  • 11. Data: 2015-07-01 19:45:19
    Temat: Re: Co kupić a zuzycie energii
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2015-07-01 o 18:31, Piotr Rezmer pisze:

    > Bo Office wymaga zasobożernego OS i sam zabiera dużo miejsca na dysku?
    > Może dałoby się to samo zrobić np. w PHP i wtedy zapakować
    > funkcjonalność na energooszczędnym maleństwie typu Raspberry?

    Nie do końca bym się zgodził z oboma zastrzeżeniami.
    Po pierwsze:
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mi
    crosoft.office.officehub&hl=pl
    nie mówiąc już o wielosystemowych odpowiednikach M$Office w rodzaju
    LibreOffice czy uruchomieniu M$Office na Wine na maleństwie..
    Po drugie PHP cechuje ekstremalna niewydajność w porównaniu z
    aplikacjami skompilowanymi.

    miab

  • 12. Data: 2015-07-01 19:49:03
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2015-07-01 o 19:45, miab pisze:

> [...]
    > LibreOffice czy uruchomieniu M$Office na Wine na maleństwie..
    > Po drugie PHP cechuje ekstremalna niewydajność w porównaniu z

    do tego bywają już maleństwa z Windows choćby tablety czy:
    http://pl.ccm.net/news/968-komputer-wielkosci-pendri
    ve-a

    miab

  • 13. Data: 2015-07-01 19:54:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Piotr Rezmer k...@d...pl ...

    > Bo Office wymaga zasobożernego OS i sam zabiera dużo miejsca na dysku?
    > Może dałoby się to samo zrobić np. w PHP i wtedy zapakować
    > funkcjonalność na energooszczędnym maleństwie typu Raspberry?

    Nie, nie da się.

  • 14. Data: 2015-07-02 05:00:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik miab m...@w...pl ...

    > do tego bywają już maleństwa z Windows choćby tablety czy:
    > http://pl.ccm.net/news/968-komputer-wielkosci-pendri
    ve-a

    Panowie i panie - a daloby rade wrocic do zagadnien o ktore pytałem? :)

  • 15. Data: 2015-07-02 15:24:46
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-07-02 o 05:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik miab m...@w...pl ...

    ve-a

    > Panowie i panie - a daloby rade wrocic do zagadnien o ktore pytałem? :)

    Ale qrde o co pytałeś?

    Najpierw pytasz o serwer, bez określenia parametrów.
    Później mówisz o pracy na nim pod Excelem.

    Co tak naprawdę chcesz i czy na pewno serwer?

    Postaraj się napisać, co dokładnie chcesz robić. Nie na czym, tylko co.
    Zważ na to, że arkusz, to nie tylko Excel. Ale być może masz już coś w
    VBA, które w wykonaniu Microsoftu nie jest zgodnie z Visual Basic, więc
    ma prawo nie działać na innych systemach/aplikacjach.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 16. Data: 2015-07-02 17:57:12
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Adam a...@p...onet.pl ...

    > Ale qrde o co pytałeś?

    O prawidłowośc moich oszacowań co do zuzycia energi.

    > Najpierw pytasz o serwer, bez określenia parametrów.

    Nie o serwer a o "serwerek" czyli po prostu mały oszczedny PC ktory bedzie
    chodził 247

    Naprawde nie okresliłem parametrów? Ktorego konkretnie?

> [...]
    > VBA, które w wykonaniu Microsoftu nie jest zgodnie z Visual Basic, więc
    > ma prawo nie działać na innych systemach/aplikacjach.

    Ale ja napisałem bardzo konkretnie co chce robić.
    I wiem jaka to ma byc platforma. I nie pytałem o to czy warto przesiasc sie
    z windows na cos innego. Pytałem czy dobrze kombinuje z pradozernoscia,
    kosztami etc wymienionych zestawów lub bazowych czesci zestawow PC.

    Chyba ze nie rozumiem pytania.
    Jezeli jednak coś jest niedopowiedziane - chetnie uzupełnie.

    Może dla prostoty rozwazan zapomnijmy o excelu, vba etc.
    Ma to byc dowolny PC działajacy 247 pod windows7 o wydajnosci nie mniejszej
    niz c2d i zoptymalizowanej cenie za komp + pradw ujeciu rok-dwa. :)
    Tak ok?

  • 17. Data: 2015-07-03 20:41:17
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Thu, 02 Jul 2015 03:00:37 +0000, Budzik wrote:
    > Panowie i panie - a daloby rade wrocic do zagadnien o ktore pytałem? :)

    No dobra, to moze ja sprobuje.

    Otoz nabylem ostatnio droga kupna plyte MiTAC PD10BI. Ma toto wlutowane
    na pokladzie Celerona J1900, czyli takiego 4-rdzeniowego atoma nowej
    generacji. Wydajnosc sumaryczna moze byc na poziomie jakiegos slabego
    C2D. Szczerze mowiac nie mierzylem, bo nie na tym mi zalezalo.

    Plyta ma wrzucone na pokladzie 8GB DDR3L w dwoch kostkach, do tego dysk
    SSD Intel 530 mSATA 80GB. W tej chwili stoi na tym sobie debian, ale to
    chyba bez znaczenia.

    Pobor mocy w stanie bezczynnosci wynosi 7W(!) slownie siedem. Dokladnie
    ssie 0,83A z zasilacza 19V. Czy to spelnia Twoje wymagania? Tak swoja
    droga, to mam na niej odpalonego KVM z WinXP do jednego starego
    programu :)

    Tomek

  • 18. Data: 2015-07-04 13:00:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Stiller k...@l...eu.org ...

> [...]
    > ssie 0,83A z zasilacza 19V. Czy to spelnia Twoje wymagania? Tak swoja
    > droga, to mam na niej odpalonego KVM z WinXP do jednego starego

    Dziekuje Tomku - a mogłbys to obciazyc do jakis 50-60% i zobaczyc jakie
    jest wtedy obciążenie.

    Ja wczoraj pomierzyłem swoje wynalazki -
    Athlon 5600+ z 4GB RAM i HDD - 60 do 105W w delikatnym stresie
    (uruchamianie kompa, jakies podstawowe czynnosci)
    Lapek z AMD A6, 6GB RAM i SSD - 15W w bezczynnosci - tez nieźle.

  • 19. Data: 2015-07-04 18:34:24
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Sat, 04 Jul 2015 11:00:46 +0000, Budzik wrote:
    > Dziekuje Tomku - a mogłbys to obciazyc do jakis 50-60% i zobaczyc jakie
    > jest wtedy obciążenie.

    Stan bezczynności - 0,38A (nie 0,83 jak podalem wyzej) = 7,22W
    Pełne obciązenie wszystkich rdzeni (kompresja 7zip) - 0,90A = 17,1W
    W biosie - 0,95A = 18W

    Wiekszych wartosci nie zarejestrowalem.

    Tomek

  • 20. Data: 2015-07-04 19:54:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > Stan bezczynności - 0,38A (nie 0,83 jak podalem wyzej) = 7,22W
    > Pełne obciązenie wszystkich rdzeni (kompresja 7zip) - 0,90A = 17,1W

    Dziękuje.