  • 11. Data: 2010-12-08 10:33:01
    Temat: Re: Czy już czas zmienić branżę ?
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2010-12-08 10:22, Chuck wrote:
    > Mnie bardziej martwią dziwne oferty na portalach typu oferia. Firmy
    > przedstawiające się jako profesjonalne, z ogromnym doświadczeniem (chyba
    > wszystkie się tak przedstawiają), oferują wykonanie jakiegoś tam systemu
    > webowego czy innego, w ciągu miesiąca i chcą za to 2000zł...

    To się mieści w ramach "ceny samochodu" ;)

    > Jak widzę taką ofertę, to aż mnie strzela, bo jeżeli czas jest
    > skalkulowany uczciwie, to kasa z takiego zlecenia jest mniejsza niż za
    > siedzenie "na kasie" w markecie...

    Jeżeli postawienie WordPressa (przepraszam, "jakiegoś tam systemu
    webowego") zajmuje Ci tyle czasu, że w 2k nie będziesz miał przyzwoitego
    zysku to współczuję.
    Cały szkopuł tkwi w tym co znaczy "jakiegoś tam systemu webowego".

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 12. Data: 2010-12-08 10:57:57
    Od: Michał Gancarski <m...@g...com>

    On Wed, 08 Dec 2010 11:18:14 +0100, kamil d wrote:

    > Błąd, na tych klientach można zarobić najwięcej.

    Dopiero potem, gdzy dojrzeją. Ale fakt.

    > Nie ma czegoś takiego jak "psucie rynku", rynek jest jaki jest i to
    > firma musi się do niego dostosować a nie odwrotnie. Rynek w tej chwili
    > wymaga niskiej ceny i niskiej jakości więc takie są oferty.

    To nie jest prawda. Rynek jest, jak zawsze, rozmaity. Niektórzy chcą
    niskiej ceny i niskiej jakości, niektórzy nie boją się zapłacić. Tak było
    zawsze, nic się nie zmienia.

    --
    Michał Gancarski

    Sieeeaaaaaaaaaaa!

  • 13. Data: 2010-12-08 11:01:43
    Od: Michał Gancarski <m...@g...com>

    On Wed, 08 Dec 2010 11:21:03 +0100, Peter May wrote:

    [...]

    > Jest takie coś, jak "psucie rynku".

    Nie ma. To jest narzekanie, które znajszesz w każdej branży, zawsze. Ja to
    słyszę od dekady odnośnie www. Że firemki, że studenci, że ktoś tam. Słyszę
    to w DTP, słyszę wśród programistów, wszędzie ktoś "psuje rynek".
    Przepraszam, ale to po prostu bzdura.

    > Są branże, gdzie marże są naprawdę
    > niezłe. Nie wiem z czego to wynika, ale akurat branża IT jest nieco
    > zepsuta. Tak bym to określił.

    Niskie marże nie oznaczają "zepsucia". W ogóle to jak liczysz "marżę" za
    pozycjonowanie albo skonfigurowanie CMSa?

    > A rynek nie zawsze wymaga tylko niskiej ceny. Cena to nie jest jedyny
    > parametr decydujący o zakupie.

    Owszem, dlatego nie ma czegoś takiego jak "psucie rynku". Są tylko klienci
    i przyszli klienci. Jest ich dużo za dobry pieniądz, jest ich dużo za
    kiepski pieniądz. Jednym z elementów naszej sztuki jest unikanie drugich i
    znalezienie sobie pierwszych. Nikt nie powiedział, że freelancerska jest
    łatwa, bo nie jest.

    --
    Michał Gancarski

    Sieeeaaaaaaaaaaa!

  • 14. Data: 2010-12-08 11:04:22
    Od: Michał Gancarski <m...@g...com>

    On Wed, 08 Dec 2010 11:28:45 +0100, Paweł Piskorz wrote:

    > Dla mnie jako klienta to właśnie takie branże "psują rynek".

    W jaki sposób? Usługą gorszej jakości? To jest kwestia preferencji, jeśli
    chcesz zapłacić więcej za dostanie czegoś lepszego to znajdziesz wykonawcę.
    Owszem, klient, który o internecie ma pojęcie takie, że to to samo co
    Google, może mieć problem w rozeznaniu się w rynku dostawców, zwłaszcza, że
    rzadko która firma, ze zrozumiałych względów, pokazuje cenniki. Niemniej
    tutaj wskakuje system poleceń i portfolio. Znajdź stronę, która Ci
    odpowiada i sprawdź, kto ją wykonał.

