  • 201. Data: 2017-01-28 21:47:02
    Temat: Re: Czas na Windows 10
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2017-01-28 o 20:19, Luke pisze:

    > 20-25 lat temu, to większość chromatografów w ogóle nie miała komputera
    > do zbierania danych, tylko rejestrator z pisakiem i przesuwającym się
    > papierem.
    >
    > Wygenerowany chromatogram traktowało się linijką lub suwmiarką.
    > Niektórzy próbowali planimetrem.

    Byli też tacy, co wycinali piki i je ważyli :-)

    P.P.

  • 202. Data: 2017-01-28 22:20:35
    Od: Luke <l...@l...net>

    > To nie jest prawda. Natomiast dobra praktyka programisty to wstawianie
    > assert( ptr != nullptr ) w każdym możliwym miejscu dereferencji gdzie
    > nie ma if-a. W praktyce w każdym się nie da, ale jakośc kodu mierzy się
    > m.in. ilością asercji a te z ptr są wręcz oczywiste.

    OK. To w (c) napisałem, bo wbrew pozorom są ludzie, którzy tak uważają.
    I potem się robi kod, który w 80% sprawdza wskaźniki...

    A wysyłałeś patch? Czy tylko sygnalizowałeś błąd?

    L.

  • 203. Data: 2017-01-28 22:23:56
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-28 22:20, Luke wrote:
    > OK. To w (c) napisałem, bo wbrew pozorom są ludzie, którzy tak uważają.
    > I potem się robi kod, który w 80% sprawdza wskaźniki...
    > A wysyłałeś patch? Czy tylko sygnalizowałeś błąd?

    Wskazałem ścieżkę do SIGSEGV i zaoferowałem pomoc w naprawie podsyłając
    patcha. Wontfix.

  • 204. Data: 2017-01-28 22:25:22
    Od: Luke <l...@l...net>

    W dniu 2017-01-28 o 21:47, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Byli też tacy, co wycinali piki i je ważyli :-)

    Tej metody nie znałem :)

    Aczkolwiek oprócz suwaków i nomogramów pamiętam też pisemne dodawanie i
    odejmowanie jakichś wielkich słupków liczb zlogarytmowanych uprzednio
    przy użyciu tablic. Nie pamiętam już, co dokładnie tak obliczano, ale
    chodziło oczywiście o przyspieszenie mnożenia i dzielenia.

    L.

  • 205. Data: 2017-01-28 22:30:24
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Luke pisze:

    > Tej metody nie znałem :)

    Niektórzy na to mówili "średnia ważona".

    --
    Jarek

  • 206. Data: 2017-01-28 22:46:10
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    > 20-25 lat temu, to większość chromatografów w ogóle nie miała komputera
    > do zbierania danych, tylko rejestrator z pisakiem i przesuwającym się
    > papierem.

    Tak kompletnie nawiasem mówiąc, 20 lat temu miałem HP5890II, z
    komputerem i Win3.11. Sprzęt do dziś pracuje.

    P.P.

  • 207. Data: 2017-01-28 22:47:01
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sat, 28 Jan 2017 20:30:42 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    się
    > m.in. ilością asercji a te z ptr są wręcz oczywiste.

    Oj, jak widzę Seba wie już że są asercje. Nie wie biedactwo że te
    asercje można wyłączyć przez NODEBUG. (Tak, w C++, a nie jakiejś tam
    Javie.)

    I wyłączone asercje nic nie zrobią. Bo ich zwyczajnie nie ma.

    Do tego asercje działają na zasadzie "pokażemy programiście że jest
    błąd". Zwykły użytkownik lepiej skorzysta na zwykłym if. Czy to if
    pokaże coś i zrobi abort, czy nie... to kwestia otwarta.

  • 208. Data: 2017-01-28 23:21:22
    Od: Luke <l...@l...net>

    W dniu 2017-01-28 o 22:46, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Tak kompletnie nawiasem mówiąc, 20 lat temu miałem HP5890II, z
    > komputerem i Win3.11. Sprzęt do dziś pracuje.

    Chromatografowania pod 3.11 nie widziałem. Ale chyba z tego samego czasu
    pochodzi sprzęt Gilsona działający pod NT. Tam, gdzie to jeszcze gra, w
    szafie leży kilka płyt głównych ze slotem ISA na zapas, na wypadek awarii :)

    L.

  • 209. Data: 2017-01-29 10:23:21
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-28 22:47, slawek wrote:
    > Oj, jak widzę Seba wie już że są asercje. Nie wie biedactwo że te
    > asercje można wyłączyć przez NODEBUG. (Tak, w C++, a nie jakiejś tam
    > Javie.)

    Jak widac nie masz zielonego pojęcia o inzynierii programowania i
    procesom jakie towarzyszom produkcji oprogramowania. Zwróc też uwagę na
    to że skoro w/g prawdziwych programistów assert jest taki niedziałający
    to programiści wielu firm muszą byc wyjatkowo głupi skoro ich uzywają i
    mierzą jakość kodu tym sposobem. Dążę do tego: wiekszośc ludzi zrobiła
    by inaczej niż Ty. Zastanów się o czym to świadczy.

    > Do tego asercje działają na zasadzie "pokażemy programiście że jest
    > błąd". Zwykły użytkownik lepiej skorzysta na zwykłym if. Czy to if
    > pokaże coś i zrobi abort, czy nie... to kwestia otwarta.

    Jak powiedzialem, kompromitujesz się z każdym mailem bardziej.

  • 210. Data: 2017-01-29 11:14:49
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Sebastian Biały"

    > A nawet jak kupisz, to czy porno bedzie glowna trescia ogladana ?

    A co to za róznica czy porno, czy Moda na Sukces czy Pierwsza Miłość.
    Istotne jest że uzywa komputera w sposob w który różni się zasadniczo od
    uzywania przez PowerUsers. W jaki sposób masz wyjasnić Kowalskiej która
    mieszając w garnku znowu ma dylemat czy tym razem Taylor czy Brooke lecą
    kanałem szyfrowanym z podpisami i dlaczego producent systemu
    operacyjnego de facto decyduje co jej wolno oglądać. A ona stanowi siłe
    decyzyją która popycha technologię w kierunku "closed hardware,
    firmware, software". Demokracja portfelowa, szczególnie ignorantów
    technicznych, powoduje duże szkody w IT.
    ---
    Ale czemu szkody ? Brak zysku to nie szkoda. Każdy płaci za co chce.