  • 91. Data: 2017-08-25 16:04:07
    Temat: Re: Co jest nie tak z C++ (było: Rust)
    Od: Adam M <a...@m...com>

    On Thursday, August 24, 2017 at 6:23:30 PM UTC-4, g...@g...com wrote:

    > nie "wieszają psy", tylko używają argumentów.

    > często właśnie ignorowanie sprzętu jest zbawienne dla twojego programu.
    > dlatego jak uruchamiasz program napisany w clojure czy erlangu
    > na 16-rdzeniowym komputerze, to działa prawie 16 razy szybciej
    > niż na 1-rdzeniowym. A w C++, o ile nie użyjesz jakichś bibliotek,
    > to raczej nie masz co liczyć na tego rodzaju przyspieszenie (a jeśli
    > nawet użyjesz, to pewnie i tak masz błędy)

    To jest przyklad tzw. magicznego myslenia - napisze program w Erlangu (to nic ze
    dziadowski algorytm i jest tylko jedno-watkowy) ale uruchomie go na 16-to rdzeniowym
    procesorze i to spowoduje magiczne ulepszenie algorytmu i 16-kroty przyrost
    predkosci. Czysta magia. Amdahl sie w grobie przewraca jak slyszy takie nonsensy na
    temat przyrostu predkosci na systemach wieloprocesorowych.
    Dodakowo ten biedny Erlang wie w jakis magiczny sposob jak ma to uruchomic na tym
    16-rdzeniowym procesorze.

    impact-of-garbage-collection-on-performance/

    > problem z tą lekturą jest taki, że niewiele z niej wynika.
    > proponuję zerknąć np, tutaj
    > https://scholarship.rice.edu/bitstream/handle/1911/1
    6127/8900220.PDF?sequence=1&isAllowed=y
    > albo tu
    > https://www.scss.tcd.ie/Lucy.Hederman/LHMScDissertat
    ion.pdf
    > albo tu
    > http://www.pipeline.com/~hbaker1/Share-Unify.html
    > albo tu
    > https://pdfs.semanticscholar.org/5fe3/c770c0dfbb05a1
    6fe1b969678c8ee3b1a461.pdf

    > zasadniczo możliwością, którą brak automatycznego odśmiecania
    > przed Tobą otwiera, jest możliwość robienia wycieków pamięci.

    Nie uwazam że ośmiecanie jest całkowicie złe - w wielu przpadkach daje bezpieczeństwo
    (zwłaszcza niedoświadczonym programistom). Moim nawi ększym problemem jest podejście
    wszystko albo nic do automatycznego zwalniania pamięci i odśmiecania - zabiera to
    wolnosc programiscie w decydowaniu jak program ma sie zachowywac. Podjeście ze
    alternatywą do automatycznego zwalniania i odśmiecania sa wycieki pamięci jest jak
    proponowanie wprowadzenia zakazu sprzedazy nozy - no bo przecież można kogoś zadzgać.

  • 92. Data: 2017-08-25 16:27:58
    Od: g...@g...com

    W dniu piątek, 25 sierpnia 2017 16:04:09 UTC+2 użytkownik Adam M napisał:

> [...]
    > ale uruchomie go na 16-to rdzeniowym procesorze i to spowoduje
    > magiczne ulepszenie algorytmu i 16-kroty przyrost predkosci.

    To jest przykład tzw. programowania deklaratywnego, w którym
    mówisz komputerowi co chcesz mieć, a nie -- jak chcesz to
    uzyskać, dzięki czemu twórcy narzędzi uruchomieniowych mają
    dużo większą swobodę w interpretacji twojego programu.

> [...]
    > wszystko albo nic do automatycznego zwalniania pamięci
    > i odśmiecania - zabiera to wolnosc programiscie w decydowaniu

    Tzn. czy ma mieć wyciek pamięci, czy nie mieć?

  • 93. Data: 2017-08-25 16:40:16
    Od: g...@g...com

    W dniu piątek, 25 sierpnia 2017 16:28:00 UTC+2 użytkownik g...@g...com
    napisał:

    > ? przpadkach daje bezpieczeństwo (zwłaszcza niedoświadczonym
    >
    > Tzn. czy ma mieć wyciek pamięci, czy nie mieć?

    Język C również zawiera pewną formę odśmiecania pamięci: po wyjściu
    z funkcji pamięć zajmowana przez zmienne automatyczne (utworzone
    na stosie) jest zwalniana poprzez przesunięcie wskaźnika stosu.

    Dlaczego programistom C odbiera się wolność w swobodnym operowaniu
    wskaźnikiem stosu? Przecież wiedzą co robią, i mogliby sami sobie
    przesuwać tyle, ile trzeba.

  • 94. Data: 2017-08-25 17:41:34
    Temat: Re: [OT, SPAM] Re: Co jest nie tak z C++ (było: Rust)
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik <g...@g...com> napisał:

    > Jaki spor?! Stwierdzilem po prostu fakt.
    > To Ty zaprzeczales faktom podanym przez slawka.

