  • 31. Data: 2019-10-04 16:23:07
    Temat: Re: Co W10 pisze na dysku w czasie swej rzekomej bezczynności?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Netx" 5d96e0bd$0$523$6...@n...neostrada.pl

    > U mnie Menadżer zadań po posortowaniu w/g kolumny "Dysk"
    > też pokazuje zapis przez Registry, System (rzędu 0.1 MB/s) itd.

    Właśnie to. U mnie szybkości są różne. Bywa nawet, że przez
    kilkanaście sekund nie ma zapisów, ale rzadko tak bywa...

    > Jednak w Process Explorer jak posortuję w/g "I/O Write Bytes"
    > to Firefox deklasuje inne programy ilością zapisywanych danych,
    > potem jest Thunderbird, itd.

    Zapisy Firefoxa i Thunderbirda można przelinkować na inny dysk.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 32. Data: 2019-10-05 21:35:46
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d93cc65$0$512$6...@n...neostrada.pl

    > ~8766 godzin ma przeciętny rok.

    > Mając zapis ~2 GB na godzinę przez 5 lat ciągłej pracy W10

    Głębsza ;) analiza ukazała, iż to nie 2 GB/h, ale znacznie
    mniej -- raczej mniej niż 1 GB/h, ale nie wiem, ile dokładniej,
    gdyż trzeba by całkowicie wszystko zaktualizować i zostawić
    laptop na dłuży czas (na wiele godzin) bezczynności, co nie
    jest łatwe...

    > otrzymujemy 87660 GB, czyli 88 TB, czyli ponad połowę TBW
    > dla mego Samsunga pojemnego na 250 GB.

    Gotów nawet jestem stwierdzić, że to mniej niż 100 KB/s, czyli
    mniej niż 370 MB/h, więc niemal 6 razy mniej niż napisałem
    wcześniej, ale (jak wyżej napisałem) musiałbym to obadać
    lepiej, by móc powiedzieć coś konkretniejszego...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 33. Data: 2019-10-07 04:17:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d98f0ac$0$518$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > gdyż trzeba by całkowicie wszystko zaktualizować i zostawić
    > laptop na dłuży czas (na wiele godzin) bezczynności, co nie

    Wg HWInfo (ale ten program umie kłamać jak nie przymierzając polityk
    przed kamerą) po rozgrzewce ;) bywa mniej niż 100 KB/s, ale zazwyczaj
    jest to od 1 Mb/s do 2 MB/s... Chlip, chlip... Do tego dopełzają
    nieustanne aktualizacje i kilkaset MB każdorazowo ,,na start'',
    który z SSD trwa znacznie dłużej niż odhibernowanie z HDD...

    Zupełnie poważnie rozpatruję zostawienie 64W10 na HDD (mam tam nadal
    trzy kopie, z czego jedna jest stale ,,pielęgnowana'') z fragmentami ;)
    (simlinkowanymi) na SSD...

    Widzę też, że Optane 16 GB byłby znacznie lepszym rozwiązaniem niż
    SSD 250 GB... Prawdopodobnie i hybryda (1 TB HDD + 16 GB SSD) byłaby
    lepsza niż dwa dyski -- 1 TB HDD i 250 GB SSD.

    -=-

    Obecnie z pięciu kopii (3 na HDD i 2 na SSD) trzy (1 na HDD
    i 2 na SSD) są ,,pielęgnowane''...

    - Jedna na HDD aktualizowała się, po czym cofała aktualizację, aż
    razu pewnego po prostu zaktualizowała się -- chyba do obecnego końca.
    - Druga na SSD zaktualizowała się bez szemrania chyba do obecnego końca.
    - Inna na SSD zaktualizowała się dwukrotnie, po czym cofnęła aktualizację...

    IMO ani miejsca nie brakuje, ani błędów rejestrze nie ma zbyt fatalnych...

    -=-

    Odhibernowanie z HDD trwa krócej niż start z SSD.
    Start z SSD wygląda mniej więcej tak:
    - najpierw laptop zastanawia się przez minutę nad tym, skąd wziąć system,
    choć wybór ma niewielki, gdyż ma w BIOSie ustawiony Evo jako zerowy
    i Legacy a tylko Evo ma MBR... (HDD Toshiba ma nadal GPT, co zamierzam
    zmienić na MBR)
    - następnie wybieram jeden z pięciu (lub system czeka 10 sekund)
    - po czym ,,błyskawicznie'' ;) postępuje odpałka W10...

    -=-

    IMO HDD dla W10 to pomyłka.
    Degradowalny SSD to też pomyłka.
    Ale SLC to także pomyłka...

    IMO wypatrywać należy niedegradowalnych QLC czy PLC...
    (tanich, lecz zapisywalnych w nieskończoność)

    Do tego laptopów z kilkoma slotami M.2 i miejscem na co najmniej 64 GiB
    oRAMkowania...
    (12 GiB bez SWAPu dla 64W10 to mało -- można wytrzymać, ale to mało!!!)

