  • 1. Data: 2014-09-14 20:46:42
    Temat: Człuchów - niesłuszny mandat...
    Od: Grzegorz Gawron <g...@p...onet.pl>

    ...bo to w sumie było tak:

    przed Człuchowem zatrzymałem się na parkingu, potrzeba fizjologiczna
    była silna.

    Wybiegłem z samochodu, zostawiając w nim kluczyki i telefony.
    Kiedy wracałem, zobaczyłem tylko odjeżdżający pojazd, i wpadłem w panikę.
    Podbiegłem do drogi, zatrzymałem pierwsze przejeżdżające auto, i
    dowiedziawszy się gdzie jest pierwszy posterunek nieocenionej Straży
    Gminnej ruszyłem do niej zgłosić kradzież spodziewając się zgodnie z
    wieloma informacjami na sieci o tej doborowej jednostce natychmiastowej
    i skutecznej pomocy.

    Na szczęście, kiedy minąłem miejscowość, na parkingu po prawej stronie
    zobaczyłem jak żywo mój pojazd, więc poprosiłem przygodnego kierowcę by
    się zatrzymał, i chwilę poczekał.
    Wyskoczywszy z samochodu natychmiast zweryfikowałem stan pojazdu, i na
    szczęście nie było żadnych uszkodzeń, telefony na miejscu, kluczyki w
    stacyjce.

    Podziękowałem, i udałem się w dalszą podróż. Nigdzie tego nie
    zgłaszałem, bo i nic nie zginęło, i nie bardzo miałem nawet coś zgłosić.

    Niestety okazało się, że jednak jest pamiątka z tego wydarzenia -
    dostałem fotkę od naszych dzielnych strażników, zrobioną od tyłu, i
    niestety nie ma szans na identyfikację pirata który zabrał mi na chwilę
    samochód.

    I co teraz zrobić? Sam nie kierowałem autem, nie jestem w stanie wskazać
    kto to był, mandatu za nieswoje przewinienia nie chcę płacić...

    Co radzicie?
    Grzesiek

  • 2. Data: 2014-09-14 20:52:55
    Temat: Re: Człuchów - niesłuszny mandat...
    Od: Przemek <p...@g...com>

    oczywiście masz świadków na to zdarzenie? No i rozumiem, że zabezpieczyłeś ślady w
    pojeździe, jak np odciski palców na kierownicy i drążku skrzyni?
    Zieeeew, słaba ta opowieść, ale próbuj dalej, w tv nic ciekawego akurat nie ma...

  • 3. Data: 2014-09-14 20:57:37
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 14 Sep 2014 20:46:42 +0200, Grzegorz Gawron napisał(a):

    > I co teraz zrobić? Sam nie kierowałem autem, nie jestem w stanie wskazać
    > kto to był, mandatu za nieswoje przewinienia nie chcę płacić...

    Opisz to strażnikom, pośmieją się i dostaniesz bez punktów za niewskazanie.
    Albo jak ich wkurzysz, to wyślą to do sądu o ukaranie za niewłaściwe
    zabezpieczenie pojazdu przed nieuprawnionym użyciem - już się przyznałeś,
    więc sądowi szybko pójdzie :)

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 4. Data: 2014-09-14 21:00:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Grzegorz,

    Sunday, September 14, 2014, 8:46:42 PM, you wrote:

    [...]

    > I co teraz zrobić? Sam nie kierowałem autem, nie jestem w stanie wskazać
    > kto to był, mandatu za nieswoje przewinienia nie chcę płacić...

    Nie wierzę.

    > Co radzicie?

    Zacznij pisać książki :P

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2014-09-14 21:22:28
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    On Sun, 14 Sep 2014, Grzegorz Gawron wrote:

    [...]
    > Co radzicie?
    > Grzesiek

    Nie bądź żyła, podaj adres dealera :)

  • 6. Data: 2014-09-14 21:28:57
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2014-09-14 20:57, P.B. pisze:

> [...]
    > Albo jak ich wkurzysz, to wyślą to do sądu o ukaranie za niewłaściwe
    > zabezpieczenie pojazdu przed nieuprawnionym użyciem - już się przyznałeś,

    Właściwie, w takim przypadku złodziejowi nic, bo podchodzi pod
    "krótkotrwały zabór celem użycia", a kierowca może dostać za
    pozostawienie kluczyków w samochodzie.

  • 7. Data: 2014-09-14 21:43:05
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 14 Sep 2014 21:28:57 +0200, Tomasz Wójtowicz napisał(a):

    > Właściwie, w takim przypadku złodziejowi nic, bo podchodzi pod
    > "krótkotrwały zabór celem użycia", a kierowca może dostać za
    > pozostawienie kluczyków w samochodzie.

    Złodzieja nie ma, ale jest właściciel, który sam zeznaje, że zostawił
    otwarty samochód, z kluczykami w stacyjce - to oczywiste, że urzędasy pójdą
    po najlżejszej linii oporu i ukarzą właściciela.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 8. Data: 2014-09-14 21:54:06
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 14 września 2014 20:46:42 UTC+2 użytkownik Grzegorz Gawron napisał:
> [...]
    >

    > I co teraz zrobić? Sam nie kierowałem autem, nie jestem w stanie wskazać
    >
    > kto to był, mandatu za nieswoje przewinienia nie chcę płacić...

    najbardziej podejrzana jest strasz gminna. Kradną samochody i pod radar z nimi. Potem
    porzucają. Chaplin jak był szklarzem to wynajmował chłopaczka do wybijania szyb.

  • 9. Data: 2014-09-14 21:59:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik P.B. p...@w...pl ...

> [...]
    > niewłaściwe zabezpieczenie pojazdu przed nieuprawnionym użyciem - już
    > się przyznałeś, więc sądowi szybko pójdzie :)

    Pomijając naiwną historię - chcesz powiedzieć, ze nie mogę zostawić
    samochodu na parkingu z klucykami w srodku?

  • 10. Data: 2014-09-14 22:12:14
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On 14 Sep 2014 19:59:33 GMT, Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    >Pomijając naiwną historię - chcesz powiedzieć, ze nie mogę zostawić
    >samochodu na parkingu z klucykami w srodku?

    Art 46, pkt. 5 PoRD.

    Wg KW grozi za to kara grzywny do 3000 zł.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280