  • 21. Data: 2019-10-02 21:39:49
    Temat: Re: Co W10 pisze na dysku w czasie swej rzekomej bezczynności?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Netx" 5d93d9d8$0$17347$6...@n...neostrada.pl

    > pracy dysku [h] - w/g Crystal Disk Info": u mnie średnio pisze 0.8GB/h. Jednak
    komputer pozostaje często włączony i bezczynny.

    Musiałbym odstawić W10 na wiele godzin rzekomej bezczynności,
    by móc dokładniej oszacować szybkość siąpienia. W tym
    czasie zapewne W10 uznałby, iż nadszedł czas na apdejt. ;)

    > Właśnie przed chwilą włączyłem z ciekawości Firefoxa, poprzeglądałem trochę www -
    przez *kilka minut* i "Process Explorer"
    > pokazuje że FireFox ma "I/O Write Bytes"=173MB (po kilku minutach). Pytanie czy to

    173 MB? Raczej mało, jak na przeglądarkę.

    > "I/O Write Bytes" to zapis na dysk czy wysyłanie danych siecią. Bo jeśli to zapis
    na dysk to następnym krokiem byłby eksperyment:
    > zostawienie na np 2h komputera bez obciążenia FireFoxem i sprawdzenie czy TBW
    przyrosło o tyle co zwykle (u mnie 0.8-1.2GB/h).

    Nie korzystam z FF. Mam zainstalowane różne wersje FF,
    ale na co dzień nie używam FF.

    > Trochę straciłem zapał do tego tematu ze względu na trudność identyfikacji
    winowajcy.

    Dawno porzuciłem śledztwo -- dlatego szukam kogoś, kto namierzył.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 22. Data: 2019-10-03 15:23:33
    Od: Netx <n...@g...pl>

    W dniu 02.10.2019 o 21:39, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:>
> [...]
    > by móc dokładniej oszacować szybkość siąpienia. W tym
    > czasie zapewne W10 uznałby, iż nadszedł czas na apdejt. ;)

    Dziś zostawiłem komputer z W10 włączony na noc, bez obciążenia.
    Usypianie wyłączyłem.
    Rezultat: Przez 9h i 31m czyli przez 9.52h komputer zapisał na SSD
    1850MB czyli szybkość siąpienia bez obciążenia = 1850MB/9.52h = 194MB/h
    Pozostawiam ocenie czy to dużo czy mało. Ale na pewno kilkukrotnie mniej
    niż tyle ile mi wychodzi przy normalnej pracy, czyli 800-1200MB/h...

    > 173 MB? Raczej mało, jak na przeglądarkę.

    Ja uważam że to dużo jak na kilka minut przeglądania. Dajmy na to że
    przez 5 minut FireFox zapisze te 173MB. To na godzinę 12*173MB i jest to
    powyżej 2GB/h. Chociaż nie przeglądam WWW aż tak intensywnie godzinami,
    więc reasumując, średnio może będzie właśnie około 1GB/s.
    Przy okazji powstaje pytanie co ten FireFox pisze na dysku i po co.
    Przecież może sobie keszować obrazki w RAM a nie pisać wszystko na dysk.

    Ale zrobiłem przed chwilą krótki test FireFoxa. W tle bezczynne
    programy: ThunderBird, Excel. Przez 3 minuty przeglądałem w FireFox
    średnio intensywnie 2 witryny www, które lubię oglądać. Process Explorer
    wykazał że w tym czasie FireFox miał zapisów IO: 112MB. CrysttalDiskInfo
    wykazało w tym czasie przyrost o 119MB. Zatem uważam że FireFox pisze
    sobie po dysku stosunkowo intensywnie i może być w moim przypadku
    przyczyną "siąpienia". (używam FireFoxa dość dużo).

    > Nie korzystam z FF. Mam zainstalowane różne wersje FF,
    > ale na co dzień nie używam FF.

    Może Twoja przeglądarka WWW też pisze sobie swobodnie po dysku?

  • 23. Data: 2019-10-03 16:38:57
    Od: Netx <n...@g...pl>

    W dniu 03.10.2019 o 15:23, Netx pisze:
    > Chociaż nie przeglądam WWW aż tak intensywnie godzinami,
    > więc reasumując, średnio może będzie właśnie około 1GB/s.

    Miało być 1GB/h

  • 24. Data: 2019-10-03 16:51:01
    Od: Netx <n...@g...pl>

    W dniu 03.10.2019 o 15:23, Netx pisze:
    > Zatem uważam że FireFox pisze
    > sobie po dysku stosunkowo intensywnie i może być w moim przypadku
    > przyczyną "siąpienia". (używam FireFoxa dość dużo).

    Chyba nie odkryłem Ameryki. Na sieci dużo stron w tym temacie.
    Przykładowo tutaj ktoś proponuje rozwiązanie:
    https://www.servethehome.com/firefox-is-eating-your-
    ssd-here-is-how-to-fix-it/

  • 25. Data: 2019-10-04 01:40:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Netx" 5d95f654$0$531$6...@n...neostrada.pl

    > Dziś zostawiłem komputer z W10 włączony na noc, bez obciążenia.

    32W10 czy 64W10?

> [...]
    > 194MB/h Pozostawiam ocenie czy to dużo czy mało. Ale na pewno kilkukrotnie mniej
    niż tyle ile mi wychodzi przy normalnej pracy,

    Ja mam ~tyle pod 64W10 w jedną godzinę, gdy niczego świadomie nie piszę na SSD.

    > Ja uważam że to dużo jak na kilka minut przeglądania.

    Zależy od tego, ile masz okienek i co w nich masz.
    Ja zazwyczaj (gdy starcza mi 12 GiB RAMki) mam otwartych
    sporo stron, w tym wiele z filmami.

    > Dajmy na to że przez 5 minut FireFox zapisze te 173MB. To na godzinę 12*173MB i
    jest to powyżej 2GB/h. Chociaż nie przeglądam WWW
    > aż tak intensywnie godzinami,

    Możesz skierować FF poza SSD.

    > więc reasumując, średnio może będzie właśnie około 1GB/s.
    > Przy okazji powstaje pytanie co ten FireFox pisze na dysku i po co. Przecież może
    sobie keszować obrazki w RAM a nie pisać
    > wszystko na dysk.

    W RAMce też keszuje.

> [...]
    FireFox pisze sobie po dysku stosunkowo
    > intensywnie i może być w moim przypadku przyczyną "siąpienia". (używam FireFoxa

    Przekierowałem poza systemowy dysk, co mogłem, w tym:

    - przeglądarki
    - dzienniki
    - pliki do apgrejdów i apdejtów
    (SoftwareDistribution)

    Część przekierowałem na HDD część na RAMdysk...

    > Może Twoja przeglądarka WWW też pisze sobie swobodnie po dysku?

    Raczej nie pisze zbyt wiele -- pisze, gdy apdejtuje się, ale poza
    tym nie pisze na dysku systemowym.

  • 26. Data: 2019-10-04 01:44:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Netx" 5d960ad4$0$536$6...@n...neostrada.pl

    > Chyba nie odkryłem Ameryki. Na sieci dużo stron w tym temacie. Przykładowo tutaj
    ktoś proponuje rozwiązanie:
    > https://www.servethehome.com/firefox-is-eating-your-
    ssd-here-is-how-to-fix-it/

    Możesz przekierować ruch ma inne pliki czy katalogi.
    (o ile wiesz, które to pliki i katalogi, ale nie
    zdołałem tak przekierować Windows.Old)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 27. Data: 2019-10-04 02:18:41
    Od: Netx <n...@g...pl>

    > "Netx" 5d95f654$0$531$6...@n...neostrada.pl

    > 32W10 czy 64W10?

    64W10

  • 28. Data: 2019-10-04 03:06:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Netx" 5d968fe2$0$532$6...@n...neostrada.pl

    > 64W10

    Mój W10 pisze -- i 32W10, i 64W10.
    Co mogłem -- wywaliłem, ale pisze...
    Może zostawię bezczynnie włączony na
    kilka godzin i sprawdzę, co wówczas będzie,
    ale ma to nikły sens, bo co jakiś czas włącza
    się instalator ładujący jakieś apdejty...

    Teraz pisze System, przed chwila pisał Instalator...

    Teraz chce restartować się po apdejcie...

    -=-

    Popsułem apdejtowanie, ale naprawiłem -- może źle uczyniłem? ;)

    -=-

    Jak Tobie udaje się uniknąć apdejtów i apgrejdów?
    IMO te apdejty/apgrejdy nie ustają... ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 29. Data: 2019-10-04 03:53:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d969b1f$0$532$6...@n...neostrada.pl

    > Teraz pisze System, przed chwila pisał Instalator...

    To było:
    2019-09 Aktualizacja zbiorcza dla systemu Windows 10 Version 1903
    dla systemów opartych na architekturze x64 (KB4524147)

    > Teraz chce restartować się po apdejcie...

    Sprawdziłem HistErię -- jak okiem sięgnę, nie widzę
    dnia bez aktualizacji, ale widzę wiele dni z kilkoma...

    Któraś nie udała się. Flash Player.
    Niepowodzenie instalacji dnia 11 wrz ?2019 - 0x80240017
    [wiadomo dlaczego był problem...]

    Ty (to do Netx) zaś zostawiłeś komputer na wiele godzin
    i nie miałeś aktualizacji?

> [...]

    > Pozostawiam ocenie czy to dużo czy mało. Ale na pewno kilkukrotnie mniej
    > niż tyle ile mi wychodzi przy normalnej pracy, czyli 800-1200MB/h...

    U mnie stale piszą: System, Registry, Dziennik zdarzeń Windows, jakieś usługi...
    Dziennik zdarzeń pisze na RAMdysku. :)

    Na dysku systemowym niemal nic nie czyta, ale stale coś pisze bardzo
    małymi porcjami... Czytanie z systemowego dysku ma miejsce baaaardzo rzadko.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 30. Data: 2019-10-04 08:03:41
    Od: Netx <n...@g...pl>

> [...]
    >   2019-09 Aktualizacja zbiorcza dla systemu Windows 10 Version 1903
    >   dla systemów opartych na architekturze x64 (KB4524147)

    Też miałem tę poprawkę (i dwie inne), ale weszły wczoraj uruchomione
    ręcznie, już kilka godzin po testach o których pisałem.

> [...]
    > [wiadomo dlaczego był problem...]
    >
    > Ty (to do Netx) zaś zostawiłeś komputer na wiele godzin

    Nie miałem aktualizacji przez te kilka godzin. Przed chwilą zajrzałem do
    historii aktualizacji i miałem ostatnio aktualizacje 11.IX a następnie
    trzy aktualizacje 3.X, ale te 3 aktualizacje uruchomiłem ręcznie, kilka
    godzin po przeprowadzeniu w.w. testów. Nie wiem czy to ma znaczenie, ale
    w programie antyszpiegowskim "O&O ShutUp10", w sekcji Windows Update mam
    włączone (na zielono) pierwsze 3 pozycje: "Windows Update via
    peer-to-peer disabled". Pozostałem opcje w tej sekcji na czerwono.

> [...]
    >
    > Na dysku systemowym niemal nic nie czyta, ale stale coś pisze bardzo
    > małymi porcjami... Czytanie z systemowego dysku ma miejsce baaaardzo

    U mnie Menadżer zadań po posortowaniu w/g kolumny "Dysk" też pokazuje
    zapis przez Registry, System (rzędu 0.1 MB/s) itd. Jednak w Process
    Explorer jak posortuję w/g "I/O Write Bytes" to Firefox deklasuje inne
    programy ilością zapisywanych danych, potem jest Thunderbird, itd.