  • 81. Data: 2018-07-03 09:34:23
    Temat: Re: Co takiego zaje***fajnego jest w Smart-TV?
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2018-07-02 o 17:38, Piotr Dmochowski pisze:

    > Jeszcze trochę pomarudzę ;)
    > Koledzy twierdzą że FHD to przeżytak dla niedowidzącej babci, tylko 4K.

    A są już w ogóle dostępne jakieś filmy fabularne w 4k?
    I nie chodzi mi o sztucznie upsamplowane z fullHD z napisam 4K.

  • 82. Data: 2018-07-03 11:07:59
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>

    > A kto powiedział, że telewizor musi być przy ścianie? Ja mam telewizor
    > na środku pokoju. Jakieś 2 metry od twarzy. Za telewizorem mam dostęp
    > do biblioteczki.

    Ok, fajnie że u Ciebie pasuje, pytanie ile osób skuszonych naklejką 4K
    na ekranie wie jaka powinna być odległość. Czy ktoś w sklepie im o tym
    przypomni (przypuszczam że wątpię). Poza tym nie w każdym pokoju da się
    ustawić stolik z TV na środku, nie każdemu to pasuje (raczej jest
    tendencja do wrzucania gdzieś na bok albo na ścianę).

    > Albo robimy jak ja :)

    Wolnoć Tomku w swoim domku :) zwłaszcza jak się wie co się robi.

    Pytanie co będzie dalej, bo już coś przebąkują o 8K.
    Z drugiej strony jest afera z monitorami do gier 4K, okazało się że
    monitory i złącza nie wyrabiają w 120Hz i przycinają kolory (z 4:4:4 na
    4:2:2 albo gorzej). Ja bym już wolał powszechne wprowadzenie 60p niż
    pompowanie rozdzielczości.

    Piotrek

  • 83. Data: 2018-07-03 13:47:54
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 2 Jul 2018 20:55:06 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Wyglada podobnie. Ale inaczej. Trudno powiedziec, ale wiele rzeczy z

    Bo pewnie CSS dla LG jest ładowany inny.... Nie chcę min się wierzyć,
    że LG nie skorzystalo z takiej okazji by klientom odpowiadać , że za
    (nie)działanie aplikacji YT "odpowiada google a nie oni.

    --
    Marek

  • 84. Data: 2018-07-08 10:27:34
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-07-03 o 11:07, Piotr Dmochowski pisze:

    > Ok, fajnie że u Ciebie pasuje, pytanie ile osób skuszonych naklejką 4K
    > na ekranie wie jaka powinna być odległość.
    Dokładnie, ja mam 3,5m i nawet FHD z tej odległości jest na granicy widzenia
    dla 55", więc po co przepłacać za więcej?

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 85. Data: 2018-07-08 13:07:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Co to znaczy na granicy widzenia? Mam 160 cali, ogladam od 3,5 do 5 metrow i obraz
    sie pogarsza ponizej dwoch metrow dla starego projektora i metra dla nowego.

  • 86. Data: 2018-07-10 14:17:05
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Co to znaczy na granicy widzenia?

    Rozdzielczość oka jest skończona, powyżej pewnej odległości na ekranie
    2 punkty obok siebie zaczynają się zlewać w jeden.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Rozdzielczo%C5%9B%C4%8
    7_k%C4%85towa

    Z badań wynika że dla przekątnej 55" FHD jest widoczne do max 2,5m od
    ekranu.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 87. Data: 2018-07-10 19:44:16
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 10.07.2018 o 14:17, Janusz pisze:

> [...]
    7_k%C4%85towa

    > Z badań wynika że dla przekątnej 55" FHD jest widoczne do max 2,5m od

    Tia, a później się okaże jak z płytami CD, że według teorii 44 kHz w
    zupełności wystarczy, ale znacznie lepiej gdy ma się 96 kHz.
    Większa rozdzielczość to inaczej mówiąc większa częstotliwość
    przestrzenna :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 88. Data: 2018-07-11 13:55:18
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-07-10 o 19:44, Mario pisze:

    7_k%C4%85towa

    > Tia, a później się okaże jak z płytami CD, że według teorii 44 kHz w
    > zupełności wystarczy, ale znacznie lepiej gdy ma się  96 kHz.
    Audiovodo Ci się włączyło? do ilu khz słyszysz że ci takie próbkowanie
    potrzebne?

    > Większa rozdzielczość to inaczej mówiąc większa częstotliwość
    > przestrzenna :)
    No i?
    co Ci z niej jak jej nie odbierzesz.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 89. Data: 2018-07-12 08:47:45
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-27 o 23:43, Grzegorz Niemirowski pisze:

    > Nic, same problemy. Dłuższy czas włączania, zamulanie, szybki brak
    > wsparcia. Po paru latach telewizor niewspierany przez producenta i
    > coraz więcej aplikacji przestaje działać a sam telewizor robi się
    > coraz mniej smart.

    "Święte słowa"

  • 90. Data: 2018-07-12 09:33:36
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 11 Jul 2018 13:55:18 +0200, Janusz <j...@o...pl> wrote:
    > Audiovodo Ci się włączyło? do ilu khz słyszysz że ci takie
    > próbkowanie
    > potrzebne?

    W latach 70 u.w.. (czyli chyba jeszcze przed moda na audiovoodoo)
    były badania, które wykazały, że muzycy odróżniają zmiany w brzmieniu
    instrumentów (chodziło o skrzypce) do 12 czy 13 alikwoty. Policz
    sobie ile to MHz ta 12 alikwota i jak to się ma do typowego pasma
    przenoszenia sprzętu audio ograniczonego z góry kilkudziesięcioma
    kHz.

    --
    Marek