  • 1. Data: 2015-09-09 21:24:47
    Temat: Kwadratowy pret w uchwycie trojszczekowym
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    Mam kwadratowy pret 40x40mm i potrzebuje na jego koncach wytoczyc
    wspolosiowo czopy fi 39.
    Tokarka, ktora dysponuje ma niestety tylko uchwyt trojszczekowy i nie ma
    zabieraka.

    Mam duzo pomyslow jak to zrobic, ale zanim zaczne eksperymentowac,
    wole uzyc sprawdzonych w praktyce metod.

    Czy ktos wie jak pret kwadratowy zamocowac w chwycie trojszczekowym?

    Pozdrawiam WM

  • 2. Data: 2015-09-09 22:10:53
    Temat: Re: Kwadratowy pret w uchwycie trojszczekowym
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09-09-15 o 21:24, WM pisze:
> [...]
    > wole uzyc sprawdzonych w praktyce metod.
    >
    > Czy ktos wie jak pret kwadratowy zamocowac w chwycie trojszczekowym?

    Ja bym po prostu zastosował "nakiełki" i na nich bazował przy toczeniu.

  • 3. Data: 2015-09-10 05:37:45
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > Ja bym po prostu zastosował "nakiełki" i na nich bazował przy toczeniu.

    Jak bez zabieraka przekazac naped na walek?

  • 4. Data: 2015-09-10 05:48:29
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-09-09 o 23:25, 4...@g...com pisze:
    > W rozcietej rurze.

    Bardzo dobry pomysł.
    Dziekuję.

    Pozdrawiam

    WM

    p.s. Myslalem o czyms podobnym, tzn. o sprezynie walcowej,
    zacisnietej na kwadratowym walku.

  • 5. Data: 2015-09-10 20:54:43
    Od: 4...@g...com

    To nie pomysl tylko normalna praktyka.

  • 6. Data: 2015-09-12 15:58:31
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-09-10 o 20:54, 4...@g...com pisze:
    > To nie pomysl tylko normalna praktyka.

    Ale przeważnie stosowana do trzymania cienkich okrągłych elementów,
    które bez tego zdeformują się po ściśnięciu w szczekach.

    W przypadku pręta o kwadratowym przekroju, mocowanym w dobrze dobranej
    rozciętej rurze, podparty jest on na czterech krawędziach.
    Przy źle dobranej rurze podparcie jest tylko na dwóch krawędziach ;)

  • 7. Data: 2015-09-12 16:03:21
    Od: 4...@g...com

    Rure trzeba dorobic do kwadraru. Nie stwarzaj problemow tam gdzie ich nie ma.