  • 1. Data: 2019-09-03 12:25:58
    Temat: Czy na Górnym Śląsku takie melepety to normalka?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Normalnie nie mogę się nadziwić kierowcą z rejestracją KST (i pokrewnymi chyba
    też).

    Jedziemy w 5-7 aut za TIR-em, ale żaden nie wyprzedzi, ale też żaden nie zrobi
    miejsca, aby wyprzedzić na 2-3 razy. Hitem, że droga robi się 2-pasmowa (i pod
    górkę), ale żaden dalej nie wyprzedza. No i muszę z szarego końca...

    Nawet w pojedynkę dziwnie jeżdżą -- 60km/h w zabudowanym, po wyjeździe dalej
    60...

    Pomijam już takich co sprawdzają hamulce przed każdym łukiem, bo to raczej
    gościnne występy.

  • 2. Data: 2019-09-03 12:34:58
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 03.09.2019 o 12:25, r...@k...pl pisze:
    > Normalnie nie mogę się nadziwić kierowcą

    kim?

    > z rejestracją KST (i pokrewnymi chyba
    > też).

    Ten jest akurat z małopolskiego, może trasy nie znał. :]

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk

  • 3. Data: 2019-09-03 13:04:17
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-09-03 o 12:34, Grzegorz Tomczyk pisze:

    > kim?

    Gimbaza też ma dostęp do Internetu :-)
    T.

  • 4. Data: 2019-09-03 14:40:09
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2019-09-03 o 12:25, r...@k...pl pisze:
> [...]
    > 60...
    >
    > Pomijam już takich co sprawdzają hamulce przed każdym łukiem, bo to raczej

    Tak, powinno się zakazać spokojnej jazdy! ;)

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2019-09-03 14:54:32
    Od: p...@g...com

    --Tak, powinno się zakazać spokojnej jazdy! ;)

    autnomiczne uspokoja ruch ale Musk za pare dolcow extra udostepni tryb Mad Max dla
    zapierdalaczy :-)

    https://twitter.com/elonmusk/status/1011021456526987
    266

  • 6. Data: 2019-09-03 16:42:12
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 3 września 2019 05:26:45 UTC-5 użytkownik r...@k...pl napisał:
    > Normalnie nie mogę się nadziwić kierowcą z rejestracją KST (i pokrewnymi chyba
    > też).

    Jesli reszte opowiesci pamietasz tak jak rejestracje to daj se spokoj.
    https://pl.wikisource.org/wiki/Polskie_tablice_rejes
    tracyjne#Wojew%C3%B3dztwo_ma%C5%82opolskie

    Daj znac gdzie na gornym slasku widziales to KST i skad moze pochodzic.

> [...]
    > 60...
    >
    > Pomijam już takich co sprawdzają hamulce przed każdym łukiem, bo to raczej

    Marny troling. Jada sobie jak im sie podoba. Spokojnie i bez wymyslow. Pewnie im
    wyszlo ze czyniac te manewry beda 2-3 minuty wczesniej wiec sie nie oplaca.

    U ciebie taka jazda moze skutkowac roznica w czase lekko wieksza bo i dystans robisz
    wiekszy.

    Ale to twoj problem, nie ich.

  • 7. Data: 2019-09-03 17:21:48
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > Ale to twoj problem, nie ich.
    ale Radek moze mieć racje ze swoimi odczuciami. jak ja wyjeżdżam ze
    Śląska w Polskę to jestem przerażony bezmyślnością i brakiem
    przewidywania u tamtejszych kierowców. Albo mają kilka żyć w zapasie
    albo nie zdają sobie sprawy ze istnieją inni kierowcy i samochody

    ToMasz

    ps inna sprawa że na Śląsku pomiędzy dzielnicami jest droga... po dwa
    pasy w każdym kierunku i mamy ograniczenie do 50km/h. Wszyscy jadą
    równiutkie 59km/h. Jak byłem nad morzem, to tam droga pomiędzy
    miejscowościami, wygląda jak u nas rowerówka, a oficjalne ograniczenie
    jest do 90km/h. To też może mieć wpływ na opinię Radka

  • 8. Data: 2019-09-03 17:38:10
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    > górkę), ale żaden dalej nie wyprzedza. No i muszę z szarego końca...
    >
    > Nawet w pojedynkę dziwnie jeżdżą -- 60km/h w zabudowanym, po wyjeździe dalej

    Zgadza się, mam podobne obserwacje.

  • 9. Data: 2019-09-03 18:08:12
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 3 września 2019 10:21:50 UTC-5 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
    > miejscowościami, wygląda jak u nas rowerówka, a oficjalne ograniczenie
    > jest do 90km/h. To też może mieć wpływ na opinię Radka

    Taki urok roznorodnosci.
    Mnie tez dziwily drogi na mazurach gdzie doslownie drzewa rosly tak ze 10cm od brzegu
    asfaltu juz byl pien solidnego drzewa a cala droga miala, nie wiem, 4,5m szerokosci?

    Inna sprawa ze czasem po prostu ludzie tak jezdza bo tak jest najwygodniej czy
    najsprawniej.

    Sam jezdzilem i po slasku i w wawie czy bydgoszczy i jakichs specjalnych ronic nie
    widzialem.

    A te co mi sie jakos na oczy rzucily to jakies lokalne sprawy w miejscowosciach
    takich jak sucha beskidzka czy inny zloty potok.

    Jesli juz mialbym wskazywac na dziwnosci to bym powiedzial ze widze roznice w jakosci
    ruchu miedzy porami dnia.

    I to widze nie tylko w polsce ale i ogolnie, poza polska tez.

    Rano ludzie jada jak nacpani. Nie patrza na nic poza zderzakiem poprzednika, skrecaja
    bez zwracania uwagi na pieszych itp.
    Popoludniu jada raczej spokojnie ale zwawo i patrza co sie dzieje.
    Wieczorami jada raczej szybciej.
    A w nocy jada szybko ale rownomiernie.

    DO tego miksu mozna dodac wyjatki jadace znaczaco szybciej lub wolniej. Takich
    wyjatkow rano jest nieduzo (bo ruch jest spory) ale popoludniami/wieczorami jest ich
    wiecej i sa raczej agresywni. W nocy tez ich troche jest ale nie czynia zbytniego
    klopotu z racji malej intensywnosci ruchu.

  • 10. Data: 2019-09-03 21:06:33
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Zgadza się, mam podobne obserwacje.

    Dzisiaj, pomiędzy Krapkowicami a Prudnikiem pyrkałem sobie z innymi na
    drodze czasami 50, sporadycznie 70. Nikt nikogo nie wyprzedzał, a że
    mnie też się nie spieszyło, jechałem wyluzowany "z prądem".

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. rano dwa wypadki w miejscowości z której startowałem, założyłem więc
    że to będzie paskudny dzień, a nie był.