  • 1. Data: 2015-06-29 14:32:07
    Temat: Co kupić a zuzycie energii
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Potrzebuje mały serwerek ktory bedzie chodził 24h na dobe.
    Wydajnosciowo jakis c2d w zupełnosci wystarczy.

    Pytanie co kupic w kontekscie zuzycia prądu i co za tym idzie, kosztu
    całkowitego załózmy po roku.

    Uzywanego c2d
    http://allegro.pl/hp-dc7700-usff-c2d-2x2-13ghz-2gb-8
    0gb-combo-gw-fv-
    i5456460510.html
    http://allegro.pl/i5456460510.html

    Szacunkowo ile taki komputer moze zuzywac pradu liczac, ze obciazenie
    bedzie na poziomie maks 50%?
    Jakies 70W?
    Jeżeli tak, to koszt całokwity po roku:
    155zł zakup + 324zł prad = 480zł.

    Opcjonalnie moge nabyc:
    http://www.morele.net/plyta-glowna-gigabyte-ga-j1800
    n-d2p-j1800-dualddr3-l-
    1333-hdmi-sata2-mitx-ga-j1800n-d2p-633221/
    http://tiny.pl/gqvtx
    Ile takie coś może pobierać prądu? 30W?

    Rozumiem, ze musiałbym kupić obudowe (100zł?) i RAM? Dysków mam pełno to
    jakis dołóże z zapasów.
    Czyli mamy zestaw za 300 + 140 + 100 = 540zł.
    Do tego prad 140zł rocznie.
    Razem 680zł.

    Ale juz po dwóch latach:
    c2d = 155 + 650zł = 800zł
    j1800 = 540 + 280 = 820zł

    Pytanie - czy moje szacunki co do cen i zuzycia pradu sa prawidłowe?

  • 2. Data: 2015-06-29 15:07:51
    Temat: Re: Co kupić a zuzycie energii
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-06-29 o 14:32, Budzik pisze:
    > Potrzebuje mały serwerek ktory bedzie chodził 24h na dobe.
    > Wydajnosciowo jakis c2d w zupełnosci wystarczy.
    > (...)

    Nie napisałeś najważniejszego: serwer *czego* - jakie usługi?

    Bo może wystarczy Raspberry? Upchniesz cały serwerek wraz z HDD lub SSD
    (o ile nie wystarczy micro SD) w pudełku niewiele większym od paczki
    papierosów.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2015-06-29 16:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Adam a...@p...onet.pl ...

> [...]
    >
    > Bo może wystarczy Raspberry? Upchniesz cały serwerek wraz z HDD lub SSD
    > (o ile nie wystarczy micro SD) w pudełku niewiele większym od paczki

    Przyznam, ze nie wiem, co to raspberry ale zeby nie komplikowac - ma to być
    komputer PC pod win7.
    Działać na tym bedzie office z makrami, jakies makro uruchamiane z bata i
    kilka innych programów ktore maja swoje wersje tylko na win.

  • 4. Data: 2015-06-29 23:13:13
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Budzik wrote:
> [...]
    > Działać na tym bedzie office z makrami, jakies makro uruchamiane z bata i
    > kilka innych programów ktore maja swoje wersje tylko na win.

    No to w swoich kalkulacjach cenowych zapomniałeś uwzględnić cenę
    licencji na Windows 7.

  • 5. Data: 2015-06-29 23:45:14
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > No to w swoich kalkulacjach cenowych zapomniałeś uwzględnić cenę
    > licencji na Windows 7.

    Mozesz sie pokusic o uzupełnienie. Tu i tu potrzeba wiec to chyba bez
    znaczenia?

    A cos w temacie pozostałych oszacowań?

  • 6. Data: 2015-06-30 09:28:17
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-06-29 o 16:00, Budzik pisze:
    > Działać na tym bedzie office z makrami, jakies makro uruchamiane z bata i
    > kilka innych programów ktore maja swoje wersje tylko na win.

    A co to za makra, które wymagają pracy 24/7? Intrygujące.

    --
    MN

  • 7. Data: 2015-06-30 11:42:35
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-06-29 o 23:45, Budzik pisze:
    > Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Mozesz sie pokusic o uzupełnienie. Tu i tu potrzeba wiec to chyba bez
    > znaczenia?
    >
    > A cos w temacie pozostałych oszacowań?

    To się qr... zdecyduj, czy potrzebujesz serwer, czy stanowisko do pracy.
    Jeśli nie chcesz Raspberry czu innego banana, który bierze 5 watów mocy,
    i możesz na tym postawić jakiegoś linuxa czy Windowsa 10, to ustal
    warunki brzegowe od razu w pierwszym zapytaniu.
    Tak, to tylko marnujesz czyjś czas.

    Win7 nie jest dobrym pomysłem na serwer.
    A poza tym serwer to zarówno platforma sprzętowa, jak i jakiś system
    serwerowy wraz z usługami.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2015-07-01 11:41:21
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-06-30 o 09:28, Marcin N pisze:

    > A co to za makra, które wymagają pracy 24/7? Intrygujące.

    Odświeżające w Excelu funkcję Now()
    ;)

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2015-07-01 17:36:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Irokez n...@w...pl ...

    > Odświeżające w Excelu funkcję Now()
    > ;)

    Pytacie, jakie makro ma działąc 247 czy dlaczego pod excelem?

    Odpowiadajac - jakie - bez znaczenia dla sprawy.
    Dlaczego pod excelem - bo tak mi wygodniej i drugi argument: dlaczego nie!?
    :)

  • 10. Data: 2015-07-01 18:31:48
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    W dniu 2015-07-01 o 17:36, Budzik pisze:
> [...]
    >

    > Odpowiadajac - jakie - bez znaczenia dla sprawy.

    > Dlaczego pod excelem - bo tak mi wygodniej i drugi argument: dlaczego nie!?

    Bo Office wymaga zasobożernego OS i sam zabiera dużo miejsca na dysku?
    Może dałoby się to samo zrobić np. w PHP i wtedy zapakować
    funkcjonalność na energooszczędnym maleństwie typu Raspberry?

    --
    pozdrawiam
    Piotr