  • 1. Data: 2015-05-15 17:39:06
    Temat: Cynowanie starej linki. Sprawdzony preparat ?
    Od: Swift <p...@g...com>

    Mam do pobielenia a natępnie do polutowania nieco starych niewymienialnych niestety
    przewodów - linka Cu 2mm2. Pojedyńcze druciki w lince często pokryte ciemnobrązowym
    nalotem - bardzo ciężko cynują się z użyciem zwykłej pasty lutowniczej na bazie
    kalafonii. Czego użyć ?
    Pozdrawiam
    PP

  • 2. Data: 2015-05-15 18:02:18
    Temat: Re: Cynowanie starej linki. Sprawdzony preparat ?
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 15.05.2015 um 17:39 schrieb Swift:
> [...]
    nalotem - bardzo ciężko cynują się z użyciem zwykłej pasty lutowniczej na bazie

    Domowy sposb to aspiryna. Kwas salicylowy podobno też, ale ja robiłem
    toto zewsze na aspirynę. Tylko oparów za dużo nie wąchaj!

    Waldek

  • 3. Data: 2015-05-15 18:08:35
    Od: Swift <p...@g...com>

    W dniu piątek, 15 maja 2015 18:02:23 UTC+2 użytkownik Waldemar napisał:
    > Domowy sposb to aspiryna. Kwas salicylowy podobno też, ale ja robiłem
    > toto zewsze na aspirynę. Tylko oparów za dużo nie wąchaj!
    >
    > Waldek

    Sposób na aspirynę znam :) i dwa przewody tak, ale dalej jednak z trudem pobieliłem.
    Słyszałem jednak że są specjalne topniki. Poszukuję sprawdzonego.

  • 4. Data: 2015-05-15 18:55:12
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2015-05-15 o 17:39, Swift pisze:
> [...]
    nalotem - bardzo ciężko cynują się z użyciem zwykłej pasty lutowniczej na bazie

    Używam topnika Kester2331. Dotychczas mnie nie zawiódł. Nie jest no-clean.

    Pozdrawiam,
    P.P.

  • 5. Data: 2015-05-15 19:35:58
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Swift pisze tak:

> [...]
    > druciki w lince często pokryte ciemnobrązowym nalotem - bardzo
    > ciężko cynują się z użyciem zwykłej pasty lutowniczej na bazie

    Jeśli nawet kwas solny nie bierze tego nalotu to wymieniam linki na
    nowe, czyste :)

    --
    Piter

  • 6. Data: 2015-05-15 20:00:55
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-05-15 17:39, Swift wrote:
    > Mam do pobielenia a natępnie do polutowania nieco starych niewymienialnych niestety
    przewodów

    Zerknij na preparat Bisan na pólce działu hudraulicznego większości
    marketów budowlanych. Jest drogi ale wystarczy na lata i dodatkowo
    nadaje się do cynowania ściezek po trwieniu.

    Z definicji słuzy do lutowania rurek miedzianych które wymagają
    agresywnych topników. W każdym razie łapie lepiej niż po kalafoni.

  • 7. Data: 2015-05-15 20:15:12
    Od: Marcin Kulas <h...@k...net>

    Swift wrote:
    > Sposób na aspirynę znam :) i dwa przewody tak, ale dalej jednak
    > z trudem pobieliłem. Słyszałem jednak że są specjalne topniki.
    > Poszukuję sprawdzonego.

    Ja do trudnych rzeczy stosuję topnik TS-8 firmy AG TermoPasty.
    Tylko trzeba potem umyć, bo metale korodują.

    "Do lutowania:
    - stopów chromonikiel
    - stali (w tym kwasoodpornej)
    - mosiądzu
    - blach ocynowanych
    - cynku
    - blach i rur z miedzi, stali nierdzewnej
    - nie zawiera chlorku cynku"

    Generalnie, produkt żrący i łatwopalny. Opary duszą,
    ale jak się jakiś metal stawia podczas lutowania,
    to od kropli tego specyfiku, chłonie cynę już w momencie
    dotknięcia grotem.

    --
    [ Marcin Kulas jid: h...@j...kropka.net ]
    [ ,,Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, ]

  • 8. Data: 2015-05-15 21:42:31
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

> [...]
    >
    > Domowy sposb to aspiryna. Kwas salicylowy podobno też, ale ja robiłem
    > toto zewsze na aspirynę. Tylko oparów za dużo nie wąchaj!

    Nie o to chodzi. Aspiryna to sposób na zdjęcie lakieru z drutu nawojowego. Tylko do
    zdjęcia.

  • 9. Data: 2015-05-16 00:11:58
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-05-15 o 18:08, Swift pisze:

    > Sposób na aspirynę znam :) i dwa przewody tak, ale dalej jednak z trudem
    pobieliłem. Słyszałem jednak że są specjalne topniki. Poszukuję sprawdzonego.

    Kwas mlekowy

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 10. Data: 2015-05-16 00:12:50
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-05-15 o 21:42, Zachariasz Dorożyński pisze:
> [...]
    na bazie kalafonii. Czego użyć ?

    > Nie o to chodzi. Aspiryna to sposób na zdjęcie lakieru z drutu nawojowego. Tylko do

    Bzdura. Aspiryna to kwas salicylowy i nadaje się jako topnik.

    --
    pozdrawiam
    MD