    [szkoda, że jestem już tak stary... chlip, chlip...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 34. Data: 2019-10-11 01:51:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Netx" 5d96e0bd$0$523$6...@n...neostrada.pl

    > U mnie Menadżer zadań po posortowaniu w/g kolumny "Dysk" też pokazuje zapis przez
    Registry, System (rzędu 0.1 MB/s) itd. Jednak w
    > Process Explorer jak posortuję w/g "I/O Write Bytes" to Firefox deklasuje inne
    programy ilością zapisywanych danych, potem jest
    > Thunderbird, itd.

    Być może wcześniejsze wersje W10 pisały więcej, być może tuż po uruchomieniu
    W10 pisze dużo, po czym zmniejsza szybkość zapisu... Mam teraz w bezczynności
    zwykle dziesiątki KB/s w parę dni po uruchomieniu (nie zamykam, lecz usypiam)
    i ponad 19 GB razem. Momentami zapis skacze do kilku MB/s.

    W tych dniach nie używałem przeglądarek innych niż Opera,
    która na systemowym nie pisze podczas swej aktywności.

    Część z tych 19 GB to apdejty różnych programów, w tym
    i antywirusa W10, ale nieduża część -- IMO mniej niż 7 GB.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 35. Data: 2019-10-11 01:54:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

  • 36. Data: 2019-10-17 17:38:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Netx" 5d96e0bd$0$523$6...@n...neostrada.pl

    > Nie miałem aktualizacji przez te kilka godzin. Przed chwilą
    > zajrzałem do historii aktualizacji i miałem ostatnio aktualizacje
    > 11.IX a następnie trzy aktualizacje 3.X, ale te 3 aktualizacje
    > uruchomiłem ręcznie, kilka godzin po przeprowadzeniu w.w. testów.
    > Nie wiem czy to ma znaczenie, ale w programie antyszpiegowskim
    > "O&O ShutUp10", w sekcji Windows Update mam włączone (na zielono)
    > pierwsze 3 pozycje: "Windows Update via peer-to-peer disabled".
    > Pozostałem opcje w tej sekcji na czerwono.

    16 i 17 października br.:

    - Toshiba HDD W 9166 MB R 4337 MB
    - Samsung SSD W 8320 MB R 10692 MB

    16 października 5 aktualizacji i 17 października 2 aktualizacje.
    Wszystkie pomyślne. Jedyne niepowodzenie 07 października.

    Na Toshibę:
    - ściągnąłem filmy (m. innymi ~500 MB Idiokratów), co dało łącznie ponad 3.3 GB
    zapisu
    - skeszowałem oglądane filmy i słuchaną muzykę, co dało dodatkowo łącznie ~3 GB
    zapisu

    Wszystkie zapisy, które zdołałem, wywaliłem poza systemowy SSD, ale choć zeruję
    w rejestrze EnablePrefTecher, nadal mam jakieś zapisy -- IMO niezbyt duże.

    [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Ses
    sion Manager\Memory Management\PrefetchParameters]
    "BootId"=dword:00000029
    "BaseTime"=dword:22828781
    "EnablePrefetcher"=dword:00000000

    W tych dwóch dniach niczego celowo nie zapisywałem na SSD.

    -=-

    Tak więc 64W10 pisze niemal tak zawzięcie, jak ja, gdy ściągam filmy...
    (dziś jeszcze nie używałem jutuby czy innych cda)
    Gdyby odrzucić filmy/muzykę -- 64W10 zapisałby niemal 4 razy więcej niż ja...

    Zaraz być może za chwilę zaktualizuje VBoxa -- kolejne GB na SSD, ale przynajmniej
    ,,moje''.

    BTW -- paradoksalnie czytanie długich plików (obrazków ISO chociażby) z HDD trwa
    na oko tak samo długo/krótko jak z SSD. ;) Czy obrazek ISO zainstalowany jako
    wirtualny napęd optyczny leży na HDD, czy na SSD -- ta sama chwała. [chała?]

    Przewagę SSD nad HDD widać bardzo wyraźnie na
    malutkich plikach czytanych i pisanych bez opamiętania.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 37. Data: 2019-10-17 18:22:32
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Mon, 30 Sep 2019 15:27:42 +0200, jedrek wrote:

> [...]
    y,News,99331.html

> [...]
    > pisać na dysku przy bezczynność, widocznie o to chodzi aby szybciej SSD
    > zajeździć kolejnymi zapisami i za chwil kupić nowy - celowe postarzanie.
    > W ogóle mnie zastanawia czemu tak obeznani w temacie ludzie trzymają się
    > kurczowo MS i wskakują na coraz nowsze kulawe windowsy, które są coraz
    > bardziej tragiczniejsze.
    > Ja tylko z niewiedzy siedzę na starym win, bo linux-a słabo kumam, a
    > nauczycieli od linuxa mało jest (nauczyciel to ten co umie poprowadzić w
    > temacie krok po kroku, bo cóż po wiedzy jak nie ma typ umiejętności

    Ty, zobacz, a u mnie ta strona śmiga i nic nie tnie, mimo otwartych
    dziesiątek innych kart, dziwnie, nie? Może dlatego, że nie próbuję używać
    przeglądarki na Commodore 64 tylko na współczesnym komputerze?
    Jak będziesz wjeżdzał furmanką na ekspresówkę też nie zapomnij shejtować
    gównianej drogi i wymagań co do minimalnej prędkości, bo te buce nic
    użytkownika nie szanują.

    ps. i przed spaniem nie zapomnij zgasić łuczywa, żeby Ci jaskinia tlenkiem
    węgla się nie wypełniła

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 38. Data: 2019-10-19 00:19:46
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Roman Tyczka" 6tj62wh4ly1o$....@t...com

    > Ty, zobacz, a u mnie ta strona śmiga i nic nie tnie,
    > mimo otwartych dziesiątek innych kart, dziwnie, nie?

