  • 21. Data: 2015-02-23 09:31:08
    Temat: Re: Czy istnieją odpowiedniki żarówek 60W świecowych?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-02-23 o 00:30, AlexY pisze:
    > Adam pisze:
    > [..]
    >
    > Nie w marnowaniu jest problem, każdy LED jakiś procent mocy wydziela
    > jako ciepło, a im większa temperatura tym krótsza żywotność.

    Jak LED jest zasilany z dobrze skonstruowanej impulsówki, to procentowo
    niewiele prądu idzie w grzanie. O to mi głównie chodzi.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 22. Data: 2015-02-23 09:52:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 22 Feb 2015 21:29:14 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):
    > "Jarosław Sokołowski"
    > A wolframowe nie mają z tym problemu. :-)

    Miewaja. Tzn zarowka nie ma, ale oprawka E14 sie pali :-)

    J.

  • 23. Data: 2015-02-23 09:57:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 22 Feb 2015 21:29:28 +0100, Adam napisał(a):

    > W zeszłym roku tak z ciekawości macałem sporo pracujących żarówek, nie
    > tylko w Ikei. Powód: ktoś mi pokazywał "super hiper doskonałą" żarówkę z
    > Ikei, o jakiejś tam mocy (nie pamiętam szczegółów).

    Akurat Ledare 6.3W 400lm z Ikei jest dosc dobra, ale ona jest E27.

    > A że od wielu lat
    > trochę robię zdjęć, to powziąłem podejrzenie, że ona nie jest taka super
    > - np. świeciła wyraźnie słabiej od jakiegoś Philipsa czy innego Osrama
    > (o tej samej deklarowanej mocy), który był w tym samym pomieszczeniu.
    > Pomiar aparatem foto pokazał różnicę.

    A co to za aparat, ze mozna mu wierzyc w kwestii fotometrii ?

    > Ale największą różnicę pokazało
    > obmacanie delikwenta: Ikea parzyła, zaś Philips był lekko ciepły.
    > Później będąc w Ikei wymacałem wszystko w zasięgu ręki - a wystawili
    > sporo lampek. Praktycznie wszystkie były gorące.

    A Philipsy nie ?

> [...]
    > Świadczy to o tym, że wynalazki "stolarni" Ikea dużo prądu marnują
    > grzejąc otoczenie - a to z mojego punktu widzenia dyskwalifikuje je.

    6.3W to 6.3W, w swiatlo powiedzmy 1W, reszta grzeje.
    Ja tez troche macalem - wszystkie te LED wsciekle gorace.

    J.

  • 24. Data: 2015-02-23 10:01:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 23 Feb 2015 09:31:08 +0100, Adam napisał(a):

    > Jak LED jest zasilany z dobrze skonstruowanej impulsówki, to procentowo
    > niewiele prądu idzie w grzanie. O to mi głównie chodzi.

    Sam LED sie grzeje wystrczajaco mocno niestety.

    J.

  • 25. Data: 2015-02-23 10:01:58
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    W dniu 2015-02-22 21:29, Adam pisze:

> [...]
    > Świadczy to o tym, że wynalazki "stolarni" Ikea dużo prądu marnują
    > grzejąc otoczenie - a to z mojego punktu widzenia dyskwalifikuje je.

    Niedawno otworzyłem dwie żarówki o takiej samej deklarowanej mocy. Ta
    która była cięższa i wyraźnie gorąca, przy łapaniu tuż nad trzonkiem,
    miała w środku płytkę wysmarowaną pastą silikonową i przytkniętą do
    radiatora w postaci sporego kawałka metalu, który niemal parzył przy
    bezpośrednim dotknięciu i to właśnie on, odprowadzając ciepło tam, gdzie
    się żarówkę zwykle łapie podczas wykręcania, sprawiał że była tam gorąca.
    Druga świeciła podobnie jasno, ale radiatora nie miała. Ciepło z diod
    było więc wypromieniowywane na wszystkie strony, grzejąc w miarę
    równomiernie wszystkie części żarówki, więc była chłodniejsza, tylko
    ciekawe, w której żarówce diody były chłodniejsze :)
    Andrzej
    www.radom.city

  • 26. Data: 2015-02-23 10:04:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 23 Feb 2015 08:25:35 +0100, ToMasz napisał(a):
    > Moim zdaniem, to nie tylko o diody się rozchodzi, tylko o ich zasilanie.
    > Ciężko jest zrobić tani zasilacz który da radę zasilić diody, zmieścić
    > się w tak małej bańce i jeszcze pozostawić trochę miejsca.

    Hm, a swietlowkach sie miesci.

    > Jeśli to musi być taka idealnie taka żarówka, szukaj pod nazwą "filament
    > led", bo ten typ da Ci najwięcej światła z wata - w rozsądnej cenie.
    > Druga sprawa. Zaletą oświetlenia led, jest rozproszenie źródeł światła.
    > Ty jak widzę chcesz osiągnąć coś odwrotnego. Po co więc "łapiesz" się ledów?

    Bo ma oprawek tyle ile ma ?

    Mam sobie na suficie wkrecic 10 lamp 3W ?

    czy wytapetowac tasmami ?

    J.

  • 27. Data: 2015-02-23 10:32:05
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "J.F."
    > Miewaja. Tzn zarowka nie ma, ale oprawka E14 sie pali :-)

    Etam, zaraz pali. Trochę śmierdzi. :-)

    Robert

  • 28. Data: 2015-02-23 10:57:23
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Adam pisze:

    > Jak LED jest zasilany z dobrze skonstruowanej impulsówki, to procentowo
    > niewiele prądu idzie w grzanie. O to mi głównie chodzi.

    Procent jest cały czas ten sam lub zbliżony, jak masz LED pogoniony 20mA
    grzaniem nie przejmujesz się nic a nic, ale wyduszając 3W ze zbliżonej
    powierzchni ten procent, mimo iż taki sam, będzie produkował znaczące
    ilości ciepła. Sposób zasilania nie ma tu nic do rzeczy.
    Prawidłowo zaprojektowany LED ma trwałość rzędu 50 tyś h, jeśli
    producent deklaruje mniej to masz jak w banku że dioda/y jest/są
    przegrzana/e.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 29. Data: 2015-02-23 11:20:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ToMasz,

    Monday, February 23, 2015, 8:25:35 AM, you wrote:

> [...]
    a-60w-e14-26612/
> [...]
    > Jeśli to musi być taka idealnie taka żarówka, szukaj pod nazwą "filament
    > led", bo ten typ da Ci najwięcej światła z wata - w rozsądnej cenie.

    Nie. Mam filament LED 4.6W w bańce E14. Świeci to jak max. 25W zwykła
    żarówka i mruga jak opętana :(

    > Druga sprawa. Zaletą oświetlenia led, jest rozproszenie źródeł światła.
    > Ty jak widzę chcesz osiągnąć coś odwrotnego. Po co więc "łapiesz" się ledów?

    Bo oszczędne?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 30. Data: 2015-02-23 11:20:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Robert,

    Monday, February 23, 2015, 8:34:13 AM, you wrote:

    > Nie rób mi zagadek. :-)
    > Przyznasz, że żarówka 60 W czy też 250 W nie ma/miała problemów z
    > odprowadzeniem ciepła a LED ma.

    Kogo chcesz nabrać na taki trolling?

    --
    Best regards,