:02:59
    Temat: Re: Co W10 pisze na dysku w czasie swej rzekomej bezczynności?
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2019-09-30 o 19:53, ąćęłńóśźż pisze:
    > Włącz 'Task Manager' lub 'Resource Monitor'.

    U mnie dysk się samoczynnie ożywia gdy zgaśnie monitor :)

  • 12. Data: 2019-10-01 02:14:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jacek Maciejewski" 1nnepc26faqn0$....@4...net

    > Wymówka. Mint jest łatwy i intuicyjny. Zainstaluj jako drugi
    > na dysku, użyj Minta live czy wreszcie użyj maszyny wirtualnej
    > i się zaznajomij.

    OutlookExpress jest? ;) Jak nie ma -- nie chcę!

    Kocham ;) Windows!!!

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 13. Data: 2019-10-01 02:18:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Irokez" 5d921f5c$0$524$6...@n...neostrada.pl

    > Win10 nie zapisuje na dysk, Win10 czyta dysk i wysyła
    > Twoje pliki do Microsoftu do "analizy w celu ulepszenia
    > produktu".

    Pisze -- bez wątpienia pisze!!!
    - przybywa TBW
    - MenadżerZadań pokazuje pisanie
    - HWInfo (czy jak mu tam) pokazuje pisanie...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 14. Data: 2019-10-01 07:58:45
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 1 Oct 2019 02:14:38 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > "Jacek Maciejewski" 1nnepc26faqn0$....@4...net

    > OutlookExpress jest? ;) Jak nie ma -- nie chcę!
    >
    > Kocham ;) Windows!!!

    Mózg ci się zafiksował na XP. Nie ma dla ciebie ratunku :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 15. Data: 2019-10-01 08:00:45
    Od: JaNus <bez@adresu>

    > Kocham Windows!!!

    - bez wzajemności :)

  • 16. Data: 2019-10-01 08:16:28
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2019-10-01 o 02:18, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:> "Irokez":>>
    Win10 czyta dysk>>

    > Pisze -- bez wątpienia pisze!!!
    > - przybywa TBW
    > - MenadżerZadań pokazuje pisanie
    > - HWInfo (czy jak mu tam) pokazuje pisanie...

    A zwróciłeś uwagę, które składniki W-10 są za to odpowiedzialne?
    U mnie, prócz procesów nie budzących obaw (np. Chrome), pisze System,
    i jakiś watchdog_service.exe, ale mój niepokój budzi
    ComarchCryptoServer.exe -- ja mu szyfrowania nie ustawiałem! To kto-i-co
    szyfruje? Niby tylko 0,1% (hm, ale % - czego??), lecz może właśnie
    szyfrowane są moje dane?

    Może i u mnie, i u kol. Ciszewskiego szaleje jakiś wirus szyfrujący dyski?

  • 17. Data: 2019-10-01 23:57:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "JaNus" 5d92ef3c$0$17363$6...@n...neostrada.pl

    > A zwróciłeś uwagę, które składniki W-10 są za to odpowiedzialne?

    Tak -- System. ;)

    > szyfruje? Niby tylko 0,1% (hm, ale % - czego??), lecz może właśnie

    To %% zajętości dysku. Poza transferem (GB/s) jest jeszcze czas
    (ms) dostępu. Dla SSD jest mały, ale dla HDD jest bardzo duży.
    Jeśli zarzucisz dysk masą zleceń -- stracisz czas na
    szukanie/przygotowywanie danych...

    > Może i u mnie, i u kol. Ciszewskiego szaleje jakiś wirus szyfrujący dyski?

    Na najczystszym (tylko co postawionym) W10 też jest to siąpienie.

    -=-

    ~8766 godzin ma przeciętny rok.

    Mając zapis ~2 GB na godzinę przez 5 lat ciągłej pracy W10
    otrzymujemy 87660 GB, czyli 88 TB, czyli ponad połowę TBW
    dla mego Samsunga pojemnego na 250 GB.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 18. Data: 2019-10-01 23:59:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "JaNus" 5d92eb8d$0$17360$6...@n...neostrada.pl

    > - bez wzajemności :)

    Prawdziwa miłość zawsze powoduje/niesie ból. ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 19. Data: 2019-10-02 00:57:28
    Od: Netx <n...@g...pl>

    > Czy już ktoś namierzył pliki zapisywane przez
    > W10 podczas rzekomej bezczynności W10?...
    > Jeśli namierzył -- czy chce podzielić się tą wiedzą?...
    >
    > Co wywalić na RAMdysk, by odciążyć zapis na HDD lub SSD?

    Ja już w zasadzie porzuciłem śledztwo w tym temacie. Ale jak wynika z
    porównania przyrostu TBW przez ostatni miesiąc i podzielenie przez "czas
    pracy dysku [h] - w/g Crystal Disk Info": u mnie średnio pisze 0.8GB/h.
    Jednak komputer pozostaje często włączony i bezczynny.

    Właśnie przed chwilą włączyłem z ciekawości Firefoxa, poprzeglądałem
    trochę www - przez *kilka minut* i "Process Explorer" pokazuje że
    FireFox ma "I/O Write Bytes"=173MB (po kilku minutach). Pytanie czy to
    "I/O Write Bytes" to zapis na dysk czy wysyłanie danych siecią. Bo jeśli
    to zapis na dysk to następnym krokiem byłby eksperyment: zostawienie na
    np 2h komputera bez obciążenia FireFoxem i sprawdzenie czy TBW przyrosło
    o tyle co zwykle (u mnie 0.8-1.2GB/h).

    Trochę straciłem zapał do tego tematu ze względu na trudność
    identyfikacji winowajcy.

  • 20. Data: 2019-10-02 18:53:13
    Od: Emru <e...@g...com>

    > Prawdziwa miłość zawsze powoduje/niesie ból. ;)

    tylko w sztuce