    From: Lisciasty <l...@p...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Czy olej silnikowy się ulatnia?
    Date: Sun, 24 Apr 2011 13:25:42 -0700 (PDT)

    Witam,

    Pytanie może głupie ale już wyjaśniam. W samochodzie który posiadam,
    konstruktorzy poszli na łatwiznę i wylot z odmy w silniku puścili
    krótką rurką wprost w kanał dolotu powietrza, za filtrem powietrza a
    przed turbiną. Efektem tego jest permanentne zasyfienie kanału
    powietrza, turbiny, intercoolera, zaworu EGR i samego dolotu przy
    silniku. Z uwagi na rozwiązania ekologiczne (zawór EGR pakuje nieco
    spalin do powtórnego spalenia), w połączeniu syfku z odmy ze spalinami
    powstaje miły dla oka nagar, przypominający ten ze starego
    nieczyszczonego pieca węglowego.
    W wielu samochodach stosuje się separator oleju i ja sobie coś takiego
    zamontowałem, wyczyściłem też fragmenty kanału które były w miarę
    dostępne, ale pozostało wiele miejsc gdzie syf nadal tkwi. Czy taka
    ilość oleju (szacuję na oko jakieś 300 ml) może po pewnym czasie
    wywietrzeć? Warunki tam panujące myślę każdy sobie łatwo wyobrazi,
    niezbyt ciepło, hula wiatr ;)

    Pzdr.
    L.