  • 21. Data: 2017-04-01 08:46:32
    Temat: Re: Czego nie lubicie jako programiści?
    Od: s...@g...com

    > Jakie podkreślenia?

    np.: jakas_fana_funkcja()
    Wyrazy są oddzielone podkreśleniami - aż dziwne, że się z tym nie spotkałeś?!?
    Szczególnie w świecie Gnu i C to lubią... W Qt całe szczęście tego nie ma.

  • 22. Data: 2017-04-01 09:13:07
    Od: Andyy <n...@s...tego>

    W dniu 01.04.2017 o 08:46, s...@g...com pisze:

    > np.: jakas_fana_funkcja()
    > Wyrazy są oddzielone podkreśleniami - aż dziwne, że się z tym nie spotkałeś?!?
    Szczególnie w świecie Gnu i C to lubią... W Qt całe szczęście tego nie ma.

    Jak wyrazy są podzielone, to jeszcze nic, ale mogą zaczynać się:
    - bez podkreślenia
    - z jednym
    - z dwoma
    i kompilator może dodawać lub nie

  • 23. Data: 2017-04-01 10:16:13
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 4/1/2017 2:29 AM, Adam Wysocki wrote:
    > Wizualizacji pamięci, tzn.?

    Ktoś mnie trzyma. Kto mnie trzyma? Kto mnie wlożył do jakiegoś
    kontenera? Jaka jest scieżka przez callstack lub zmienne globalne?

    Potrzebuje rysować grafy zależności A trzyma B. De facto potrzebuje
    pokazać strukturę po ktorej chodzi garbage collector (w C++ np.
    strukturę shared_ptr).

    Brak takich narzedzi jest frustrujacy bo jakieś 20% bugów które na
    codzień diagnozuje to problemy z cyklami albo zapomianymi referencjami.

    > Masz na myśli jakieś konkretne narzędzia i ideologie?

    "Windows się do tego napiej nadaje bo do wszystkiego się lepiej nadaje"
    albo "Najlepszy system kontroli wersji to wspolny ftp" itp. Ideologie
    wynikające najczęsciej z faktu braku bycia elastycznym w myśleniu lub
    pracy w poprzednim miejscu w toksyczym środowisku lub corncobizm (np.
    powszechna jest ukryta agenda wśród starych programistów mających
    decyzyjność).

    > Tu bardziej o support chodzi. Firma płaci, to firma wymaga.

    Prosty przykład: firma płaci i pewnego dnia okazuje się że producent
    upadł. I nie zdążył zmienić swojej bibliteki na 64 bity. Efekt - vendor
    lock-in bo cały kod zależny od tego (ideologicznie i implementacyjnie).

    Albo wiara w to że to co mówi duża korporacja to jest stabilny plan na
    najbliższe 20 lat. Tak jak C# miał dominować świat a wyszło jak zwykle i
    ludzie obudzili się z vendor-lockin w mobile. Itd itp. Bycie programistą
    w takim środowisku demotywuje.

    > U mnie to głównie C++, czasem C... taka specyfika platformy. Nie żebym
    > narzekał, a wprost przeciwnie.

    Programista C++ bedzie mieć prawdopodobnie dość szerokie spojrzenie na
    świat, szersze niż przeciętny PHPowiec. Dodatkowo ma większą możliwość
    wybrania mniej toksycznej pracy i ciekawszej.

    Opisywane przez mnie przypadki dotyczą głównie właśnie śmieciowych firm
    od PHP z terminami na przedwczoraj, pustakami w managmencie,
    właścicielami psychopatami itd.

    Zaryzykuje że wszystko co w tej pracy jest niefajne dotyczy głównie
    korpo-problemów. Przy czym korpo-problemy bywaja w firmach 5-cio
    osobowych tak samo mozliwe jak w dużych firmach.

    Jakie to szczęscie że jednak wybrałem C++ :D

  • 24. Data: 2017-04-01 10:19:00
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 4/1/2017 9:13 AM, Andyy wrote:
    > Jak wyrazy są podzielone, to jeszcze nic, ale mogą zaczynać się:
    > - bez podkreślenia
    > - z jednym
    > - z dwoma
    > i kompilator może dodawać lub nie

    Kompilator (C/C++ jak mniemam) ma jakiś konkretny styl manglowania
    nazwy. Jesli programista pisze kod zamiast hackować to *nigdy* nie
    spotka się z taki problemem żeby mu kompilator coś zmieniał i było to
    dla programisty *widoczne*. Natomiast tak, hackerów takie problemy
    czesto spotykają. Wniosek: pisać kod a nie hackować.

  • 25. Data: 2017-04-01 10:52:24
    Od: s...@g...com

    > Niech wie - byle dało się to wyłączyć.

    Może ktoś wie jak przywrócić w Google dokładne wyniki wyszukiwania?!?
    Bo teraz jest to spieprzone i tylko denerwuje. Bing wyszukuje podobnie. Więc chyba
    alternatywy brak...

  • 26. Data: 2017-04-01 10:55:45
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik "Andyy" <n...@s...tego> napisał:

    > Jak wyrazy są podzielone, to jeszcze nic, ale mogą zaczynać się:
    > - bez podkreślenia
    > - z jednym
    > - z dwoma
    > i kompilator może dodawać lub nie

    Do ksiazek (standard C/C++) Kolego :)
    To nie wina kompilatora, ale Twojej niewiedzy w temacie.
    Zlikwidowanie niedomogi zajmnie Ci max 30min (bo to drobnostka jest).

    Hint:
    extern "C" void aaa(int i);
    a:
    void aaa(int i);
    extern "C++" void aaa(int i);

    to sa dla linkera dwie zupelnie inne funkcje.

    AK

  • 27. Data: 2017-04-01 11:02:17
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał:
    > Kompilator (C/C++ jak mniemam) ma jakiś konkretny styl manglowania

    Zle mniemasz :(.
    Powino byc:
    "Kompilator C ma scisle okreslony styl manglowania,"
    ale i owszem:
    "Kompilator (C++) ma jakiś konkretny styl manglowania."

> [...]
    tak, hackerów
    > takie problemy czesto spotykają. Wniosek: pisać kod a nie hackować.

    To nie ma nic wspolnego z "hackowaniem".
    Takie konflikty sa czyms normalnym/zdarzaja sie czesto.
    np. w przypadku laczenia bibliotek czystego C do C++ w ktorych
    nie przewidziano wykorzystania ich w C++.
    Wtedy nawet takie podejscie w C++:

    extern "C"
    {
    #include <header_czystego_C.h>
    }

    ma sens

    AK

  • 28. Data: 2017-04-01 11:20:12
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 4/1/2017 11:02 AM, AK wrote:
    > To nie ma nic wspolnego z "hackowaniem".
    > Takie konflikty sa czyms normalnym/zdarzaja sie czesto.
    > np. w przypadku laczenia bibliotek czystego C do C++ w ktorych
    > nie przewidziano wykorzystania ich w C++.

    Czyli hackowanie jednak.

  • 29. Data: 2017-04-01 12:47:34
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    s...@g...com wrote:

    > np.: jakas_fana_funkcja()
    > Wyrazy są oddzielone podkreśleniami - aż dziwne, że się z tym nie spotkałeś?!?
    Szczególnie w świecie Gnu i C to lubią... W Qt całe szczęście tego nie ma.

    Spotkałem, ale czemu nie można przez to linkować?

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 30. Data: 2017-04-01 14:40:15
    Od: Andyy <n...@s...tego>

    W dniu 01.04.2017 o 12:47, Adam Wysocki pisze:
    > Spotkałem, ale czemu nie można przez to linkować?

    Nie zawsze, ale gdy jest jedna wersja GNUC a druga Visual C++ i metody
    mają jakieś deklaracje zdefiniowane w plikach .h zależne od innych .h to
    mogą być problemy.
    Pojawiło się na przykład w Java native function (JNI):
    W przypadku VC dodaje podkreślenia do nazw funkcji i jest dobrze ale GCC
    nie dodaje. Są opcje "-Wl,--kill-at" czy -fleading-underscore
    ale też nie pomagają czasem