  • 11. Data: 2019-02-19 23:36:00
    Temat: Re: Co w praktyce oznacza akumulator AGM?
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-02-19 o 11:04, HenrJ pisze:

    > https://ep.com.pl/artykuly/10248-Akumulatory_kwasowo
    olowiowe.html

    Aaahaaa... czyli o szczelność może chodzić? Miałoby to sens.
    Na stronach Varty napisali, że posiada on żywotność ok 3x dłuższą od
    tradycyjnych. Ciekawe na ile to prawda...

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 12. Data: 2019-02-20 07:05:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

    >kiedys Bosch tlumaczyl wszystko na polski ale teraz nie widze:

    Moze sie nie oplaca - Polacy i tak kupia najtanszy :-)

    >https://aa-boschap-de.resource.bosch.com/media/comm
    only_used_media/common_media/ap_common/parts/de_6/se
    rvice_parts/batteries/downloads_batteries/competence
    _brochure.pdf

    >https://aa-boschap-de.resource.bosch.com/media/comm
    only_used_media/common_media/ap_common/parts/de_6/se
    rvice_parts/batteries/downloads_batteries/trade_fold
    er_batteries.pdf

    >https://aa-boschbcs-ch.resource.bosch.com/media/ch/
    ratgeber/bcs_batterien_ratgeber_20131.pdf

    >w skrocie: jesli producent zdecydowal sie wstawic AGM to nalezy uzyc
    >aku tego samego typu chyba ze ktos chce przycebulic i poprawiac
    >fabryke wtedy powodzenia i bedzie wymienial aku czesciej :-)

    A moze "jak juz raz namowilismy fabryke na AGM, to trzeba na tym
    zarobic" :-)

    Ciekawe o co tu chodzi ... z AGM sie elektrolit nie wylewa, ale to
    chyba nie o to chodzi, bo wczesniej nie przeszkadzalo.
    Zreszta sami pisza, ze moze tez byc EFB

    https://pl.bosch-automotive.com/pl/parts_and_accesso
    ries/service_parts_1/batteries_4/batterietechnologie
    n_1/efb/efb_1

    Masa nie opada i trwalosc plyt jest wieksza, co jest wazne przy pracy
    start-stop ?

    Bo mam watpliwosci czy AGM jest odporny na gazowanie, a napiecie w
    tych samochodach chyba wieksze.

    A moze u Marka wlasnie napiecie nizsze, co umozliwia stosowanie
    akumulatorow AGM, i osiagniecie duzej trwalosci akumulatora bez
    dodawania wody.
    Ale czy nie-AGM bedzie gorszy ?

  • 13. Data: 2019-02-20 10:24:08
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2019-02-19 o 23:36, Marek S pisze:

    olowiowe.html

    > Aaahaaa... czyli o szczelność może chodzić? Miałoby to sens.
    > Na stronach Varty napisali, że posiada on żywotność ok 3x dłuższą od
    > tradycyjnych. Ciekawe na ile to prawda...

    Cała prawda o tyle, że trwałość "tradycyjnych" spadła do 1 roku.

  • 14. Data: 2019-02-20 10:50:35
    Od: p...@g...com

    --Akumulator wstawiłem na podstawie poprzedniego. Nie przyszło mi do głowy, że
    poprzedni użytkownik wstawił "niekompatybilny".

    znaczy sie w ASO kupowales ? a to tez bym nie przypuszczal ze Mercedes takie numery
    odwala, zawiadom centrale to ich zdyscyplinuja :-)

    --Hmmm... tego też nie mam.

    jasne a post dalej *Auto ma energożerne ogrzewanie elektryczne (do 130A) działające
    przy zimnym silniku.*

    to ewidentnie podpada pod *inne wynalazki*

  • 15. Data: 2019-02-20 10:57:40
    Od: p...@g...com

    --Bo mam watpliwosci czy AGM jest odporny na gazowanie, a napiecie w tych samochodach
    chyba wieksze.