    > Jakim faktom?

    Takim, ze oryginalnie uzywalo sie rekursja, rekursyjnie, rekursywnie, a rekurencja to
    nowomowa.
    Tak napisal slawek i mial racje (czy Ci/mi sie to podoba czy nie).

    > PS: Co nie zmienia faktu ze akurat dzisiejsze rekurencyjne jest rownie
    > dobre/stosowne co oryginalne rekursyjne czy rekursywne

    > Właśnie. To jest fakt.

    Owszem. Tez.

    AK

  • 95. Data: 2017-08-25 17:49:26
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik "slawek" <f...@f...com> napisał:

    > I za to go lubię. Pisanie w Fortranie daje emocje nieporównywalnie z niczym innym.
    No może Forth
    > jeszcze, rep dup i takie tam.

    To prawda, ale do czasu.
    Sam lepiej ode mnie wiesz ze od F90+ to _calkiem inny_ (o niebo
    lepszy/nowoczesniejszy) jezyk.
    Ja "myslowo" bylem nawet nie przy F77 ale przy oryginalnym F4. Syf jakich malo :)

    > W dodatku gdy napisze się coś w Fortranie, to jest 99% szansa że Seby i Adrianki
    będą czuły się
    > wykluczone z zabawy. A to też ma wartość.

    No fakt niezaprzeczalny :)

    PS: za to kompilatory nawet F4 mial ok. Ostatecznie jakis Cray czy inny Lahey to
    nie marne PCtowo.
    PS: pisalem troche w Microway NDP, pozniej (niestety) w MS F77.
    Nie mowie ze MS byl strasznie zly, ale NDP na PC-tach IMHO jakoscia kodu wymiatal.

    AK

  • 96. Data: 2017-08-25 17:52:15
    Od: g...@g...com

    W dniu piątek, 25 sierpnia 2017 17:42:34 UTC+2 użytkownik AK napisał:

    > Takim, ze oryginalnie uzywalo sie rekursja, rekursyjnie, rekursywnie, a rekurencja
    to nowomowa.
    > Tak napisal slawek i mial racje (czy Ci/mi sie to podoba czy nie).

    Nie wiem, czy warto poświęcać temu zagadnieniu czas. Według mojego czytnika
    niusów napisał ,,w PL nie ma czegoś takiego jak "rekurencja"'',
    i według mojego słownika nie miał racji (oczywiście "PL" można rozumieć
    różnie -- ja zrozumiałem jako "język polski" -- ale z tego co czytałem
    nawet PL/I wspierał rekurencję, wobec czego nie miał racji w żadnym
    wyobrażalnym dla mnie sensie)

  • 97. Data: 2017-08-25 17:55:23
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik "slawek" <f...@f...com> napisał w wiadomości
    > On Fri, 25 Aug 2017 06:04:57 +0200, "AK" <n...@n...net> wrote:

    > Primo, pojedynczy znak równości to notacja przypisania także w C, które było
    /trochę/ wcześniej.

    Tak tylko ze C nie posiadal referencji wiec nie psulo to sprawy.

    > Secundo, pierwotna notacja z let w Basic została wsparta przez uproszczoną bez let.
    I to też
    > nastąpiło znacznie wcześniej niż C++.

    Zgadza sie. Chyba na PDP-11 pisalem bez let ok 1976 roku.

    > Tertio, Fortran też używa od zawsze znaku równości jako postawienia. Tak samo
    Snobol.

    Wiem, ale nie zmienia to faktu ze Simulowe podejscie (dwoistosc przypisania) bylo
    o wiele lepsze.

    PS: Wiele bym dal aby w Fortranie pisac := zamiast = , ale za to operatory boolowskie
    byly normalne zamiast A.eg.B , B.let.C itp Syf !

    AK

  • 98. Data: 2017-08-25 18:00:18
    Od: "AK" <n...@n...net>

> [...]

    > mianowniku nazwa dialektu języka Basic.
    > Kłopoty są z Basic. Bo nazwa Basica wygląda jak odmiana przez przypadek, a w

    Ja pamietam: Basicu, COBOLu
    PS: Dla "polepszenia zycia" pisalo sie BasicA ale sie nie przyjelo

    AK

  • 99. Data: 2017-08-25 18:01:55
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik "fir" <p...@g...com> napisał:

    > ja ostatnio piszac w c zauwazylem ze umiem kodowac nie myslac

    Zauwazylimy to juz daaaawno: ))

    AK

  • 100. Data: 2017-08-25 18:26:05
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik "fir" <p...@g...com> napisał:

    > robie switcha (drzewko ifow)

    .. i tu lezysz wydajnosciowo ze swym assemblerem przed byle kompilatorem C...

    AK