  • 11. Data: 2009-01-06 10:05:09
    Temat: Re: Co to jest sygnał 24p?
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    To ja zadam inne pytanie - po co on jest. Nie wystarczy filmu przed zgraniem
    na BD przekonwertować? Jakoś nikt nie robił do tej pory problemu z trybem
    24p i nikogo to w sumie nie obchodziło, aż nagle marketingowcy się chyba
    odezwali i zaczęli wymyślać nowy parametr.

    *piotr'ek*

  • 12. Data: 2009-01-06 10:39:03
    Od: "MF[PL]" <s...@w...pl>

    *piotr'ek* pisze:
> [...]
    > problemu z trybem 24p i nikogo to w sumie nie obchodziło, aż nagle
    > marketingowcy się chyba odezwali i zaczęli wymyślać nowy parametr.

    Jeśli kiedykolwiek oglądałeś jakieś video w HD to wiesz/zobaczyłeś co to
    takiego judder. Jest to dosyć irytujący efekt, a tryb 24p go eliminuje,
    więc jest chyba o czym mówić.

    --
    maciek

  • 13. Data: 2009-01-06 11:16:19
    Od: "Wiewior" <j...@f...j.yc>

    Użytkownik "MF[PL]" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Jeśli kiedykolwiek oglądałeś jakieś video w HD to wiesz/zobaczyłeś co to
    > takiego judder. Jest to dosyć irytujący efekt, a tryb 24p go eliminuje,
    > więc jest chyba o czym mówić.

    A co ma do tego HD? Tak samo dobrze występuje ten efekt w SD. No i chciałbym
    go zobaczyć w przypadku zdecydowanej większości materiału w 25p/50i.

    --
    Wiewior
    j...@f...j.cy

  • 14. Data: 2009-01-06 11:22:32
    Od: "MF[PL]" <s...@w...pl>

    Wiewior pisze:
    > A co ma do tego HD? Tak samo dobrze występuje ten efekt w SD. No i
    > chciałbym go zobaczyć w przypadku zdecydowanej większości materiału w
    > 25p/50i.

    A to, że jest dużo bardziej upierdliwy niż w SD (większa rozdz. i dużo
    większe wyświetlacze).
    Zdecydowana większość materiałów (czytaj filmów) na Blu-ray czy DVD to
    chyba raczej 24p (a konkretnie 23.976p) niż 25p.

    --
    maciek

  • 15. Data: 2009-01-06 12:17:11
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    Przepraszam, że z innej bajki pytanie do ciebie ale czy jesteś tą samą
    osobą o tym nicku która była na tej grupie kilka lat temu w czasach
    szału z kluczami do SECA?

  • 16. Data: 2009-01-06 12:26:07
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Gienek" <g...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Przepraszam, że z innej bajki pytanie do ciebie ale czy jesteś tą samą
    > osobą o tym nicku która była na tej grupie kilka lat temu w czasach szału
    > z kluczami do SECA?

    Aleś cytatu nawalił !!!!
    Normalnie wszyscy wiedzą do kogo piszesz. ;-)

  • 17. Data: 2009-01-06 13:27:41
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Przepraszam, że z innej bajki pytanie do ciebie ale czy jesteś tą samą
    > osobą o tym nicku która była na tej grupie kilka lat temu w czasach szału
    > z kluczami do SECA?

    A to zależy o co chodzi i do czego zmierzasz ;))))

  • 18. Data: 2009-01-06 16:31:47
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    *piotr'ek* pisze:
> [...]
    > problemu z trybem 24p i nikogo to w sumie nie obchodziło, aż nagle
    > marketingowcy się chyba odezwali i zaczęli wymyślać nowy parametr.

    W Europie problem nie jest duży - film 24 klatki/s, TV 25.
    W USA TV ma 30 klatek/s i filmu kinowe konwertuje się taką śmieszną
    procedurą, której efekty *widać*.

    --
    Pozdrowienia
    Janek http://www.astercity.net/~janekr

  • 19. Data: 2009-01-06 20:42:33
    Od: "Wiewior" <j...@t...cy>

    Użytkownik "Tomek Kańka" <t...@t...eu.org> napisał w wiadomości
    > No a w Europie słychać :) Znaczy ja nie słyszę, ale inni podobno tak.

    Przy dzisiejszym stanie techniki wyrównać wysokość dźwięku o te 4% to pikuś

    > A któtsze filmy mają wszyscy.

    Tylko europejczycy...

    --
    Wiewior