    Nie. ;) Mając 12 GiB oRAMkowania nie mogę otworzyć zbyt wielu
    dziesiątek stron. Teraz mam raptem: 26 stron Opery; VBoxa,
    któremu dałem 836 MB, czyli mało, jak na wymagania jego WXP;
    1 GB na RAMdysk; drobiazgi w stylu HWinfo...

    Wolnych mam 1.7 GB a zajętych mam 10.2 GB.

    Grafika ma swoją własną RAMkę, ale używa też tej wspólnej.
    Dziś, gdybym kupował laptopa, wybrałbym CPU bez zintegrowanej
    grafiki? Chyba tak.

    Opera używa grafiki dedykowanej.

    VBox -- różnie. ;) Przez jakiś czas używał dedykowanej,
    ale późniejsze aktualizacje to ,,poprawiły'' tak, że
    nie mogę uruchomić VBoxa tak, by używał grafiki dedykowanej.

    Jak można otworzyć dziesiątki stron? -- nie wiem.
    Dwie dziesiątki -- OK, ale więcej to raczej trudno...

    -=-

    Wracając do mego tematu -- w 3 dni mam ponad 30 GB zapisu
    na SSD, z czego świadomie wrzuciłem nie więcej niż 1 GB. Ten
    mój 1 GB to także/tylko aktualizacje.

    W 33 356 MB SSD R 20 575 MB
    W 11 493 MB HDD R 6 028 MB

    Mam wyraźne przeczucie, że TBW jest zżerany niemal
    wyłącznie na apdejty i apgrejdy oraz inną pielęgnację...

    07 bm. była nieudana aktualizacja 64W10 -- pozostałe powiodły się...
    (ale wiem, że nie mam tu najświeższej wersji, bo inne kopie tegoż
    W10 są w świeższej wersji niż ta kopia)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    https://eneuel.oferty-kredytowe.pl/

    Postscriptum: Na potrzeby innego postu otworzyłem kilka stron, ale w zamian
    musiałem zamknąć masę innych, aby nie mieć kłopotów -- SWAPu
    nie mam włączonego... Doprawdy nie wiem, jak można otwierać dziesiątki
    stron WWW naraz... Chyba, że aż ;) dwie dziesiątki...

    I pomyśleć tylko, że 20 lat temu starczało mi 128 MiB RAMu wspartego SWAPem!!!
    (gdy kilka GB SWAPu kończyło się -- WXP padał bez ostrzeżenia!!!! ale bez
    przesadnego przeciążania RAMki pracował nieustannie tygodniami bez wyłączania,
    hibernowania, usypiania itd...)

  • 39. Data: 2019-10-25 10:54:53
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Sat, 19 Oct 2019 00:19:46 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> [...]
    > któremu dałem 836 MB, czyli mało, jak na wymagania jego WXP;
    > 1 GB na RAMdysk; drobiazgi w stylu HWinfo...

    Tak :-)
    Mam 16 GB "ramek", mam odpaloną wirtualkę z Win7, z ustawionym ramem dla
    maszyny na 5GB. Poza tym mam kupę softu (skype, spotify, rambox,
    everything, duplicati, etc.) w tym dwie przeglądarki, Brave i Firefox,
    Firefox ma otwartych ...hmmm... wyjdę na wariata ;-) duuużo kart:

    http://snap.ashampoo.com/uploads/2019-10-25/UajN96lf
    dH4DBsKkqlyVEGDhNAcAOu8eUHRTF7YjFvnhiyRYeKPjRTQauSbD
    iaH6.png

    A mimo to komp działa stabilnie, strony szybko. Cuda panie?

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 40. Data: 2019-10-26 00:39:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Roman Tyczka" 1cczl4fs9jhyw$....@t...com

    > Mam 16 GB "ramek", mam odpaloną wirtualkę z Win7, z ustawionym ramem dla
    > maszyny na 5GB.

    WXP+RAMdysk+(16-12) daje około 6.5 GB, więc nieco więcej niż Twój W7...

> [...]

    iaH6.png

    > A mimo to komp działa stabilnie, strony szybko. Cuda panie?

    I nie masz SWAPu?
    Na SNAPie nie widzę liczby okienek przeglądarek.

    -=-

    Mam dostępnej RAMki raptem 2.1 GB...
    Raptem 20 otwartych okienek/kart Opery.

    -=-

    W 2 dni 64W10 zapisał 4.5 GB -- może w aż 3 dni, ale chyba tylko w 2 dni...

    --