  • 1. Data: 2009-05-26 18:22:36
    Temat: Co się zepsuło w laptopie???
    Od: "Czeresniak" <d...@o...pl>

    Posiadam laptopa F-S Amilo Pi 1536 z procesorem C2D i grafiką X1400 i dziś
    po powrocie z pracy spotkała mnie niemiła niespodzianka.
    Otóż po włączeniu nie pojawił się ekran startowy tylko włączyło się
    podświetlenie bez żadnych "znaczków" (pusty ekran). Owo podświetlenie przy
    dolnej krawędzi ekranu wyraźnie migocze.
    W celach diagnostycznych podłączyłem zewnętrzny monitor i na nim pojawił się
    obraz ale przyozdobiony pionowymi paskami (na ekranie laptopa nadal nic się
    nie wyświetla).
    Mam zainstalowane na laptopie WinXP i Ubuntu 8.10.
    Windows podczas uruchamiania zatrzymuje się w pewnym momencie (chyba zawsze
    w tym samym) a na zewnętrzym monitorze pojawiają się bliżej nieokreślone
    regularne "znaczki".
    Ubuntu uruchamia się ale na zewnętrznym monitorze wyświetlany jest obraz w
    pionowe paski i za kursorem wędruje odbarwiony kwadracik.

    Co mogło się zepsuć?

    Dodam jeszcze, że laptop w styczniu był naprawiany w autoryzowanym serwisie,
    ponieważ ma matrycy przy prawej krawędzi wyświetlał się czerwony pasek
    znikający po uciśnięciu ramki wyświetlacza.
    Do karty gwarancyjnej wpisano wymianę matrycy i karty graficznej. Laptop był
    na gwarancji do końca stycznia :-(

    Pozdrawiam
    Darek

  • 2. Data: 2009-05-26 20:07:40
    Temat: Re: Co się zepsuło w laptopie???
    Od: "JG" <j...@i...pl>

    Napisz jaka grafike masz na pokladzie ??
    Nie chce cie martwic ale w HP Pavilion (ATI GPU) mialem kilka przypadkow ze
    padla grafika i podobne symptomy byly na poczatku...
    Najsmieszniejsze jest to ze (rozmawialem z serwisantem) ze nie pada jakotako
    sam uklad GPU tylko metoda SMD daje troche w du...
    Ponoc normy i dyrektywy unijne ograniczaja ilosc olowiu w topniku (cynie) i
    to daje efekt szybkiego "wietrzenia" polaczen lutowanych. a do tego wyzsza
    temperatura pracy i gotowe :(
    HP zaleca np. (oczywiscie nieoficjalnie)czeste przykladanie rury od
    odkurzacza do kratek wentylacynych i wysysanie kurzu i innych drobin z
    radiatorow....

    pozdr JARO

  • 3. Data: 2009-05-26 20:23:56
    Od: "Czeresniak" <d...@o...pl>

    > Napisz jaka grafike masz na pokladzie ??

    Na pokładzie Radeon X1400.

> [...]
    > Ponoc normy i dyrektywy unijne ograniczaja ilosc olowiu w topniku (cynie)
    > i to daje efekt szybkiego "wietrzenia" polaczen lutowanych. a do tego

    O czymś podobnym i ja słyszałem :-(
    Czy na nowe części włożone podczas naprawy przysługuje jakiś termin
    gwarancji ponad ten wynikający z terminu zakupu laptopa?
    A może skoro to typowa usterka to da się coś wywalczyć u producenta?

    Pozdrawiam
    Darek

  • 4. Data: 2009-05-27 08:03:51
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W najgorszym razie mogło się coś przegrzać, laptop na gwarancji?

  • 5. Data: 2009-05-27 10:26:29
    Od: Czeresniak <d...@o...pl>

    Nex@pl pisze:
    > W najgorszym razie mogło się coś przegrzać, laptop na gwarancji?

    Niestety ale na gwarancji był do końca stycznia.
    Myślałem żeby wymontować kartę graficzną i ją obejrzeć czy nie widać
    fizycznych uszkodzeń, ale nie mam w tej chwili narzędzi i pasty
    termoprzewodzącej :-( Dopiero w weekend będę miał możliwość pogrzebać
    dokładniej.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 6. Data: 2009-05-27 12:13:37
    Od: Mariusz <m...@s...org>

    W dniu 2009.05.26 20:22, Czeresniak pisze:

    > Do karty gwarancyjnej wpisano wymianę matrycy i karty graficznej. Laptop
    > był na gwarancji do końca stycznia :-(

    Czy nie jest tak, że skoro wymieniono cześci na nowe, to gwarancja na te
    nowe leci od początku ?
    Tj. wciaż możesz reklamować matrycę i kartę graficzną - czy inaczej:
    złożyć reklamację do reklamacji.

    --
    Mar

  • 7. Data: 2009-05-27 14:10:32
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Mariusz pisze:

    > Czy nie jest tak, że skoro wymieniono cześci na nowe, to gwarancja na te
    > nowe leci od początku ?
    > Tj. wciaż możesz reklamować matrycę i kartę graficzną - czy inaczej:
    > złożyć reklamację do reklamacji.

    Tak też bym zrobił - naprawiali - skopali, więc niech płacą.

  • 8. Data: 2009-05-27 14:58:24
    Od: Nazgul <a...@o...pl>

    JG pisze:
    > Ponoc normy i dyrektywy unijne ograniczaja ilosc olowiu w topniku (cynie) i
    > to daje efekt szybkiego "wietrzenia" polaczen lutowanych. a do tego wyzsza
    > temperatura pracy i gotowe :(

    Przypadek :) Czysty przypadek :)
    --
    "Jeśli pozwolisz, by robactwo się rozmnożyło rodzą się prawa robactwa.
    I rodzą się piewcy, którzy będą je wysławiać"

    A. de Saint-Exupery

  • 9. Data: 2009-05-27 15:55:38
    Od: "Czeresniak" <d...@o...pl>

> [...]
    >nowe leci od początku ?
    >Tj. wciaż możesz reklamować matrycę i kartę graficzną - czy inaczej: złożyć

    Mylisz dwa pojęcia tzn gwarancję i rękojmię.
    Gwarancja jest dobrowolnym świadczeniem producenta i może jej nie być. A
    wstępnie się dowiedziałem (nie mam przy sobie karty gwarancyjnej), że w F-S
    na wymienione części gwarancja jest do końca gwarancji na sprzęt lub miesiąc
    od daty wymiany.
    Niestety od zakupu minęło już ponad dwa lata więc nie mogę korzystać z
    rękojmi.

    Pozdrawiam
    Darek