  • 161. Data: 2017-01-28 08:41:01
    Temat: Re: Czas na Windows 10
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-28 08:08, slawek wrote:
    > tego nie wiesz, ale na C bez plusów świat się nie kończy. I nawet C++
    > obsługuje wyjątki, choć bez GC jest to średnio wygodne.

    C++ nie obsługuje wyjątków null pointer dereference.

  • 162. Data: 2017-01-28 08:43:22
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-28 08:18, slawek wrote:
    > go
    > Dlaczego nowy? Tworzysz sobie obiekty. One tam sobie tworzą inne
    > obiekty. Jak czegoś tam nie ma, lub nie wyszło, to gdzieś jest null. Jak
    > ten null przeszkadza, to jest wyjatek. Zamiast nasycać program if'ami
    > masz parę try/except/finally. Prościej, łatwiej,przyjemniej.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Coding_by_exception

    Na szczególna uwagę zasługuje słowo anti-pattern.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Anti-pattern

    > Oczywiście system/język musi na to pozwalać.

    I oczywiście dostarczać bezkosztową implementację wyjątków.

  • 163. Data: 2017-01-28 08:44:08
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-28 08:21, slawek wrote:
    > Fortran jest jak widać czymś bardzo tajemniczym dla ciebie. Warto
    > zapamiętać.

    Jest niepoplularny. Dla reszty świata też.

  • 164. Data: 2017-01-28 08:45:01
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-28 08:27, slawek wrote:
    > Postawienie ptr = 0 ujdzie, ale szczytem elegancji nie jest.

    A więc zamiast odnosić się do meritum idziesz w kierunku detali. No no
    :D Ale szybka ucieczka...

  • 165. Data: 2017-01-28 09:21:47
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 27 Jan 2017 23:40:42 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Moze. Nie musi. To jest UB.

    W C. Ale na C świat się nie kończy i dlatego pytałem w jakim języku
    ten program.

    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Null_Object_pattern

  • 166. Data: 2017-01-28 09:58:41
    Od: slawek <f...@f...com>

    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Więc pokaz jak zrobić coś madrego w tej sytuacji w C++. Jeśli nie
    znasz
    > skladni możesz to opisać słowami.

    Wyobraź sobie, że masz zjeść śniadanie: usmażyć jajecznicę, zaparzyć
    herbatę itd. Okazuje się że w temacie mania jaj wystąpił u ciebie
    null pointer. Nie masz jaj. I jajecznicy nie zrobisz.

    Według twojej logiki ta wyjątkowa sytuacja prowadzi do niemożliwości
    zjedzenia śniadania. A być może śmierci głodowej: wszak jak nie udało
    ci się zrealizować kroku n, to nie możesz przejść do n+1, a więc nie
    wolno ci zjeść obiadu itd.

    Tymczasem przeciętny człowiek bezproblemowo przechwyci wyjątek.
    Jeżeli nie może zrobić X to zrobi Y. Nie może usmażyć jajecznicy? To
    zrobi kanapki z wędliną. Nie da się? To zje coś na mieście, albo
    zamówi pizzę przez Internet. Po prostu celem dla niego nie jest
    fiksacja na realizacji czegoś czego zrealizować się nie da.

    Wyjątki w programowaniu to realizacja planu B wtedy gdy plan A
    zawiódł. Nie oznacza to że z planem A było wszystko ok. Ale jeżeli
    plan B wykonany został to znaczy że cały program jako taki działa
    zadowalająco.

  • 167. Data: 2017-01-28 10:02:32
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sat, 28 Jan 2017 08:44:08 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Jest niepoplularny. Dla reszty świata też.

    A jakieś konkretne dane masz?

  • 168. Data: 2017-01-28 10:16:18
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sat, 28 Jan 2017 08:45:01 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > A więc zamiast odnosić się do meritum

    Meritum jest takie, że tylko Seba dostaje histerii gdy zobaczy null.

    Co najśmieszniejsze, w C są znacznie gorsze rzeczy, np.:

    int*p=malloc(sizeof(int)); free(p);q();*p= 0;

    Zakładając że malloc da radę, to na końcu nie ma null.

  • 169. Data: 2017-01-28 10:45:33
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-28 10:02, slawek wrote:
    > A jakieś konkretne dane masz?

    Nikt nie ma. Są rózne szacowania, najbardziej znane to:

    http://www.tiobe.com/tiobe-index/

  • 170. Data: 2017-01-28 10:47:36
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-28 10:16, slawek wrote:
    > Meritum jest takie, że tylko Seba dostaje histerii gdy zobaczy null.

    Gdy dereferencjuje null to system operacyjny dostaje paniki.
    Przypuszczam że w końcu pojąłeś jaką głupotę napisales i teraz będziesz
    próbował udawać że null to nic złego. No i faktycznie to nic złego. Do
    dereferencji.

    > Co najśmieszniejsze, w C są znacznie gorsze rzeczy, np.:
    > int*p=malloc(sizeof(int)); free(p);q();*p= 0;

    No i co z tego?

    > Zakładając że malloc da radę, to na końcu nie ma null.

    No i co z tego i jak to broni idiotyczną teze że dereferencja nulla nie
    powoduje SIGSERV czy innej katastrofy?