  • 11. Data: 2010-04-02 12:05:31
    Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
    Od: "Hants" <marcin@WYTNIJ_TOhants.pl>

    "Gregorius" <n...@m...adresu.com> wrote in message
    news:hp4etf$dfq$1@news.onet.pl...

    > dostatkiem. Teoretyzuje ale przeróbka nie powinna być trudna ot wywalić
    > chłodnicę i dorzucić pompę która przepchnie wodę przez silnik.

    Niezla teoria. Woda o temperaturze 5-10 stopni w bloku nagrzanym (o ile da
    sie go w ogole nagrzac) do jakichs 100.

  • 12. Data: 2010-04-02 12:10:38
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "P_ablo" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

    > jakas inna przekladnia na srube musi byc bo to inny zakres obrotow.

    albo wieksza sruba...

    --
    Picasso

  • 13. Data: 2010-04-02 12:15:14
    Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje sie do 3odzi?
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości

    > Dwa obiegi: wewnętrzny ze słodką wodą (bądź jakimś petrygo), wymiennik
    > ciepła i obieg otwarty.

    O tym nie pomyslalem... jakis przystosowany wymiennik plytowy o mocy rownej
    oryginalnej chlodnicy i po sprawie. Trzebaby domontowac jakas dodatkowa
    pompe wody przy silniku na 2 obieg.

    --
    Picasso

  • 14. Data: 2010-04-02 12:17:02
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-04-02, Waldek Godel <n...@o...info> wrote:

    > Marynizowanie silnika to sporo pracy, lepszy efekt może dać sprzedaż tych
    > diesli i kupienie silnika do którego są gotowe zestawy.

    Zależy od ceny tych diesli ;-)

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 15. Data: 2010-04-02 12:17:07
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Hants pisze:

    > Niezla teoria. Woda o temperaturze 5-10 stopni w bloku nagrzanym (o ile
    > da sie go w ogole nagrzac) do jakichs 100.

    ROTFL a slyszales o czyms takim jak wymiennik ciepla?

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 16. Data: 2010-04-02 12:25:55
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2010-04-02 11:22, CUT pisze:
    > Przesyłam zapytanie znajomego który od ok 5 lat remontuje sobie 10m
    > łódź. Fabrycznie w łodzi były 2 silniki benzynowe V8. Z tego ci mówił to
    > poszły na złom (łódź było zatopiona).
    >
    > Teraz do sedna, potrzebna opinia samochodziarzy :)
    > Czy jest sens kombinować coś z samochodowymi silnikami deasla? Mam
    > możliwość załatwić znajomemu dwa silniki Mercedesa, a Mianowice 320CDI
    > (R6).

    Na szybkiego:
    http://www.port21.pl/calanaprzod/article_567.html
    http://www.port21.pl/calanaprzod/article_591.html
    oraz
    http://www.zegluj.net/forum_zeglarskie/viewtopic.php
    ?t=1665

    Roboty jest dużo - silniki pracują w skrajnie odmiennych warunkach.

    Chłodzenie - i to nie tylko bloku/głowicy (jak w samochodzie) , ale
    jeszcze kolektora wydechowego i oleju.

    Przeniesienie napędu - konieczna przekładnia redukcyjna w rewersem (czy
    stara jeszcze żyje?).
    Ponieważ silniki będą miały inne obroty niż oryginalne (obroty i max
    moment) - trzeba będzie znaleźć odmienne śruby o innej charakterystyce -
    liczenia jest sporo, a potem dobór metodą prób i błędów :(

    Jeśli to silniki nowoczesne (Common Rail lub ze sterowaniem
    elektronicznym wtrysku) to lepiej sobie odpuścić - elektronika
    samochodowa nie kocha ciągłej wilgoci - a słona woda (bryzgi i mgła)
    załatwi wszystko "na cacy" szybciej niż się można spodziewać. A zawiodą
    w najgorszym możliwym momencie - i nie zatrzyma się na poboczu czekając
    na lawetę.

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 17. Data: 2010-04-02 12:33:27
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    > na lawetę.

    Ale mozna powioslowac lub zalozyc zagiel ;)

    --
    Picasso

  • 18. Data: 2010-04-02 12:38:37
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 02 Apr 2010 12:17:02 +0200, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

    > Zależy od ceny tych diesli ;-)

    Zakładam, że przy sprzedaży rynkowa - więc pewnie będzie można zakupić inny
    silnik za to.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 19. Data: 2010-04-02 12:43:27
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    CUT pisze:
> [...]
    > Czy jest sens kombinować coś z samochodowymi silnikami deasla? Mam
    > możliwość załatwić znajomemu dwa silniki Mercedesa, a Mianowice 320CDI

    Ja bym jednak kombinował, zawsze wszystko co siedzi pod maską i służy do
    chłodzenia, można wrzucić do zbiornika z wodą, w zbiorniku zapewnić
    cyrkulację tej wody, a ze zbiornika wyprowadzić wiele rurek chłodzących,
    które będą umieszczone np na dnie łodzi. Łódka płynąc będzie chłodzić
    wodę w zbiorniku, a ta woda elementy znajdujące się w zbiorniku.

    Ps. Ci wszyscy co piszą o słonej wodzie, to może jednak nie koniecznie
    ta łódka będzie po nich pływać. Zawsze są jeziora i rzeki :P

  • 20. Data: 2010-04-02 12:52:41
    Od: WW <w...@v...pl>

    CUT pisze:
> [...]
    > Czy jest sens kombinować coś z samochodowymi silnikami deasla? Mam
    > możliwość załatwić znajomemu dwa silniki Mercedesa, a Mianowice 320CDI

    Jeśli były dwie widlaste ósemki benzynowe, tzn, że lódź
    jest typu b.szybkich.
    Ma do tego odpowiedni kadłub. Diesel może zepsuć
    wszystko. Niższe obroty, większy ciężar.
    Jeśli na wody słodkie, jeziora, to możesz je chłodzić
    bezpośrednio woda zaburtową. Jeśli na zatokę i morze,
    to niezbędny wymiennik. Skrzyni nie potrzeba, śrubę
    napędza się bezpośrednio z wału. Trzeba tylko
    odpowiednio dobrać śrubę - wielkość i skok. Śrubę
    dobiera się zarówno do silnika jak i do kadłuba.
    Potrzeby natomiast rewers i luz. Jeśli strugowodny
    napęd, to jako rewers wystarczy zastawka, a jak
    śrubowy, to trzeba przekładnie.
    Pamiętaj o sztucznym, wymuszonym obiegu wietrzenia
    komory silników. !!
    Opary benzyny lubią gromadzić się przy dnie i jedna
    iskra wystarczy.

    Pozdrawiam
    WW