  • 21. Data: 2009-01-06 22:26:28
    Temat: Re: Co to jest sygnał 24p?
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    Wiewior <j...@t...cy> napisał(a)
    > Użytkownik "Tomek Kańka" <t...@t...eu.org> napisał w wiadomości
    >
    > Przy dzisiejszym stanie techniki wyrównać wysokość dźwięku o te 4% to pikuś

    A czy to się robi? Zresztą nie wierzę, że to taki "pikuś", ale ja się
    nie znam.

    > Tylko europejczycy...

    Tak. Miałem na myśli słyszących i "niesyszących".

    --
    Tomek

  • 22. Data: 2009-01-07 07:39:35
    Od: "Wiewior" <j...@f...j.yc>

    > A czy to się robi? Zresztą nie wierzę, że to taki "pikuś", ale ja się
    > nie znam.

    W podobny sposób, jak zrobili, że Mandaryna śpiewa "czysto" :)
    Tu masz trochę ogólnikóów:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Audio_timescale-pitch_m
    odification

    --
    Wiewior
    j...@f...j.cy

  • 23. Data: 2009-01-07 08:51:00
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > A to, że jest dużo bardziej upierdliwy niż w SD (większa rozdz. i dużo
    > większe wyświetlacze).
    > Zdecydowana większość materiałów (czytaj filmów) na Blu-ray czy DVD to
    > chyba raczej 24p (a konkretnie 23.976p) niż 25p.

    No dobra, ale co do tego ma telewizor? Nie mogą odrazu poprawiać filmów
    przed zgraniem na BD czy emisją w TV?

    *piotr'ek*

  • 24. Data: 2009-01-07 09:01:00
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 07.01.2009 *piotr'ek* <p...@g...pl> napisał/a:

    > No dobra, ale co do tego ma telewizor? Nie mogą odrazu poprawiać filmów
    > przed zgraniem na BD czy emisją w TV?

    Problemem jest to _poprawić_. Jak z 24 klatek zrobić 25(pal) czy 30(ntsc)?
    A jest to dużo trudniej zrobić niż przeskalować klatkę do jakiejś tam
    rozdzielczości. A czy to zrobi dystrybutor filmu, odtwarzacz dvd, bd,
    telewizor czy stacja telewizyjna to nie zmienia faktu że gdzieś te zmiany
    trzeba zrobić. Chyba lepiej móc to puszczać tak jak to zostało nagrane,
    więc zrobili p24 w telewizorach.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 25. Data: 2009-01-07 09:05:38
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    wiadomości news:slrngm8rmu.437.write-only-with-spf@dns.media-la
    b.com.pl...

> [...]
    > telewizor czy stacja telewizyjna to nie zmienia faktu że gdzieś te zmiany
    > trzeba zrobić. Chyba lepiej móc to puszczać tak jak to zostało nagrane,

    Dokładnie.
    Nie rozumiem tego zapędu do psucia materiału źródłowego "poprawianiem" go
    dla potrzeb kogoś, kto nie dysponuje odpowiednim sprzętem.
    I z tego tytułu ci którzy dysponują mają dać się wypchać.

  • 26. Data: 2009-01-07 10:50:25
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

> [...]
    > go dla potrzeb kogoś, kto nie dysponuje odpowiednim sprzętem.
    > I z tego tytułu ci którzy dysponują mają dać się wypchać.

    No to postaraj sie zrozumiec, ze Sony zrobilo 24p, zeby niczego nie
    poprawiac lub psuc. Leci w 24 kl/sek tak jak to zostalo nakrecone na
    tasme filmowa. A inne TV, ktore nie posiadaja 24p musza aie posilkowac
    materialem przekonwertowanym do 25 klatek. I co dziwi cie, ze sie z tym
    reklamuja? Maja prawo, bo Sony potrafi odtworzyc bez konwersji, ktora
    zawsze bedzie wprowadzac jakies ziany w sygnale.

    Jingiel

  • 27. Data: 2009-01-07 10:56:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jingiel" <x...@x...xx> napisał w wiadomości

> [...]
    > reklamuja? Maja prawo, bo Sony potrafi odtworzyc bez konwersji, ktora
    > zawsze bedzie wprowadzac jakies ziany w sygnale.

    Polecam naukę czytania ze zrozumieniem.
    Nic nie skumałeś z tego co napisałem i do czego się odniosłem.
    W każdym razie o Sony nie było tam słowa.

  • 28. Data: 2009-01-07 11:17:25
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    > Polecam naukę czytania ze zrozumieniem.
    > Nic nie skumałeś z tego co napisałem i do czego się odniosłem.
    > W każdym razie o Sony nie było tam słowa.\\

    Zrozumialem. Ale inni producenci TV przeciez mogli zrobic 24p i nie
    byloby problemu konwertowania filmow do 25 kl/sek. Wtedy fimy zgrywaloby
    sie do 24 klatek na sekunde na BD napewno wyszloby im to na dobre.

    Jingiel

  • 29. Data: 2009-01-07 11:24:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Zrozumialem. Ale inni producenci TV przeciez mogli zrobic 24p i nie byloby
    > problemu konwertowania filmow do 25 kl/sek. Wtedy fimy zgrywaloby sie do
    > 24 klatek na sekunde na BD napewno wyszloby im to na dobre.

    Nie zrozumiałeś, bo ja napisałem dokładnie to samo co Ty.

  • 30. Data: 2009-01-07 11:45:12
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    > Nie zrozumiałeś, bo ja napisałem dokładnie to samo co Ty.

    A moze. Tylko dziwi mnie, ze rzucaja sie na grupie na Sony, ze reklamuje
    taka mozliwosc odtwarzania za zalete. Ludziska nie wiedza o co chodzi i
    uwazaja to za marketingowy belkot.

    Jingiel