    prad poboru jesli juz i ta grzalka jest pewnie powodem zastosowania AGM

    --Ale czy nie-AGM bedzie gorszy ?

    nie bedzie gorszy bedzie inny co spowoduje ze system zarzadzania energia nie bedzie
    pracowal optymalnie i moze go wykonczyc

    ps w B7 mam oryginalny 7-letni oryginalny AGM E39 Varty, kluczem do dlugowiecznosci
    bylo wylaczenie systemu start & stop :-)

  • 16. Data: 2019-02-20 10:59:00
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-02-20 o 10:24, t-1 pisze:

    > Cała prawda o tyle, że trwałość "tradycyjnych" spadła do 1 roku.
    W 1998 r. kupiłem Daewoo Espero z oryginalnym koreańskim akumulatorem.
    Wytrzymał 9 lat i od biedy pewnie jeszcze by pojeździł, ale w zimie
    gorzej palił (podkreślam - gorzej, a nie zdechł zupełnie). Doładowywałem
    go może ze 3 razy, jak w zimie było -20 stopni. Ładowarka pamiętała
    jeszcze komunę...
    T.

  • 17. Data: 2019-02-20 11:33:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 lutego 2019 23:26:00 UTC+1 użytkownik Marek S napisał:

    > - Auto ma energożerne ogrzewanie elektryczne (do 130A) działające przy
    > zimnym silniku.

    Masz tam 1,5kW nagrzewnicę elektryczną?

  • 18. Data: 2019-02-20 12:05:11
    Od: p...@g...com

    --Masz tam 1,5kW nagrzewnicę elektryczną?

    w oplu montowali 1kW wiec w Mietku moze byc wieksza :-) mialem quick heat w zafirze i
    mimo sporej budy szybko sie nagrzewala

  • 19. Data: 2019-02-20 19:35:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >--Bo mam watpliwosci czy AGM jest odporny na gazowanie, a napiecie w
    >tych samochodach chyba wieksze.
    >prad poboru jesli juz i ta grzalka jest pewnie powodem zastosowania
    >AGM

    Ja sie gazowania boje, nie poboru pradu.
    Byc moze ten AGM lepiej utrzymuje mase przy rozladowaniu.

    >--Ale czy nie-AGM bedzie gorszy ?
    >nie bedzie gorszy bedzie inny co spowoduje ze system zarzadzania
    >energia nie bedzie pracowal optymalnie i moze go wykonczyc

    Ale chemia jest ta sama.

    Tylko jak podniesiesz napiecie, to w zwyklym akumulatorze trzeba
    bedzie wody dolewac,
    w żelowym sie zle skonczy, a w AGM ?

    >ps w B7 mam oryginalny 7-letni oryginalny AGM E39 Varty, kluczem do
    >dlugowiecznosci bylo wylaczenie systemu start & stop :-)

    Ale masz porownanie ile wytrzymuje z wlaczonym systemem ?

    IMHO - cieply silnik szybko zapala i akumulatorowi malo szkodzi ...

    J.

  • 20. Data: 2019-02-20 21:08:23
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-02-20 o 10:50, p...@g...com pisze:
> [...]
    >
    > znaczy sie w ASO kupowales ? a to tez bym nie przypuszczal ze
    > Mercedes takie numery odwala, zawiadom centrale to ich zdyscyplinuja

    Nie w ASO lecz u dystrybutora akumulatorów Varta.

    > --Hmmm... tego też nie mam.
    >
    > jasne a post dalej *Auto ma energożerne ogrzewanie elektryczne (do
    > 130A) działające przy zimnym silniku.*
    >
    > to ewidentnie podpada pod *inne wynalazki*

    To mam już 2 uzasadnienia: prądożerność instalacji i nie wydzielanie
    gazów. To wyczerpuje moje pytanie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek