-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!p
ostnews.google.com!dr5g2000vbb.googlegroups.com!not-for-mail
From: Lisciasty <l...@p...pl>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Czy olej silnikowy się ulatnia?
Date: Sun, 24 Apr 2011 13:25:42 -0700 (PDT)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 25
Message-ID: <8...@d...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: 90.156.77.58
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1303676743 11840 127.0.0.1 (24 Apr 2011 20:25:43 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Sun, 24 Apr 2011 20:25:43 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: dr5g2000vbb.googlegroups.com; posting-host=90.156.77.58;
posting-account=RyglkAoAAAB_8qFUgjoyOinuRh6gvWcX
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:2.0) Gecko/20100101
Firefox/4.0,gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:28439
[ ukryj nagłówki ]Witam,
Pytanie może głupie ale już wyjaśniam. W samochodzie który posiadam,
konstruktorzy poszli na łatwiznę i wylot z odmy w silniku puścili
krótką rurką wprost w kanał dolotu powietrza, za filtrem powietrza a
przed turbiną. Efektem tego jest permanentne zasyfienie kanału
powietrza, turbiny, intercoolera, zaworu EGR i samego dolotu przy
silniku. Z uwagi na rozwiązania ekologiczne (zawór EGR pakuje nieco
spalin do powtórnego spalenia), w połączeniu syfku z odmy ze spalinami
powstaje miły dla oka nagar, przypominający ten ze starego
nieczyszczonego pieca węglowego.
W wielu samochodach stosuje się separator oleju i ja sobie coś takiego
zamontowałem, wyczyściłem też fragmenty kanału które były w miarę
dostępne, ale pozostało wiele miejsc gdzie syf nadal tkwi. Czy taka
ilość oleju (szacuję na oko jakieś 300 ml) może po pewnym czasie
wywietrzeć? Warunki tam panujące myślę każdy sobie łatwo wyobrazi,
niezbyt ciepło, hula wiatr ;)
Pzdr.
L.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.04.11 20:40 Tomasz Pyra
- 25.04.11 05:47 Lisciasty
- 25.04.11 19:01 J.F.
- 25.04.11 21:08 Lisciasty
Najnowsze wątki z tej grupy
- Metrologia
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Komin do wiaty
- Ryby i kawitacja
- Ekspres do kawy i glony
- popcorn polymer
- Manualny wtrysk paliwa...
- Szafka
- Domowy koncentrator tlenu
- Od słoika po rakiety
- Rewolucja
- Synchronizacja zegarów miejskich w XIX wieku
- Zbieraczka do wkrętów lub gwoździ
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-17 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=