  • 11. Data: 2017-04-14 19:56:12
    Temat: Re: Cooler do starego procesora z Socket 7
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 14 Apr 2017 18:57:50 +0200
    doszła do mnie wiadomość <58f0ff92$0$5156$65785112@news.neostrada.pl>
    od Atlantis <m...@w...pl> :

    >Masz rację. Zapomniałem, że lata temu komputer był lekko upgrade'owany i
    >faktycznie teraz siedzi tam Pentium MMX. Moja pomyłka. ;)

    O ile pamiętam, radiator na tych procesorach doklejali klejem twardym
    jak beton, jednak dawało się go w mękach oddzielić cienkim dłutem i
    zastosować inny.
    --
    Całujmy wszyscy dupę Henryka.
    http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,1546

  • 12. Data: 2017-04-14 20:21:27
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-04-14 o 19:33, ToMasz pisze:

    > tak i nie. po złomach, u ludzi na strychach, wala się tego dużo. sęk w
    > tym, że coraz więcej firm, odzyskuje złoto. złota na starych prockach
    > było dużo, a jak sam widzisz kolekcjonerstwo też się ma dobrze. jednak
    > jest jedno ale. naiwniaków nie brakuje, więc płacą jak barany. jeśli
    > chcesz mieć komp do grania, to da się spoko tak skonfigurować nowoczesny
    > soft, żeby stare gry myślały ze mają do dyspozycji pentium 1, albo 386.
    > Sam tak robię z amigą. I teraz jakbym miał czekać na dyskietki.... a na
    > emulowanej mogę grę przerwać w dowolnym momencie, zapisać stan i wznowić
> [...]

    Z Amigą owszem, z PC już nie zawsze.
    Znajomy szukał jakiejś mocno zabytkowej karty, po nagabywaniu po co
    mu ona przyznał że składa jakiemuś miłośnikowi starych gier
    starego peceta. Na propozycję emulatora i podobnych rozwiązań
    wymienił kilka gier i stwierdził że poprawnie nie działają ani
    na emulatorze ani na maszynie wirtualnej. Musi być prawdziwy
    sprzęt. Przyznam że byłem lekko zdziwiony.

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2017-04-14 21:17:32
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 14 Apr 2017 19:56:12 +0200, Olaf Frikiov Skiorvensen
    napisał(a):

    > O ile pamiętam, radiator na tych procesorach doklejali klejem twardym
    > jak beton, jednak

    Jak wymieniano procek, pewnie użyto innego kleju. Jak słabszy, to jest
    szansa. Jak epoksyd to przerąbane :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 14. Data: 2017-04-14 23:27:45
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 14.04.2017 o 20:21, RadoslawF pisze:

> [...]
    > na emulatorze ani na maszynie wirtualnej. Musi być prawdziwy
    > sprzęt. Przyznam że byłem lekko zdziwiony.

    a pamiętasz może jakiś tytuł gry która oparła się emulacji i wirtalnym
    PCtom?

    ToMasz

  • 15. Data: 2017-04-14 23:40:23
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-04-14 o 23:27, ToMasz pisze:

    > a pamiętasz może jakiś tytuł gry która oparła się emulacji i wirtalnym
    > PCtom?

    Nie bardzo bo były to pozycje w które sam nie grałem.
    Ale spytam jak go spotkam i napisze.

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2017-04-15 00:05:31
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 14 Apr 2017 23:27:45 +0200
    doszła do mnie wiadomość <ocremn$lfc$1@dont-email.me>
    od ToMasz <t...@p...fm.com.pl> :

    >a pamiętasz może jakiś tytuł gry która oparła się emulacji i wirtalnym
    >PCtom?

    3grosze.
    Większość gier pisanych na GLIDE.
    Miałem dość walki z emulatorami, więc zrobiłem P200 MMX z VooDoo 2.
    Wszystkie kłopoty jak ręką odjął.
    Z gier to przykładowo MDK i POD, wprawdzie chodzą bez GLIDE, ale
    efekty wizualne do dupy, a emulatory GLIDE to loteria, więcej walki
    niż grania.

  • 17. Data: 2017-04-15 07:30:13
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2017-04-14 o 23:27, ToMasz pisze:

    > a pamiętasz może jakiś tytuł gry która oparła się emulacji i wirtalnym
    > PCtom?

    Na stronach projektu DosBox jest chyba cała lista klasycznych tytułów,
    do których przypisano różne stopnie kompatybilności. Zdecydowania
    większość działa prawidłowo, ale niemało też takich, z którymi są pewne
    problemy (ale da się zagrać) oraz kilka zupełnie niedziałających.
    W tej chwili pamiętam tylko jeden taki tytuł - polską "Operację Glemp".
    Chociaż to akurat niewielka strata. ;)

    Wydaje mi się jednak, że ludzie kupują te stare pecety dobrze wiedząc,
    że istnieją emulatory. To jest dokładnie taka sama sytuacja, jak z ZX
    Spectrum, C64 czy Amigami. Jasne - można odpalić stary soft na
    współczesnym pececie, ale pełna nostalgia przychodzi dopiero w kontakcie
    z oryginalnym sprzętem.

  • 18. Data: 2017-04-15 07:32:56
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    > Jak wymieniano procek, pewnie użyto innego kleju. Jak słabszy, to jest
    > szansa. Jak epoksyd to przerąbane :)

    Wychodzi jednak na to, że procek był wymieniany razem z chłodzeniem. Co
    się stało z oryginalnym - nie mam pojęcia.

  • 19. Data: 2017-04-15 08:50:45
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 15 Apr 2017 07:32:56 +0200, Atlantis napisał(a):

    > Wychodzi jednak na to, że procek był wymieniany razem z chłodzeniem. Co
    > się stało z oryginalnym - nie mam pojęcia.

    Większość klejów słabnie na gorąco, podgrzej dobrze procek i wtedy
    ukręć.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 20. Data: 2017-04-15 23:21:12
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    W dniu 2017-04-14 o 23:27, ToMasz pisze:
    > a pamiętasz może jakiś tytuł gry która oparła się emulacji i
    > wirtalnym PCtom?
    Mam taką, Q-Plus Bridge
    Na zwykłym, prawdziwym W-XP działa, zaś na emulowanym wysypuje się już
    sam proces instalacji. Bardzo tym jestem zniesmaczony, bo grywać bym w
    to chciał szybciej, niż na tym moim stareńkim PC-cie z XP-kiem, co to go
    trzymam w zasadzie głównie dla tej gry. Bo na tym "dziadku" to ona
    strasznie się ślimaczy, i to nie wiadomo dlaczego, bo wskaźnik użycia
    CPU jest dość nisko.