  • 41. Data: 2019-10-26 09:13:29
    Temat: Re: Co W10 pisze na dysku w czasie swej rzekomej bezczynności?
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Sat, 26 Oct 2019 00:39:18 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > WXP+RAMdysk+(16-12) daje około 6.5 GB, więc nieco więcej niż Twój W7...

    Nie wiem co to za obliczenia, jaśniej pliz.

    ps. ramdysk też mam, choć nieduży, 666 MB.

    dH4DBsKkqlyVEGDhNAcAOu8eUHRTF7YjFvnhiyRYeKPjRTQauSbD
    iaH6.png

    > I nie masz SWAPu?
    > Na SNAPie nie widzę liczby okienek przeglądarek.

    Otworzony jest na screenshocie, po lewej stronie, tab session manager i
    pokazuje ile ma w sesji kart: 1580

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 42. Data: 2019-10-26 23:01:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Roman Tyczka" 8xyyl4dqsla6$....@t...com

    > Nie wiem co to za obliczenia, jaśniej pliz.

    Mam 12 GiB i RAMdysk na 1 GB oraz VBoxa na 836 MB.

> [...]

    iaH6.png

    > Otworzony jest na screenshocie, po lewej stronie, tab session manager i

    Więc gdzie leży mój problem? W złym ustawieniu W10?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 43. Data: 2019-11-02 18:44:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Roman Tyczka" 8xyyl4dqsla6$....@t...com

    >>> http://snap.ashampoo.com/uploads/2019-10-25/UajN96lf
    dH4DBsKkqlyVEGDhNAcAOu8eUHRTF7YjFvnhiyRYeKPjRTQauSbD
    iaH6.png

    Nie masz?

    > Otworzony jest na screenshocie, po lewej stronie, tab
    > session manager i pokazuje ile ma w sesji kart: 1580

    Zainstalowałem Brave -- nie wiedzę makabrycznych oszczędności
    względem Opery. Masz SWAPa czy nie masz?

    Dla mnie 12 GiB to bardzo mało bez SWAPa a SWAPa nie mam,
    aby nie masakrować SSD -- próba założenia SWAPa tylko na
    HDD nie rozwiązuje problemu, bo SSD też jest wówczas
    wykorzystywany do SWPaowania...

    Mógłbym odpalać W10 z HDD -- też szybko idzie...
    Wówczas mógłbym dać SWAP...

    Start 64W10 z HDD jest o tyle ciekawy, że można i hibernować
    na HDD i SWPAować na HDD a newralgiczne programy umieścić
    (są tam stale umieszczone) na SSD...

    Brave (jak i Opera) wykorzystuje dedykowaną grafikę NV z jej
    RAMką. Przed laty każda znana mi netowa przeglądarka tak
    potrafiła a nawet VBox pracował na NV przez jakiś czas...
    Teraz (od ostatniej aktualizacji) VBox jest stabilny, ale
    od dawna nie wykorzystuje dedykowanej NV...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 44. Data: 2020-01-11 19:32:57
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d900c66$0$528$6...@n...neostrada.pl

    > Czy już ktoś namierzył pliki zapisywane przez
    > W10 podczas rzekomej bezczynności W10?...
    > Jeśli namierzył -- czy chce podzielić się tą wiedzą?...

    > Co wywalić na RAMdysk, by odciążyć zapis na HDD lub SSD?

    Zdołałem drastycznie ograniczyć to siąpienie, ale nadal nie do
    samego zera i wiem, co jeszcze chcę obciąć, lecz na razie nie
    pochwalę się -- testuję... 64W10 pracuje stabilnie a jałowa ;)
    zajętość HDD (z 64W10 startującym z HDD) jest praktycznie zerowa...
    (tym bardziej ['tym bardziej'? -- głupie określenie] zerową byłaby
    aktywność SSD z systemem startującym z SSD a do tego zmierzam)

    IMO do 64W10 potrzebny jest raczej dysk hybrydowy, nie SSD TLC czy podobny...

    Gdybym dziś wybierał -- wybrałbym być może Optane 16 GB lub hybrydę Seagate.
    IMO 16 GB to wystarczająco dużo jak na siąpienie i inne podobne/częste IO,
    ale przyszłościowo IMO warto dać 32 GB, by mieć zapas tak w przestrzeni,
    jak i w czasie. ;) (w przestrzeni liczonej GB teraz i za kilka lat)

    IMO to siąpienie pojawiło się specjalnie pod Optane -- by nakręcić koniunkturę
    Intelowi!

    Gdybym teraz jakoś chciał usprawnić Acera z 64W10 -- wstawiłbym mu hybrydę
    2 TB (miast HDD 1 TB) i pozostawiłbym mu SSD.

