  • 21. Data: 2015-11-29 19:05:03
    Temat: Re: Czego uzywacie do czyszczenia matowych matryc?
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek" <r...@o...pl> napisał w
    news:n3eptf$qfn$1@speranza.aioe.org ...
    :
    : Użytkownik " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow> napisał w
    : news:n3d5ep$e7v$2@node1.news.atman.pl ...
    :
    : > Tyle, że jak się czyta posty animki, to trudno nie opluć monitora...
    :

    Ale, ale, "ąćęłńóśźż"! Sprecyzuj: ze wstrętu, czy parskając śmiechem? ;)

    :
    : I tyle z zachowania higieny ;P
    : P.
    :

    Drzewiej bywało, że w jednym zdaniu, gdy na początku była "higiena", to zaraz
    następna musiała się pojawić "kultura osobista". A czy tak grubiańskie rzeczy,
    jak "plucie na animkę" (directly, off course) może się w tym zmieścić? ;)

    Więcej oględności!

    --
    No to takie motto na dziś:

    Zasłyszane od pewnej blondynki: "Wiecie dlaczego na wszelkich forach
    dyskusyjnych przede wszystkim miotają się różni faceci? Ano dlatego, że oni po
    prostu zawsze MUSZĄ udowadniać, który ma... dłuższego!"

  • 22. Data: 2015-11-29 19:27:39
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > : > Tyle, że jak się czyta posty animki, to trudno nie opluć monitora...
    > Ale, ale, "ąćęłńóśźż"! Sprecyzuj: ze wstrętu, czy parskając śmiechem? ;)

    No nie mów, że nie słyszałeś tekstu: "czyścisz mi monitor" po tym jak
    ktoś napisał coś /ciekawego/.
    Bosz... czuję się jakbym tłumaczył pointę dowcipu...

> [...]
    > jak "plucie na animkę" (directly, off course) może się w tym zmieścić? ;)

    No nie wiem czy ktoś by się zdecydował na directly, wiesz... to jak z
    dogonieniem króliczka, po którym zepsuła się cała zabawa.
    P.

  • 23. Data: 2015-11-30 10:36:40
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Nie, nie, nie! Bo choć są płyny do mycia szyb, które dadzą świetny efekt, to
    > pewien odsetek tych preparatów zawiera bardzo aktywne substancje, np.
    > wybłyszczacze, wspomagane silnym utleniaczem. Omijać z daleka, chyba że człowiek
    > jest chemikiem, i ze składu wywnioskuje, że niczego niebezpiecznego tam nie ma.

    Czy znasz przypadki uszkodzenia matrycy płynem do mycia szyb? Bo ja nie.

    > Ktoś jeszcze polecał "zwykłe mydło": i tu też veto. Bo większość mydeł zawiera
    > substancje słabo rozpuszczalne w wodzie, np. jakiś krem nawilżający, albo środek
    > przeciw-trondzikowy. Smugi gwarantowane! Jeśli ktoś jednak nie lubi z jakichś
    > względów króla ludwika, i upiera się przy mydle, to najbezpieczniejsze będzie
    > mydło w płynie: na pewno dobrze wpłynie ;)

    Aha, Twoim zdaniem mydło w płynie nie ma żadnych dodatków, które mogą
    powodować smugi. Dziękuję za fachowe porady.

  • 24. Data: 2015-11-30 11:58:15
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-11-30 o 10:36, Uncle Pete pisze:

    > Czy znasz przypadki uszkodzenia matrycy płynem do mycia szyb? Bo ja nie.
    >(...)

    Ja już spotkałem.
    Były - a może jeszcze bywają - płyny o nieobojętnym odczynie pH - i
    działają jak elektrolity, zwłaszcza, gdy user włączy zasilanie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 25. Data: 2015-11-30 15:58:57
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2015-11-27 o 20:43, (c)RaSz pisze:
> [...]
    > strugą) nie jest zalecany, a zaś też pocieranie szmatką nie będzie zbyt
    > skuteczne. Tak sobie wyobrażałem, że może jakaś termo-nieodporna folia? Którą by
    > się kładło na keyboard, po czym ogrzewało standardową suszarką do włosów, zaś po
    > ostygnięciu ściągało wytworzoną "kształtkę" razem z nagromadzonym brudem... No
    > ale pewnie nikt nie znalazł na to jeszcze sposobu, co to byłby i skuteczny, i
    > *tani*! Wszak nowe "pianino" kosztuje niewiele - więc pewnie i do tego
    > "ostatniego w domowym szeregu" (jakości) kompa - też musiał będą kupić jakieś.

