  • 11. Data: 2015-02-22 23:13:18
    Temat: Re: Czy istnieją odpowiedniki żarówek 60W świecowych?
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > http://www.budujesz.pl/sthor-zarowka-led-7w-420lm-e1
    4-230v-83823-79326/

    > Piszą, że odpowienik 40-49W. O ten jeden wat chyba nie ma co się targować.

    Taaa, 420 zamiast 600. Mało.

    MJ

  • 12. Data: 2015-02-22 23:25:32
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    4-230v-83823-79326/

    > Taaa, 420 zamiast 600. Mało.

    Wpisałem w gugla "e14 600 lumen", wyskoczyło to:

    http://www.alibaba.com/product-detail/CE-RoHS-China-
    Supplier-e14-600_60104672753.html

    czyli "CE RoHS China Supplier e14 600 lumen led bulb light". Może nic
    by w tym aż tak dziwnego nie było, gdyby nie... 3,5W mocy. Z czytania
    parametrów podawanych przez producentów wiedzy nie przybędzie. Trzeba
    samemu zobaczyć.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2015-02-22 23:36:58
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

    > czyli "CE RoHS China Supplier e14 600 lumen led bulb light". Może nic
    > by w tym aż tak dziwnego nie było, gdyby nie... 3,5W mocy.

    Nic dziwnego, w opisie wyraźnie stoi 280 lm.
    Zresztą podany jest producent i rozmiar diody, można po tym sprawdzić...

    --
    Pozdrawiam,
    AWa.

  • 14. Data: 2015-02-23 00:30:38
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Adam pisze:
    [..]
    > Świadczy to o tym, że wynalazki "stolarni" Ikea dużo prądu marnują
    > grzejąc otoczenie - a to z mojego punktu widzenia dyskwalifikuje je.

    Nie w marnowaniu jest problem, każdy LED jakiś procent mocy wydziela
    jako ciepło, a im większa temperatura tym krótsza żywotność.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 15. Data: 2015-02-23 01:09:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Robert,

    Sunday, February 22, 2015, 9:29:14 PM, you wrote:

    > A wolframowe nie mają z tym problemu. :-)

    Zastanów się przez chwilę...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 16. Data: 2015-02-23 06:47:11
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 22.02.2015 o 20:21, Michał Jankowski pisze:
    > O takich:
    > http://www.budujesz.pl/zarowka-przezroczysta-swiecow
    a-60w-e14-26612/

    > Bo te wszystkie świetlówkowe czy LED wynalazki to widzę jako
    > odpowiedniki góra 30-35W, czyli pewnie w rzeczywistości 25-30W.
    > A ja chcę 60...
    >
    > MJ

    Nie odpowiem na to pytanie, ale zauważyłem pewną prawidłowość ostatnio.
    Kiedyś ludzie narzekali, że wkręcili odpowiednik i ciemno mają jak u
    Murzyna.
    Teraz co zmieniam zwykłą niby na odpowiednik, to widzę, że świeci
    jaśniej. Wrażenie subiektywne, ale warto sprawdzić, czy faktycznie ta
    moc będzie potrzebna.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 17. Data: 2015-02-23 08:25:35
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    >
    > Bo te wszystkie świetlówkowe czy LED wynalazki to widzę jako
    > odpowiedniki góra 30-35W, czyli pewnie w rzeczywistości 25-30W.

    Moim zdaniem, to nie tylko o diody się rozchodzi, tylko o ich zasilanie.
    Ciężko jest zrobić tani zasilacz który da radę zasilić diody, zmieścić
    się w tak małej bańce i jeszcze pozostawić trochę miejsca.
    Jeśli to musi być taka idealnie taka żarówka, szukaj pod nazwą "filament
    led", bo ten typ da Ci najwięcej światła z wata - w rozsądnej cenie.
    Druga sprawa. Zaletą oświetlenia led, jest rozproszenie źródeł światła.
    Ty jak widzę chcesz osiągnąć coś odwrotnego. Po co więc "łapiesz" się ledów?
    ToMasz

  • 18. Data: 2015-02-23 08:34:13
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "RoMan Mandziejewicz"
    > Zastanów się przez chwilę...

    Nie rób mi zagadek. :-)
    Przyznasz, że żarówka 60 W czy też 250 W nie ma/miała problemów z
    odprowadzeniem ciepła a LED ma.

    Robert

  • 19. Data: 2015-02-23 09:17:12
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 23 Feb 2015 08:34:13 +0100, Robert Wańkowski<r...@w...pl>
    wrote:
    > Przyznasz, że żarówka 60 W czy też 250 W nie ma/miała problemów z
    > odprowadzeniem ciepła a LED ma.

    Grzejnik też nie ma takich problemów. Żarówka klasyczna świeci bo
    grzeje, led - odwrotnie ;)

    --
    Marek

  • 20. Data: 2015-02-23 09:20:17
    Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 23.02.2015 o 08:34, Robert Wańkowski pisze:
    > "RoMan Mandziejewicz"
    >
    > Nie rób mi zagadek. :-)
    > Przyznasz, że żarówka 60 W czy też 250 W nie ma/miała problemów z
    > odprowadzeniem ciepła a LED ma.

    Problem jest w dopuszczalnej temperaturze raczej, temperatura bańki
    halogenu ma wręcz być 250 stopni.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl