    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Część analogowa miernika częstotliwości
    Date: Sun, 29 Nov 2015 22:45:20 +0100

    Cześć.

    Poszukuje pomysłu na część analogową wejścia miernika f.

    Zakres raczej typowy, tj. 0-x0MHz oraz drugie z preskalerem x0MHz-1GHz.
    Przypuszczam że polaczenie w jedno wejście bedzie trudne, ale może?

    Mam dwa popularne rozwiązania od strzału które znam:

    1)
    http://4.bp.blogspot.com/-JXWOthUwXXc/UOy7rDKT5XI/AA
    AAAAAAFJU/Kg8kk55ro18/s1600/miernik+1300mhz.png

    2) AVT321P, http://serwis.avt.pl/manuals/AVT321.pdf

    Miernik w wersji 2 posiadam. Ma on jednak przeraźliwie upierdliwe cechy:
    a) raczej nie posiada deklarowanych czułości na zakresie do 100MHz
    b) jakiekolwiek zniekształecenie sygnalu od razu "mnozy przez dwa" lub
    powoduje skaczace efekty pomiędzy x1 a x2 co de facto uniemożliwia pomiary.
    c) mierzony sygnał z generatora CXO jest perfekcyjnie stabilny, więc to
    nie wina cyfrówki.

    Ogolnie nie jestem zadowolony. Jako że z częscią cyfrową sobie poradzę
    chodzi wyłacznie o pomysł na częśc analogową do nowego miernika.

    Teraz pytanie:
    Czy znajdę gdzieś pomysł na wejście analogowe które:
    a) idealnie jest tylko jednym bnc na zakres 0-1GHz
    b) ma czułośc od 10mV ale powinno też łykać aż do 5V p-p
    c) jest mało czułe na zniekształcony sygnał
    d) ma prawidłowa impedancję spotykaną w miernikach (a spotyka sie jakieś
    ustandaryzowane?)

    Nie musi być to coś taniego, jesli da się uzyskać lepsze efekty. Prawde
    mówiąc z AVT321 wygrywa nawet mój tysiącletni MX-480 który jest przecież
    tylko dziadowskim multimetrem :/

    Od biedy: jak sie nie da to dwa, a jak sie naprawde nie da to 3 wejścia ;)