    Potwierdzam, że ludwik najlepszy.
    Do okularów też tylko ludwik stosuję.
    Ludwik w sensie dowolny markowy płyn do naczyń.

    Mój sposób na klawiaturę jest taki, że kupuję klawiaturę
    w auchanie za 11pln. Jak się zabrudzi, to wyrzucam i
    kupuję klawiaturę w auchanie za 11pln.

    Ech, żeby jeszcze fajki były takie tanie jak klawiatury...

    Ale ja mam niewygórowane wymagania co do jakości klawiatury
    oraz nie lubię bezprzewodowych.

  • 26. Data: 2015-11-30 16:05:35
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2015-11-30 o 11:58, Adam pisze:

    > Ja już spotkałem.
    > Były - a może jeszcze bywają - płyny o nieobojętnym odczynie pH - i działają jak
    elektrolity, zwłaszcza, gdy user włączy zasilanie.

    I jak taka dramatyczna historia może się zakończyć?

  • 27. Data: 2015-11-30 18:16:50
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-11-30 o 16:05, robot pisze:

    > I jak taka dramatyczna historia może się zakończyć?

    Różnie. Uwalenie inwertera najczęściej. Albo upalenie ścieżek.

    Ale bywają też monitory, mające elektronikę wyżej - nie pod krawędzią
    ekranu - im wilgoć nie powinna przeszkadzać.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 28. Data: 2015-11-30 22:49:38
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "robot" <r...@o...pl> napisał w
    news:n3ho7g$289$1@node1.news.atman.pl ...
    :
    : > (...)
    : >
    : Potwierdzam, że ludwik najlepszy.
    : Do okularów też tylko ludwik stosuję.
    : Ludwik w sensie dowolny markowy płyn do naczyń.
    :

    Nie wiem, jaka firma obecnie jest właścicielem tej marki ("L"), ale pamiętam, że
    onegdaj produkowało go wielobranżowe przedsiębiorstwo Zjednoczone Zespoły
    Gospodarcze (ZZG), powstałe na bazie firm "Inco" i "Veritas". Przez jakiś czas
    firma ta sąsiadowała z moim miejscem pracy, i gdy rozmawiałem ze znajomymi tam
    pracującymi, to nigdy nie nazywali firmy mianem ZZG, ale nawiązując do starej
    nazwy (INCO-Veritas S.A) mówili: in vin(c)o - veritas ;) - kto nie kojarzy,
    ten niech zajrzy do jakiegoś almanachu powiedzeń łacińskich... O samym płynie
    sporo ciekawego pisze nawet nasza... Wikipedia! --- > "ludwik"

    Co do marki, to nasz rynek jest zalewany przez światowe koncerny, i "markowych"
    płynów jest niezmierne mrowie, to matryce jest czym doczyścić. Ale podobnie jak
    w przypadku płynów do okien - warto się upewnić, czy dany środek nie jest zbyt
    agresywny! Bo może spowodować jakieś nadżerki powierzchni. Ludwik żadnych
    wrednych dodatków nie zawiera.

    :
    : Mój sposób na klawiaturę jest taki, że kupuję klawiaturę
    : w auchanie za 11pln. Jak się zabrudzi, to wyrzucam i
    : kupuję klawiaturę w auchanie za 11pln.
    :

    Są użytkownicy, którzy taki wstręt mają do obecnych, nowocześnie-"ekonomicznych"
    konstrukcji, że wolą podjąć się napisania samodzielnie drajwera do starej,
    zabytkowej, ale tej "jedynie zadowalającej". Słyszałem o takich przypadkach! Z
    krajowego podwórka: był sobie onegdaj wyrób "prawie" krajowy: komp Meritum.
    Piszę "prawie", bowiem wróble ćwierkały, że był on klonem maszyny
    Tandy-Radio-Shack, ale chodzi mi o samą klawiaturę. A ta była chyba całkiem
    rodzimej konstrukcji / produkcji. I choć komputer sam w sobie żadną rewelacją
    nie był, to sama klawiatura już "i owszem". Niektórzy do dziś za nią wzdychają.

    Za 11 zeta to jednak dość cienkie "pianino", a za kontaktronową trzeba pewnie
    parę setek wyłożyć...

