  • 1. Data: 2009-01-13 12:07:54
    Temat: Przeglądarki zbyt mocno keszują
    Od: Maciej Łebkowski <m...@e...com>

    Witam,

    Wstawiłem na stronie mechanizm wspomagający cache przeglądarek.
    Konkretnie, polegało to na wstawieniu nagłówków:
    ETag: md5(content)
    Last-Modified: date(r, filemtime(plik z contentem))
    Date: date(r)
    Expires: date(r, strtotime(+10 minutes))
    Wszystkie wartości są dobrze przekazywane (tzn, jesli content sie
    zmieni, to faktycznie zmienia sie etag i odpowiednio last-modified)

    Efekt, jaki obserwuję:
    Firefox, czasami (nie wiem dokładnie kiedy), w ogóle nie wykonuje
    zapytania do serwera (LiveHTTP headers milczy, log apache rowniez).
    Rozumiem, że jest to naturalne zachowanie, gdyż wysyłany jest
    dziesieciominutowy czas wygasniecia (Expire). Dziwi mnie jednak,
    ze dzieje sie tak tylko czasami - raz czesciej, raz rzadziej. Nie
    udało mi się odnaleźć żadnej sensownej zależności.

    Problem: wysyłanie komentarza
    Po dodaniu komentarza, user ląduje na "thank you page", z ktorej
    moze sie cofnac do komentowanej strony. Ta oczywiście jest ciągnięta
    z cache i user jest zmieszany (hej, gdzie moj komentarz?!). Aby tego
    uniknąć, odpowiedz na POST-a wygląda mniej wiecej tak:

    HTTP/1.x 302 Found
    Date: Tue, 13 Jan 2009 11:37:11 GMT
    Location: thankyou.html
    Expires: -1
    Pragma: no-cache
    Cache-Control: no-cache

    Jednak przeglądarka nic sobie z tego nie robi - nadal pobiera strone
    z cache. Zaobserwowane na Safari i Firefoksie, więc podejrzewam, ze
    robię coś źle.
    Mógłbym zmienić adres, do ktorego wraca user (jakiś ?bust dodać), ale
    kłóci się to z zasadą "jeden wpis, jeden adres".

    Jak więc w takim modelu zasugerować odświeżenie informacji o stronie?

    --
    Maciej Łebkowski

  • 2. Data: 2009-01-13 12:26:50
    Temat: Re: Przeglądarki zbyt mocno keszują
    Od: pasman <p...@o...pl>

    On 13 Sty, 13:07, Maciej Łebkowski <m...@e...com>
    wrote:
> [...]
    > kłóci się to z zasadą "jeden wpis, jeden adres".
    >
    > Jak więc w takim modelu zasugerować odświeżenie informacji o stronie?

    dziwne, w nIEpewnym to działa:

    <META HTTP-EQUIV="CACHE-CONTROL" CONTENT="NO-CACHE">

    pasman

  • 3. Data: 2009-01-13 12:34:45
    Od: Ramok <c...@c...com>

    Maciej Łebkowski pisze:
> [...]
    > Pragma: no-cache
    > Cache-Control: no-cache
    >
    > Jednak przeglądarka nic sobie z tego nie robi - nadal pobiera strone
    Ale ktora strone?... To co tu ustawiasz dotyczy strony thankyou.html, a
    Ty opisujesz problem z cache-owaniem strony wczesniejszej/nastepnej.
    Chyba, ze cos zle zrozumialem?

    /Ramok

  • 4. Data: 2009-01-13 12:35:17
    Od: Maciej Łebkowski <m...@e...com>

    Dnia 13-01-2009 o 13:26:50 pasman <p...@o...pl> napisał(a):

    [snip]
    > dziwne, w nIEpewnym to działa:
    > <META HTTP-EQUIV="CACHE-CONTROL" CONTENT="NO-CACHE">

    Ale sprawdzileś chociaż? Bo wcale nie działa. Gorzej - IE nie
    ma takich wahań nastroju i *zawsze* ciągnie strone z cache.

    --
    Maciej Łebkowski

  • 5. Data: 2009-01-13 12:53:49
    Od: pasman <p...@o...pl>

    > Ale sprawdzileś chociaż? Bo wcale nie działa. Gorzej - IE nie
    > ma takich wahań nastroju i *zawsze* ciągnie strone z cache.
    >
    > --
    > Maciej Łebkowski

    no to znaczy ze jeszcze masz jakies bugi w naglowkach.
    albo po prostu niektorzy klienci wyłączyli odświeżanie
    w przegladarce.

    pasman

  • 6. Data: 2009-01-13 13:08:51
    Od: pasman <p...@o...pl>

    On 13 Sty, 13:53, pasman <p...@o...pl> wrote:

    > no to znaczy ze jeszcze masz jakies bugi w naglowkach.
    > albo po prostu niektorzy klienci wyłączyli odświeżanie
    > w przegladarce.
    >
    > pasman

    i jeszcze wrzucam Expires takie jak Date

    pasman

  • 7. Data: 2009-01-13 13:16:09
    Od: Maciej Łebkowski <m...@e...com>

    Dnia 13-01-2009 o 13:34:45 Ramok <c...@c...com> napisał(a):

    > Ale ktora strone?... To co tu ustawiasz dotyczy strony thankyou.html, a
    > Ty opisujesz problem z cache-owaniem strony wczesniejszej/nastepnej.
    > Chyba, ze cos zle zrozumialem?

    wysyłam POST na strone /artykul (ta jest keszowana).
    W odpowiedzi zwracam Expire: -1 i Location: thankyou.

    Jeśli to faktycznie oznacza, że przeglądarka odnosi
    te nagłówki do thankyou, a nie do /artykul, to mamy
    odpowiedz na pytanie dlaczego, ale nadal nie wiadomo
    jak zrobic, zeby dzialalo.

    --
    Maciej Łebkowski

  • 8. Data: 2009-01-13 13:18:54
    Od: Maciej Łebkowski <m...@e...com>

    Dnia 13-01-2009 o 13:53:49 pasman <p...@o...pl> napisał(a):

    > no to znaczy ze jeszcze masz jakies bugi w naglowkach.
    > albo po prostu niektorzy klienci wyłączyli odświeżanie
    > w przegladarce.

    Wszystkie nagłówki, które wysyłam ja, wymieniłem.
    Czy są "zbugowane"? Nie sądzę.

    Przeglądarka chodzi na standardowych ustawieniach,
    poza tym dzieje się to w większości - IE, Fx, Safari...
    Opery nie testowalem.

    --
    Maciej Łebkowski

  • 9. Data: 2009-01-13 15:42:01
    Od: ethanak <s...@b...pl>

    Dnia Tue, 13 Jan 2009 14:16:09 +0100, Maciej Łebkowski napisał(a):

    > [...]
    > wysyłam POST na strone /artykul (ta jest keszowana).

    Że co???

    ethanak
    --
    mailto=window.atob('ZXRoYW5ha0Bwb2xpcC5jb20=');
    http://milena.polip.com/ - nie czekam na Ivo!

  • 10. Data: 2009-01-13 16:34:24
    Od: Maciej Łebkowski <m...@e...com>

    Dnia 13-01-2009 o 16:42:01 ethanak <s...@b...pl> napisał(a):

    > Że co???

    Wczytaj się w kontekst zamiast krzyczeć. :P
    /artykul jest skeszowana u usera. Nie mówię,
    że jest keszowana w momencie wysłania POST. ;P

    --
    Maciej Łebkowski