    Gdybym teraz miał kupić nowy laptop -- raczej bym celował w:
    - co najmniej FullHD 15"
    - 4 linie PCIe dla M.2
    (przeniósłbym SSD Samsunga z Acera do nowego
    a do Acera być może bym wrzucił tańszy SSD)
    - 8 GiB DDR4
    (dorzuciłbym z Acera 8 GiB, by mieć w nowym laptopie 2 x 8 GiB DC
    a do Acera bym wrzucił 16 GiB, by mieć 4 GiB plus 16 GiB częściowo DC)
    - hybrydy Seagate, ale IMO te hybrydy powinny mieć co najmniej 8 GB SSD,
    a nie pogardziłbym większymi buforami)

    Gdybym teraz miał kupić nowy HDD do laptopa -- wybrałbym hybrydę lub
    zaczekałbym do czasu, gdy hybrydy będą miały na swym pokładzie co
    najmniej 16 GB SSD, choć IMO do samego siąpienia 64W10 wystarczy
    w zupełności kilka GB szybkiego SSD SLC)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 45. Data: 2020-01-11 20:44:56
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 11 Jan 2020 19:32:57 +0100
    doszła do mnie wiadomość <5e1a14f2$0$17345$65785112@news.neostrada.pl>
    od "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> :

> [...]
    >najmniej 16 GB SSD, choć IMO do samego siąpienia 64W10 wystarczy
    >w zupełności kilka GB szybkiego SSD SLC)

    Obecna generacja dysków hybrydowych(5400 obr/s) Seagate ma 8GiB MLC flash.
    Poprzednie(7200 obr/s serii Momentus XT gen1 i gen2)) miały 4 i 8 GiB SLC flash.
    Krok wstecz i syfilis, te dyski są tylko po to, aby wyciągać forsę od ludzi za g
    wartą
    akcelerację.
    Były kiedyś dostępne dyski ST1000UM000 i ST750UM000(oba 5400obr) mające 16GiB MLC,
    ale
    nie widzę ich w sklepach(pewnie to była zupełna klapa).

  • 46. Data: 2020-01-12 23:42:28
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olaf Frikiov Skiorvensen" c...@4...com

    > Obecna generacja dysków hybrydowych(5400 obr/s) Seagate ma 8GiB MLC flash.

    MLC to IMO pomyłka w buforowaniu a 8 GB to IMO mało.

    > Poprzednie(7200 obr/s serii Momentus XT gen1
    > i gen2)) miały 4 i 8 GiB SLC flash.

    Kwadranoja... ;)

> [...]

    > Były kiedyś dostępne dyski ST1000UM000 i ST750UM000(oba 5400obr)
    > mające 16GiB MLC, ale nie widzę ich w sklepach(pewnie to była

    IMO fajne byłyby hybrydy z 32 GB 3d_xpointów znanych z Optane...

    -=-

    Usiłuję nakłonić do współpracy padający dysk Seagate -- 500 GB 7200 rpm...
    [w tle oglądam cyrk https://www.youtube.com/watch?v=PhJHL8VQJpk itp...)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 47. Data: 2020-01-13 01:44:54
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 12 Jan 2020 23:42:28 +0100
    doszła do mnie wiadomość <5e1ba0ed$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    od "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> :

    >"Olaf Frikiov Skiorvensen" c...@4...com

    >MLC to IMO pomyłka w buforowaniu a 8 GB to IMO mało.

    >Kwadranoja... ;)

    Mam oba modele, XT gen1 ma niezbyt wielki boost przy ładowaniu systemu, ale XT gen2
    już w
    granicach 30%, co staje się opłacalne.

    >IMO fajne byłyby hybrydy z 32 GB 3d_xpointów znanych z Optane...

    Intel Optane H10 M.2 ma do 32 GiB cache(Optane) i do 1024 GiB QLC Flash(kontroler
    SM2263), to ciekawa konstrukcja, ale cena z kosmosu.
    https://pclab.pl/news80339.html

    >-=-
    >
    >Usiłuję nakłonić do współpracy padający dysk Seagate -- 500 GB 7200 rpm...
    >[w tle oglądam cyrk https://www.youtube.com/watch?v=PhJHL8VQJpk itp...)

    Nową Victorią go możesz pokonać bez utraty danych:
    https://files.hddguru.com/download/Software/Victoria
    %20For%20Windows/

    Sejmu nie oglądam, zamiast polecam to(prawdziwy skarb, zastanawiam się, czy nie
    zripować,
    bo może zniknąć):
    https://www.youtube.com/channel/UCvaa77JSptM-TR_mtBL
    EGGQ

  • 48. Data: 2020-01-14 01:17:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olaf Frikiov Skiorvensen" s...@4...com

    > Mam oba modele, XT gen1 ma niezbyt wielki boost przy ładowaniu
    > systemu, ale XT gen2 już w granicach 30%, co staje się opłacalne.

    Mnie raczej zależy na szybkich zapisach masy małych plików...

