    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Co to jest: wygląda jak dioda, ale coś innego
    Date: Mon, 14 Aug 2017 22:28:50 +0200

    Witajcie.

    Jakiś czas temu autko było dłuższy czas u mechaniorów.
    Jak odbierałem auto, to musiałem całkowicie rozpiąć alarm, bo przeszedł
    w tryb paniki - zamknął wszystkie drzwi w ten sposób, że nie można ich
    było otworzyć ani z klucza, ani od środka dźwignią.

    Dziś wreszcie zebrałem się do tematu.

    Alarm to chiński "wynalazek" PolarBear CMT7 z wieloma dodatkowymi
    funkcjami (np. zdalne odpalanie silnika, domykanie szyb, dodatkowe
    kanały, wyświetlanie na ekranie pilota zdarzeń).

    Alarm natychmiast po włączeniu do zasilania zamyka zamki i na kabel,
    który powinien dostawać 12V po stacyjce, sam podaje 12V.

    Nie da się zresetować do ustawień fabrycznych.

    To, co zauważyłem od razu:
    Są elementy, wyglądające jak dawne diody w szkle:

    https://zapodaj.net/b837d8869c65e.jpg.html

    Prawie wszystkie wyglądają jednakowo

    https://zapodaj.net/543c004371e37.jpg.html

    natomiast jedna wygląda, jakby szkło było pęknięte, pasek ma nieco inny
    kolor:

    https://zapodaj.net/6814e5b497e59.jpg.html

    Pierwsza fotka z aparatu, pozostałe dwie z telefonu przez lupę, stąd
    fatalna jakość.
    Podejrzany element na pierwszej fotce nad PIC-em, pomiędzy dwoma LR2003.

    Podejrzany element ma zwarcie w obie strony.
    Pozostałe "diody" (fotka 2) w jedną stronę nieskończoność, w drugą ok.
    100k (niebieskie) lub 200k (czarne).

    Co to za licho?
    Jakaś dioda z oporem?

    Element ma ok. 1,2x3,2mm.

    A może ktoś naprawiał te alarmy i mógłby go obejrzeć?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam