  • 1. Data: 2014-08-24 12:40:06
    Temat: kabel ekranowany ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Kupilem przedluzac kabla antenowego do telewizora.
    tani, chinski, 2-3m i wtyczki.
    Podlaczam do telewizora sam kabel - telewizor lapie sygnal.
    Podlaczam do kablowki w scianie - nie lapie.
    Kablowka niepewna, a czasu na drazenie tematu nie bylo.

    Teraz podlaczam do radia - lapie sygnal. Czy to tak powinno byc, czy
    ekranu w tym kablu nie ma ? Polaczenie wtyczek w/g omomierza jest.

    Fakt ze miejsce jakies szczegolne, wcale nie trzeba kabla podlaczac,
    wystarczy palec na 2-3cm do gniazda zblizyc.
    Widok na Sleze niby znakomity, ale nadal do niej ponad 20km.

    Jakis wzmacniacz anteny zbiorczej znajoma ma nad sufitem czy co ?

    J.

  • 2. Data: 2014-08-24 12:53:17
    Temat: Re: kabel ekranowany ?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 24 Aug 2014 12:40:06 +0200, J.F. napisał(a):

    > Podlaczam do telewizora sam kabel - telewizor lapie sygnal.
    > Podlaczam do kablowki w scianie - nie lapie.

    To znaczy że brak sygnału w gnieździe.
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2014-08-24 15:38:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 24 Aug 2014 12:53:17 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):
    > To znaczy że brak sygnału w gnieździe.

    Brak sygnalu w gniezdzie jest mozliwy.

    mnie zastanawia czemu ekranowany kabel zakonczony koncentryczna
    wtyczka zbiera sygnal i to dobrze :-)

    J.

  • 4. Data: 2014-08-24 15:57:59
    Od: RR <m...@w...pl>

    > mnie zastanawia czemu ekranowany kabel zakonczony koncentryczna
    > wtyczka zbiera sygnal i to dobrze :-)

    Przez ekran płynie prąd w. cz. to i się na żyle coś pojawi.
    Sprzężenie indukcyjne i pojemnościowe występuje przecież,
    między tymi elementami.

    --
    rry

  • 5. Data: 2014-08-24 16:31:06
    Od: RR <m...@w...pl>

    W dniu 24.08.2014 o 15:38, J.F. pisze:

    > mnie zastanawia czemu ekranowany kabel zakonczony koncentryczna
    > wtyczka zbiera sygnal i to dobrze :-)

    Zewrzyj kabel na końcu i owiń ten punkt dla pewności folią aluminiową,
    tak by dotykała ekranu.

    --
    rry