    --
    Michał Gancarski

    Sieeeaaaaaaaaaaa!

  • 15. Data: 2010-12-08 11:06:13
    Od: Michał Gancarski <m...@g...com>

    On Wed, 08 Dec 2010 11:33:01 +0100, Paweł Piskorz wrote:

    [...]

> [...]
    > zysku to współczuję.
    > Cały szkopuł tkwi w tym co znaczy "jakiegoś tam systemu webowego".

    "Postawienie Wordpressa" to też może być zlecenie za 2 000 PLN albo 5 000
    EUR.

    --
    Michał Gancarski

    Sieeeaaaaaaaaaaa!

  • 16. Data: 2010-12-08 11:40:02
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-12-08 11:28, Paweł Piskorz pisze:

    > Dla mnie jako klienta to właśnie takie branże "psują rynek".

    Uzasadnij.

    --
    Peter

  • 17. Data: 2010-12-08 11:43:50
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-12-08 12:01, Michał Gancarski pisze:
> [...]
    > słyszę od dekady odnośnie www. Że firemki, że studenci, że ktoś tam. Słyszę
    > to w DTP, słyszę wśród programistów, wszędzie ktoś "psuje rynek".

    Tam, gdzie każdy może zrobić daną usługę, to można łatwo zepsuć rynek.
    Tak _jest_ w przypadku branży IT. Ale już nie każdy może np. badać oczy.

    Z resztą tak sobie myślę, że w IT też można być w jakiejś wąskiej
    specjalizacji :P

    > Niskie marże nie oznaczają "zepsucia". W ogóle to jak liczysz "marżę" za
    > pozycjonowanie albo skonfigurowanie CMSa?

    Nie zajmuję się pozycjonowaniem, a konfiguruję tylko tego CMS-a, co
    znam. Wycena usług zależy od skomplikowania prac i wielkości klienta :-)

> [...]
    > znalezienie sobie pierwszych. Nikt nie powiedział, że freelancerska jest

    Ok, nie chciałem aż tak "do bólu" spłaszczyć temat usług w IT, bo
    rzeczywiście wszędzie jest jako taka konkurencja i trzeba "się spinać",
    aby wejść parę pięter wyżej. Może to już "zmęczenie materiału" u mnie
    nastąpiło? Eh...

    --
    Peter

  • 18. Data: 2010-12-08 11:45:29
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2010-12-08 12:04, Michał Gancarski wrote:

    > W jaki sposób? Usługą gorszej jakości?

    Wyższa cena != lepsza jakość.

    > To jest kwestia preferencji, jeśli
    > chcesz zapłacić więcej za dostanie czegoś lepszego to znajdziesz wykonawcę.

    Ja nie mam nic przeciwko firmom oferującym towar/usługi warte swojej
    ceny - tak samo droższy jak i tańszy towar/usługa mogą być warte każdej
    złotówki. Ale oferowanie czegoś za cenę znacznie powyżej swojej wartości
    to tak samo "psucie rynku" jak oferowanie czegoś znacznie poniżej tej
    wartości. W zależności od tego gdzie stoisz (popyt/podaż) jedno wydaje
    się złe a drugie dobre.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 19. Data: 2010-12-08 11:46:02
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-12-08 11:33, Paweł Piskorz pisze:
> [...]
    > zysku to współczuję.
    > Cały szkopuł tkwi w tym co znaczy "jakiegoś tam systemu webowego".

    Ale Paweł, postawienie czegoś szybko, nawet Wordpress-a, nie znaczy, że
    klient ma mało zapłacić. Sęk w tym, że my wiemy jak a klient często nie.
    Więc płaci za to, że wiemy _jak to zrobić_.

    --
    Peter

  • 20. Data: 2010-12-08 11:47:59
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-12-08 12:45, Paweł Piskorz pisze:
> [...]
    > to tak samo "psucie rynku" jak oferowanie czegoś znacznie poniżej tej
    > wartości. W zależności od tego gdzie stoisz (popyt/podaż) jedno wydaje

    Usługa jest tyle warta ile może za nią zapłacić klient :P

    --
    Peter