  • 81. Data: 2017-01-24 20:29:47
    Temat: Re: Czas na Windows 10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "slawek" napisał w wiadomości
    On Tue, 24 Jan 2017 14:05:25 +0100, Paweł Pawłowicz

    >A co tam do tej chromatografii potrzeba, czego nie da się samemu
    >napisać w pół roku?

    Jak czlowiek jest chromatografem, to niekoniecznie jest programista,
    zeby sam sobie program pisal.

    >Z innej strony: do niektórych przyrządów "z górnej półki"
    >oprogramowanie sterujące jest tylko Solarisa. Dlaczego? Bo tak. Przy
    >10 milionach euro w sprzęcie nikt nie zaufa Windowsom że nie
    >wykrzaczą się w krytycznym momencie.

    Przy paru mln w bankomacie jakos nie maja oporow przed powierzeniem
    ich windowsom.
    A czy solaris taki swietny, a windows z kolei taki zly ... przy 10
    mln, to trzeba dodatkowe zabezpieczenia.

    A propos - bank ma wieksze pieniadze ... serwery chyba nie sa ani na
    windows, ani na solaris :-)
    Choc co do Windows nie bylbym juz taki pewny :-)

    A dodatkowych zabezpieczen chyba nie ma w tych bankowych serwerach :-)

    J.

  • 82. Data: 2017-01-24 20:41:29
    Od: Piotr Wyderski <n...@m...com>

    J.F. wrote:

    > A propos - bank ma wieksze pieniadze ... serwery chyba nie sa ani na
    > windows, ani na solaris :-)
    > Choc co do Windows nie bylbym juz taki pewny :-)

    W mojej branży najczęściej są to płatne linuksy, np. RHEL.
    Windowsy się zdarzają, rozwiązania solarisowo-SPARCowe
    niemal wymarły, czasami można trafić na jakiś wynalazek IBM,
    ale też coraz rzadziej.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 83. Data: 2017-01-24 20:55:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Wyderski" napisał w wiadomości
    J.F. wrote:

    >W mojej branży najczęściej są to płatne linuksy, np. RHEL.
    >Windowsy się zdarzają, rozwiązania solarisowo-SPARCowe
    >niemal wymarły, czasami można trafić na jakiś wynalazek IBM,
    >ale też coraz rzadziej.

    Zakladam, ze powaznego banku nikt na jakim MySQL nie stawia :-)

    A potem przychodzi sprawa np naliczenia odsetek na milionie kont ...
    najlepiej w ciagu jednej nocy ...

    J.

  • 84. Data: 2017-01-24 21:28:31
    Od: Piotr Wyderski <n...@m...com>

    J.F. wrote:

    > Zakladam, ze powaznego banku nikt na jakim MySQL nie stawia :-)

    Tu rozmaitość jest znacznie większa.

    > A potem przychodzi sprawa np naliczenia odsetek na milionie kont ...
    > najlepiej w ciagu jednej nocy ...

    Obecnie oczekiwania są takie, że uda się zrobić to w 15 minut.
    Rozliczenia o granulacji jeden dzień to norma.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 85. Data: 2017-01-24 21:32:40
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-24 20:10, Marek wrote:
    > musze
    > Ubuntu
    > nam
    > no jasne, to wina Ubunutu/Linuxa/Linusa i ewentualnie cyklistow.

    To wina rozproszonego systemu programistów którzy mają w d... że coś
    podstawowego nie działa przez lata. Dodatkowo po rozmowie z szefem tej
    apliakcji doszedłem do wniosku że nie potrzebują pomocy (zaproponowalem
    że to naprawię) z przyczyn ideologicznych. WontFix i h...

  • 86. Data: 2017-01-24 21:40:35
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-24 19:49, J.F. wrote:
    > Ale ciagle bedzie masa osob, ktore beda potrzebowac mniej
    > zabezpieczonego komputera - czy do chromatografu, czy do sterowania brama.

    Nikt nie powiedział ze MS nie pozwoli na jakiś duperelowany program do
    jakiegoś urzadzenia. Natomiast jak juz bedzie mogł nie pozwolić to nie
    pozwoli na to żeby mu byle pryszczate tępaki jakiegos Linuxa odpalały bo
    może się okazać że to pedofile albo opozycja. Emulacja CGA i 386SX co
    najwyżej [1].

    > No i ciekawe - zaspokoja ich tak nie calkiem niszowi producenci
    > niezaleznego sprzetu, czy MS pozwoli deweloperom na wejscie w strefe
    > zabezpieczona, moze za drobna oplata :)

    Dla sterowania duperelowatymi urzadzeniami nic nie trzeba. Co innego
    gdybysmy rozmawiali o sofcie do oglądania porno. Tam szybko pojawi się
    jedynie słuszny monopol "jakościowy".

    [1] PS3 odcinalo 3D GPU w przypadku uruchomienia Linuxa. To nie jest
    Sci-Fi. Jest to natomiast dokładnie taki model izolacji do jakiego
    biegnie na oslep rynek PC.

  • 87. Data: 2017-01-24 21:48:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    J.F. wrote:
    >Tu rozmaitość jest znacznie większa.

    >Obecnie oczekiwania są takie, że uda się zrobić to w 15 minut.

    TPC sie jeszcze uzywa ? Jakies stare te wyniki
    http://www.tpc.org/tpcc/results/tpcc_last_ten_result
    s.asp

    Czy to wlasciwy test i czy dobrze licze, ze skromnie liczac przy
    milionie kont trzeba ok 60k tpmC, a wiec tak ok 100k$ za serwer ?

    Ale faktycznie - jesli to ma przelozenie na banki, to jakby sporo
    linuxow, przynajmniej z nazwy.

    >Rozliczenia o granulacji jeden dzień to norma.

    W sensie, ze cos tam przeliczamy codziennie ?

    J.

  • 88. Data: 2017-01-24 22:00:25
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    slawek pisze:

    > A kto ci broni wystąpić o azyl w KRLD?

    Jeszcze ze 20 lat i KRLD będzie wszędzie.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 89. Data: 2017-01-24 22:47:34
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    > Internetowa logika: skoro trzymam ogórki na strychu to reszta świata to
    > robi.

    Nic a nic nie zrozumiałeś. Właśnie po to napisałem o chromatografii, aby
    nie uogólniać.

    I po co ta zgryźliwość?

    P.P.

  • 90. Data: 2017-01-24 22:50:24
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 24.01.2017 o 15:14, slawek pisze:
    > przecież
    >
    > Akurat dyskusja była o czymś zupełnie innym.
    >
    > Ale aby to zrozumieć trzeba umieć czytać.

    Dyskusja była o tym czy na W 10 działają programy dla elektroników. Od
    momentu gdy napisałem, że przez W10 musiałem się z pracą "elektronika"
    przenieść na linuksa, zrobiła się dyskusja o tym czy inżynierowi wypada
    pracować na windowsie i w ogóle o wyższości linuksa nad windowsem.
    Przynajmniej w tę stronę ściągał dyskusję Marek. I on przy okazji okazji
    rozpalanego przez siebie flejma "windows vs linuks" wspomniał o unices.
    Gdybyś umiał czytać, to bym ci nie musiał referować przebiegu dyskusji :P

    --
    pozdrawiam
    MD