  • 11. Data: 2014-08-24 12:24:11
    Temat: Re: Czasowe zabezpieczenie silnika klatkowego
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-08-24 11:57, Irek.N. pisze:

    > No to zrób tak.
    > Prostownik na zasilaniu silnika, dalej duży opornik ładujący duży
    > elektrolit (zapewne nie potrzebujesz dużej dokładności i taki RC
    > wystarczy), z niego przez stado zenerek i jakiś opornik sterujesz
    > mosfeta (pamiętaj aby zabezpieczyć napięcie na bramce - też zenerką), a
    > mosfet włącza przekaźnik odcinający napięcie silnika.
    > Stałą dobrać tak, aby po minucie (skoro tak chcesz ogrniczyć) przekaźnik
    > kłapnął i zatrzymał silnik, a jak sterowanie kotła silnik zgasi, to
    > kondensator zdążył się rozładować (trzeba opornik do tego dodać).

> [...]

    :-) Lepiej odwrotnie: kondensator cały czas naładowany, przekaźnik
    odłącza zasilanie kondensatora i dołącza opornik rozładowujący
    kondensator. Po spadku napięcia poniżej progu tranzystor wyłącza
    przekaźnik zasilający silnik.

    P.P.

  • 12. Data: 2014-08-24 12:44:58
    Temat: Re: [OT] Czasowe zabezpieczenie silnika klatkowego
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-08-24 12:24, Paweł Pawłowicz wrote:
    > W dniu 2014-08-24 11:57, Irek.N. pisze:
    > [ciach]

    Czy tylko ja nie widzę postow Irek.N. tylko odpowiedzi do nich?

  • 13. Data: 2014-08-24 12:58:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 23 Aug 2014 20:47:44 +0200, Sebastian Biały napisał(a):
    > Mam silnik klatkowy 1f w granicach 200W. Napędza podajnik węgla.
    > Dwukrotnie "udalo" mi się przegrzać piec zostawiając wlaczony podajnik
    > na dłuzej niż nakazuje zdrowy rozsądek.

    Termostat bym jakis proponowal w pierwszej kolejnosci

    > Chce się zabezpieczyć. Najlepiej analogowo:
    > a) silnika nie da sie właczyć na dłuzej niż 1 minutę. Potem się
    > bezterminowo wyłaczy.
    > b) uklad po wyłaczeniu zasilania i ponownmym wlaczeniu powinien znowu tą
    > 1 minutę zaliczyć. Czyli "reset", w miarę możliwości szybki.

    Przekaznik czasowy do swiatel schodowych.

    J.

  • 14. Data: 2014-08-24 12:59:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Sebastian,

    Sunday, August 24, 2014, 12:44:58 PM, you wrote:

    > Czy tylko ja nie widzę postow Irek.N. tylko odpowiedzi do nich?

    Zapewne pisze z anonimizera a takie posty są wycinane przez większość
    polskich serwerów news. Też nie widzę.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 15. Data: 2014-08-24 13:25:16
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Czy tylko ja nie widzę postow Irek.N. tylko odpowiedzi do nich?

    Ano, używa AIOE, też byłem niewidoczny jak go używałem.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 16. Data: 2014-08-24 16:23:47
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-08-24 13:25, AlexY pisze:

    > Ano, używa AIOE, też byłem niewidoczny jak go używałem.

    A znasz inny serwer na który można pisać?
    Bo mało który chce mnie wpuścić, była gazeta ale znikła.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 17. Data: 2014-08-24 16:32:28
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

> [...]
    > na maksymalnie minutowy czas podawania do nastepnego zaniku.
    >
    > Rzecz w tym aby silnik nie pracował dłużej niż przez minutę.

    Proste i powtarzalne rozwiązanie, 4541 w jego podstawowej konfiguracji,
    dobierasz R i C wg wzorów z pdf-a, dzielnik ustawiasz na 65536 czyli 12
    i 13,14 do +, 5,6,7,9,10 do masy. Wyjście 8 sterujesz tranzystor z
    przekaźnikiem w kolektorze. Do tego zasilacz na kondesatorze, z
    stabilizatorem szeregowym. Ja wybrałem przekaźnik na 24V bo mają
    mniejszy prąd, dla niego wystarczy 0,33uF/400V, i tyle :)

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 18. Data: 2014-08-25 00:45:05
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik janusz_k napisał:

    > A znasz inny serwer na który można pisać?
    > Bo mało który chce mnie wpuścić, była gazeta ale znikła.

    To niejako zależy "skont klikash", w moim przypadku polskie darmochy
    odpadają, polecony mi został http://www.eternal-september.org/ i jak na
    razie działa.

  • 19. Data: 2014-08-25 01:19:30
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2014-08-25 00:45, AlexY pisze:

    > To niejako zależy "skont klikash", w moim przypadku polskie darmochy
    > odpadają, polecony mi został http://www.eternal-september.org/ i jak na
    > razie działa.

    news.interia.pl, tylko trzeba mailowe konto założyć i się nim logować.
    na poczte też trzeba co 2 miesiące zajrzeć, bo nielogowane konta są
    zawieszane.

    Irka z interii widać.

    @

  • 20. Data: 2014-08-25 16:56:11
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-08-25 01:19, Artur Miller pisze:

    > news.interia.pl, tylko trzeba mailowe konto założyć i się nim logować.
    > na poczte też trzeba co 2 miesiące zajrzeć, bo nielogowane konta są
> [...]
    Byłem przed gazetą na interii ale coś mnie wywaliła, ale być może
    to była sprawa poczty, wypróbuje ją znowu, dzięki za info.

    --
    Pozdr

    Janusz_K