  • 31. Data: 2015-02-23 11:22:20
    Temat: Re: Czy istnieją odpowiedniki żarówek 60W świecowych?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Monday, February 23, 2015, 9:31:08 AM, you wrote:

    > Jak LED jest zasilany z dobrze skonstruowanej impulsówki, to procentowo
    > niewiele prądu idzie w grzanie. O to mi głównie chodzi.

    Urban legend. Wydajność LED maleje z prądem a nie rośnie. Zasilanie
    diod LED prądem pulsującym pogarsza efektywność.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 32. Data: 2015-02-23 11:24:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Robert,

    Monday, February 23, 2015, 10:32:05 AM, you wrote:

    > Etam, zaraz pali. Trochę śmierdzi. :-)

    Jestem po wymianie 3 oprawek. Pali. Do zniszczenia :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 33. Data: 2015-02-23 12:00:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
    Hello Robert,
    >Jestem po wymianie 3 oprawek. Pali. Do zniszczenia :(

    Zalezy pewnie od oprawki i pozycji.
    Bakelitowe by pewnie lekko popekaly, do tych nowych jakos nie mam
    zaufania - cholera wie z czego zrobili.
    Ale moze CE norma zaklada sprawdzenie z deklarowana zarowka.

    Za to w obi widzialem oprawki ceramicze ... wtedy izolacja na kablach
    sie zwegli :-)

    Swoja droga, to sa lampy wyladowcze po 1000W, a chyba i takie zarowki
    sie zdarzaly.

    Lampy to wiem ze sa olowiem lutowane, bo cyna nie wytrzymuje :-)

    J.

  • 34. Data: 2015-02-23 12:05:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup
    >Prawidłowo zaprojektowany LED ma trwałość rzędu 50 tyś h, jeśli
    >producent deklaruje mniej to masz jak w banku że dioda/y jest/są
    >przegrzana/e.

    Lampa to nie tylko LED, ale tez przetwornica ... z elektrolitami.
    Producent moze tez np nie chciec ponosic nadmiernej
    odpowiedzialnosci - deklaruje 20 tys h, bo uwaza ze tyle marketingowo
    wystarczy.

    Tak nawiasem mowiac - jak wam lampa po 3 latach padnie, i zaczniecie
    dowodzic ze nie miala deklarowanej zywotnosci (rok non stop to 8760h),
    to sie okaze ze odpowiedzialnosc za produkt niezgodny z umowa sie
    skonczyla po 2 latach :-)

    J.

  • 35. Data: 2015-02-23 12:27:09
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "RoMan Mandziejewicz"
    > Jestem po wymianie 3 oprawek. Pali. Do zniszczenia :(

    Tobie pali a mi nie. Mam kinkiety gdzie zawsze były 60 W, z kloszem w
    kształcie długiego otwartego walca, żarówka nad oprawką. Oprawki takie
    czarne, twarde, kruche, ze 30 lat lat mają. Jednak dały radę. :-)

    Robert

  • 36. Data: 2015-02-23 12:33:16
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    J.F. pisze:

    > Lampa to nie tylko LED, ale tez przetwornica ... z elektrolitami.

    Żadna moja LEDówka nie ma przetwornicy, z wyjątkiem jednej 100W,
    przetwornica jest osobno, obecnie ustawiona na 30W bo nie szło oczu
    otworzyć przy pełnej mocy. Halogeny od razu wymieniłem na 2W, świecą
    słabiej ale wystarczająco, mruganie 100Hz jest ale całkowicie nikomu z
    domowników nie przeszkadza. Pozostałe oświetlenie powoli będę wymieniał
    w miarę padania świetlówek, jeszcze nie zdecydowałem czy po prostu
    wstawię "kolby kukurydzy" czy zrealizuję niecny plan zrobienia
    "customowego" oświetlenia z regulacją temperaturę barwowej i jasności.

    > Producent moze tez np nie chciec ponosic nadmiernej odpowiedzialnosci -
    > deklaruje 20 tys h, bo uwaza ze tyle marketingowo wystarczy.

    W takim układzie straci część klientów którzy kupią produkt o większej
    deklarowanej trwałości.

> [...]
    > dowodzic ze nie miala deklarowanej zywotnosci (rok non stop to 8760h),
    > to sie okaze ze odpowiedzialnosc za produkt niezgodny z umowa sie

    Tak, tu może być problem, co mi się podoba to w UK mimo iż masz 2 lata
    gwarancji to jest zapis o oczekiwanym okresie życia produktu wynoszącym
    dla laptopów 5lat. Jeśli ktoś w tym czasie ma problem z przegrzewającym
    się chipem nvidii - może walczyć o swoje. Być może w przypadku LEDówek
    da się rozciągnąć tą gwarancję w podobny sposób, aczkolwiek wątpię, 2$
    LEDówka to nie 500$ laptop.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 37. Data: 2015-02-23 12:42:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    > Zalezy pewnie od oprawki i pozycji.

    Oczywiste.

    > Bakelitowe by pewnie lekko popekaly,

    Nie popękały, tylko gwint straciły. Po wykręceniu żarówki nie było do
    czego wkręcić nowej.

    > do tych nowych jakos nie mam zaufania - cholera wie z czego zrobili.

    Do LEDów się nadają.

    > Ale moze CE norma zaklada sprawdzenie z deklarowana zarowka.

    Zapewne tak.

    > Za to w obi widzialem oprawki ceramicze ... wtedy izolacja na kablach
    > sie zwegli :-)

    To się kupuje oprawki do halogenów po 1-2PLN - tam są kabelki w silikonie
    :P

    > Swoja droga, to sa lampy wyladowcze po 1000W, a chyba i takie zarowki
    > sie zdarzaly.

    Nawet mam takiego halogena - taka ,,troszkę" powiększona wersja GU5.3

    > Lampy to wiem ze sa olowiem lutowane, bo cyna nie wytrzymuje :-)

    Oj, chyba nie wolno już ołowiu...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 38. Data: 2015-02-23 12:43:58
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    > Lampa to nie tylko LED, ale tez przetwornica ... z elektrolitami.

    Niekoniecznie z elektrolitami. Może mieć ceramiczne na wyjściu i
    foliowy na wejściu.

> [...]
    > dowodzic ze nie miala deklarowanej zywotnosci (rok non stop to 8760h),
    > to sie okaze ze odpowiedzialnosc za produkt niezgodny z umowa sie

    Krzywa wannowa się kłania. Zazwyczaj jak wytrzyma te dwa lata, to
    powinna dać radę 20000h.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 39. Data: 2015-02-23 12:44:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Robert,

    > Tobie pali a mi nie. Mam kinkiety gdzie zawsze były 60 W, z kloszem w
    > kształcie długiego otwartego walca, żarówka nad oprawką.

    Idealne warunki pracy dla oprawki...

    > Oprawki takie czarne, twarde, kruche, ze 30 lat lat mają. Jednak
    > dały radę. :-)

    Mam wrażenie, że 30 lat temu robili lepsze oprawki.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 40. Data: 2015-02-23 12:45:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

> [...]
    > Ale moze CE norma zaklada sprawdzenie z deklarowana zarowka.
    >
    > Za to w obi widzialem oprawki ceramicze ... wtedy izolacja na kablach

    Stosuje się wtedy kabelki z izolacją teflonową, takie jak przy złączach
    do halogenów 12V (G4 to się chyba nazywa).

    --
    Jarek