    :
    : Ech, żeby jeszcze fajki były takie tanie jak klawiatury...
    :

    Tańszy, i to spoooro - jest "dymek" w aerozolu, z e-fajki. A ponadto ułatwia
    stopniowe odchodzenie od nikotyny. A jeśli Ci nie wystarczy, bo za słabego daje
    "kopa" - to można sporo taniej palić skręty. Paczka tytoniu pozwala zrobić
    niemal 40 szlugów, a najtańsza, 10 gram - jest już (chyba) za 5,50 zł (circa 25
    papierosów wyjść z niej powinno).

    :
    : Ale ja mam niewygórowane wymagania co do jakości klawiatury
    : oraz nie lubię bezprzewodowych.
    :

    Wireless'y mają swe "zady i walety" ;)

    Zalety chyba każdy może sobie dośpiewać, ale słówko o jednej z podstawowych:
    jeśli ktoś używa PC-ta głównie do gier, czy jakichś zastosowań multimedialnych,
    a nie np. jako edytora tekstów, to zazwyczaj ma jakiś wielgachny ekran. A
    odległość oczu od takiego powinna przekraczać circa 2* przekątną. I wtedy kabel
    do "pianinka", tudzież "ogon" gryzonia - już jest wyraźnie niewygodny.

    Wady, to kwestia chyba głównie jakości. Ja nieopatrznie kupiłem komplet (2 w 1)
    niezbyt drogiego Tracera, i... odradzam! Powinienem był dołożyć jeszcze 50% jego
    ceny, i kupić Logitecha. Podpowiem więc "na co warto zwrócić uwagę":

    Tracer nie ma lampek sygnalizujących włączenie C/N/Sc Lock'ów, co doskwiera.
    Ponadto jest kiepsko pomyślane zasilanie: jedno ogniwo AAA, lecz kiepsko działa,
    gdy użyć akumulatorka 1,2V - wyraźnie preferuje 1,5 wolta. Acz to nie jakaś
    tragedia, bo ogniwo alkaliczne dobrej jakości wystarcza na dość długo (nie
    mierzyłem niestety).

    Ponadto miewa fochy: walę w jakiś klawisz, a tu zero reakcji. Po czym wyskakuje
    z bufora 37 powtórzeń. Dzieje się tak gdy bateria słabnie, albo gdy
    nano-odbiornik jest zasłonięty przez jakąś przeszkodę. Chyba takich kłopotów
    użytkownicy lepszych marek nie mają...

    --

    Zerżnięte ze Słonimskiego, no bo przywołuję z pamięci, więc pewnie coś
    pokręciłem:

    " - Że co? Wymiana POGLĄDÓW? Takiej wymiany starannie unikam,
    bo jakoś zazwyczaj na niej... tracę!"

  • 29. Data: 2015-12-01 00:35:03
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 30.11.2015 o 22:49, (c)RaSz pisze:
> [...]
    > a nie np. jako edytora tekstów, to zazwyczaj ma jakiś wielgachny ekran. A
    > odległość oczu od takiego powinna przekraczać circa 2* przekątną.

    Na serio? 2*przekątna? Ja mam biurko głębokie na 1m, rzadko spotykam
    głębsze, zazwyczaj biurka nie przekraczają 60cm. Biurko 1m to jest 40
    cali, czyli z tego wychodzi że na nim powinienem mieć monitor maks 20
    cali, zaś posiadacze normalnych biurek - nie więcej niż 15 cali.

    p. m.

  • 30. Data: 2015-12-01 01:02:45
    Od: BSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    W dniu 2015-12-01 o 00:35, m pisze:

> [...]
    > cali, czyli z tego wychodzi że na nim powinienem mieć monitor maks 20
    > cali, zaś posiadacze normalnych biurek - nie więcej niż 15 cali.

    To "2*przekątna" to dla oglądania filmów zalecane jest chyba. Natomiast
    zauważ, że gdy ślepisz w monitor komputera, to nieco inaczej postrzegasz
    "pole obserwacyjne": patrzysz np. głównie w miejsce wprowadzanego w
    danej chwili fragmentu tekstu. Czyli rzeczą wygodną jest mieć dobry
    ogląd pewnego tylko *fragmentu* ekranu. Zaś gdy oglądasz film, to chcesz
    mieć (że się tak wyrażę) "szeroką panoramę", czyli widzieć *równie
    dobrze* WSZYSTKIE piksele. Dlatego też korzystna dla TV odległość od
    ekranu jest większa (w stos. do przekątnej), niż w przypadku monitora.
    Czy gdy grasz w jakąś grę, to zachowujesz identyczną odległość, jak przy
    edycji tekstów?