  • 11. Data: 2010-02-23 19:13:01
    Temat: Re: Czemu triak się nie wyłącza
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik entroper napisał:
    > A te przekaźniki nie mają czegoś wspólnego z kierunkiem obrotów? Mocno nie
    > sądzę, żeby przekaźniki dodano ze względu na jakiś nierozwiązany problem
    > projektowy.

    W mojej pralce Amica przekaźnik jest stosowany właśnie przy zmianie
    kierunku obrotów. Nie mam niestety schematu ale na ucho słyszę, że
    obroty w jedną stronę się wyłączają, pyka przekaźnik, po chwili bęben
    rusza w przeciwną stronę. Pyknięcie nie jest związane z momentem
    ruszeniem bębna. Mam wrażenie (być moze błędne), że przekaźnik nie
    komutuje prądu a tylko zamienia połączenia. Prąd włącza i wyłącza triak.
    Sam jestem ciekawy jak to naprawdę działa.
    Maciek

  • 12. Data: 2010-02-24 06:57:11
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    > Stosuje sie to zapewne do bezpieczenstwa, jakby triak sie nie wylaczyl. Ja
    > z dodatkowym przekaznikiem w szeregu z triakiem spotkalem sie juz kilka
    > razy (m.in w sterownikach do kotlow CO).

    Właśnie mam problem z triakiem sterującym podajnikiem paliwa. Gdyby triak
    sklejał się często to może by sie dało znaleźć przyczynę. Jednak zdarza się
    to tak sporadycznie, że nie jestem w stanie ustalic okoliczności. Na 100%
    problemem nie jest temperatura.

    PC

  • 13. Data: 2010-02-24 07:55:53
    Od: "Artur Miller" <a...@n...pl>

    Użytkownik "PC" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Steruje silnikiem 200W 230V i sporadycznie, dosłownie raz na kilka tygodni
    > a może i miesięcy triak nie odpuszcza i silnik się nie wyłącza. Sterowanie
    > triaka jest zaczerpnięte z jakiegoś urządzenia gotowego. Próbowałem
    > wymieniać triak i jego sterownik ale to nic nie zmienia.

    może poczytaj http://www.st.com/stonline/books/pdf/docs/6785.pdf - tam też
    jest coś o niewyłączających się triakach ...

    @

  • 14. Data: 2010-02-24 14:26:47
    Od: "Papa5merf" <5...@w...pl>

    Órzytkownik "PC" napisał:
> [...]
    > sklejał się często to może by sie dało znaleźć przyczynę. Jednak zdarza
    > się to tak sporadycznie, że nie jestem w stanie ustalic okoliczności. Na

    skoro tfierdzisz że to nie wina triaka to napewno jest to wina serowania
    tego triaka:O)

  • 15. Data: 2010-02-25 06:54:29
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    > skoro tfierdzisz że to nie wina triaka to napewno jest to wina serowania
    > tego triaka:O)

    Teraz już wiem, że do indukcyjności potrzebny jest inny triak. Sterowanie
    jest moc-em w/g pdf-a.

    PC

  • 16. Data: 2010-02-25 06:55:00
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    > może poczytaj http://www.st.com/stonline/books/pdf/docs/6785.pdf - tam też
    > jest coś o niewyłączających się triakach ...

    Thx. To wszystko wyjaśnia.

    PC

  • 17. Data: 2010-02-25 16:51:14
    Od: "Papa5merf" <5...@w...pl>

    Órzytkownik "PC" napisał:
    > Teraz już wiem, że do indukcyjności potrzebny jest inny triak. Sterowanie
    > jest moc-em w/g pdf-a.

    tak z ciekawości to jaki inny triak jest potszebny do indukcyjności?
    normalnie powinien się wyłączać przy przejściu prądu przez zero

  • 18. Data: 2010-02-25 17:04:08
    Od: "Artur Miller" <a...@n...pl>

    > Teraz już wiem, że do indukcyjności potrzebny jest inny triak. Sterowanie
    > jest moc-em w/g pdf-a.

    a jak dla mnie chodziło o dodanie obwodu RC równloegle do triaka przy
    sterowaniu obciążeniem indukcyjnym ... ale ja to truskawki cukrem posypuję
    ;)

    powodzenia

    @

  • 19. Data: 2010-02-25 21:22:15
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    Użytkownik "Artur Miller" <a...@n...pl> napisał w wiadomości

    > a jak dla mnie chodziło o dodanie obwodu RC równloegle do triaka przy
    > sterowaniu obciążeniem indukcyjnym ... ale ja to truskawki cukrem
    posypuję
    > ;)

    a jak dla mnie nie słyszałeś o triakach snubberless :)

    e.

  • 20. Data: 2010-02-25 22:49:56
    Od: "Artur Miller" <a...@n...pl>

    Użytkownik "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll> napisał w
    wiadomości news:hm6p77$nf4$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Użytkownik "Artur Miller" <a...@n...pl> napisał w wiadomości

    > posypuję
    >
    > a jak dla mnie nie słyszałeś o triakach snubberless :)

    no moze nie, ale tak tylko napomykałem o co w pdfie chodziło ...

    @