    > Intel Optane H10 M.2 ma do 32 GiB cache(Optane) i do 1024 GiB QLC
    > Flash(kontroler SM2263), to ciekawa konstrukcja, ale cena z kosmosu.
    > https://pclab.pl/news80339.html

    - śmiesznie małe TBW
    - transfery niskie jak na SSD
    (na czym to pełza? na 4 liniach PCIe 3.0?)
    - IOPSpów wreszcie dużo
    - cena wygląda nieźle

    > Nową Victorią go możesz pokonać bez utraty danych:
    > https://files.hddguru.com/download/Software/Victoria
    %20For%20Windows/

    Utraciłem kilka RAWek (zdjęć) -- bardzo ważnych, czyli kilkakrotnie
    zbakapowanych... ;) Jak nie utracić czegoś, co nie daje się odczytać?
    (pliki nieważne nie są bakapowane)

    Z dyskiem jest problem taki, że soft Seagate uważa
    sektor za zdrowy, choć ów sektor nie jest zdrowy...
    W temperaturze 40°C jest OK, ale gdy dysk rozgrzeje
    się do 55°C -- niekoniecznie...

    Na razie katuję ów dysk -- zobaczę, co z tego wyniknie.
    Sektory ze zdjęciami zostały wyłączone, ale są jeszcze
    inne, których chyba Seagate nie chce uznać za złe...

    HDTune wykazuje -- IMO świetny program pomimo dziesiątków lat życia...

    Laptop pracuje teraz z dawnym swym dyskiem -- błękitnym WDC 250 GB.
    Zamierzam odzyskać Seagate 500 GB, postawić tam 32W10 od nowa,
    zaktualizować i coś użytecznego dorzucić, sklonować tę partycję
    ze 2 razy i dorzucić kilka partycji z chodzącym WXP...

    Obaczę, co z tego wyniknie...

    -==-

    Akumulator ma 6 ogniw połączonych szeregowo-równolegle.
    Są szeregowo połączone 3 parki ogniw połączonych równolegle:
    ___ ___ ___
    .-[t__]-. .-[___]-. .-[___]-.
    -| ___ |-| ___ |-| ___ |-
    '-[___]-' '-[___]-' '-[___]-'
    1.4 V 1.6 V 0.3 V

    Na jednym z ogniw zewnętrznej parki jest termometr -- jak mniemam.

    Na parce z termometrem było 1.4 V, na środkowej -- 1.6 V
    a na pozostałej -- kilkaset mV, więc rozciąłem tę parkę,
    ale lepszy z tej parki nie ma zbyt wiele a całość bez
    najgorszego ogniwa jest taka, jaką była z tym ogniwem...

    Albo trzeba zmienić akumulator na zdrowszy,
    albo zadowolić się laptopem bez akumulatora.

    Na akumulatorze jest napisane 11.1 V -- więc trochę ;) do
    szczęścia brakuje, skoro na dwóch zdrowszych parkach razem
    wziętych mam w sumie raptem 3 V...

    https://swiatbaterii.pl/baterie-do-laptopow-fujitsu-
    siemens/221-bateria-green-cell-do-laptopow-fujitsu-s
    iemens-esprimo-v5515-v5535-v5555-v6555.html
    84 pln za (jak mniemam) 2.2 Ah

    https://allegro.pl/oferta/bateria-akumulator-fujitsu
    -siemens-esprimo-v6515-7256832683 59,70 pln za 4.4 Ah, ale 10.8 V
    https://allegro.pl/oferta/akumulator-do-fujitsu-siem
    ens-esprimo-mobile-v6515-7929473026 69,84 jw.

    Już ponad 4 dychy wpakowałem w ten laptop latem 2018 r. -- w 2 x 2 GiB DDR2...
    Teraz kolejne 6 dych?... Może warto?... Obaczę, czy W10 zdołam zainstalować...
    I jak szybko ;) to będzie fruwało...

    Netbook z atomowym napędem nie jest pewny -- czasami ;) nie włącza się
    z nieznanej mi przyczyny; Acer ma 3 lata; więc warto mieć coś w zapasie
    na wszelki wypadek -- albo reanimować F-S, albo kupić jakąś nówkę...

    - najnowszy i5/i7 nieoszczędnościowy
    (najlepiej bez własnej grafiki)
    - grafika z własną RAMką
    - FullHD dobrej matrycy >15"
    - 8 GIB
    (dorzuciłbym 8 z Acera, gdzie bym wrzucił 16 GiB, by mieć 4 GiB + 16 GiB;
    po jakimś czasie wywaliłbym (chyba do śmietnika) z Acera 4 GIB i miałbym
    2x8, zaś do tego nowego dokupiłbym 16 GiB, by mieć 2 x 16 GiB)
    - bez HDD i bez SSD lub choćby bez SSD
    (bym mógł wstawić to, co uznam za dobre/stosowne)

    Problem w tym, że mi brakuje środków ;) na takie zakupy.
    Gdyby Asus Max nie padł -- mógłbym qpić laptop...

    > Sejmu nie oglądam, zamiast polecam to(prawdziwy skarb,
    > zastanawiam się, czy nie zripować, bo może zniknąć):

    > https://www.youtube.com/channel/UCvaa77JSptM-TR_mtBL
    EGGQ

    Czym ripujesz? Ja używam (z różnym skutkiem) dwóch:
    - Free Download Manager
    - VDownloader

    --

  • 49. Data: 2020-01-23 23:44:29
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 14 Jan 2020 01:17:22 +0100
    doszła do mnie wiadomość <5e1d08b6$0$508$65785112@news.neostrada.pl>

    JDownloader, bardzo skuteczny.