  • 1. Data: 2010-04-02 11:22:44
    Temat: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
    Od: CUT <c...@c...pl>

    Przesyłam zapytanie znajomego który od ok 5 lat remontuje sobie 10m
    łódź. Fabrycznie w łodzi były 2 silniki benzynowe V8. Z tego ci mówił to
    poszły na złom (łódź było zatopiona).

    Teraz do sedna, potrzebna opinia samochodziarzy :)
    Czy jest sens kombinować coś z samochodowymi silnikami deasla? Mam
    możliwość załatwić znajomemu dwa silniki Mercedesa, a Mianowice 320CDI (R6).

  • 2. Data: 2010-04-02 11:37:44
    Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "CUT" <c...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy jest sens kombinować coś z samochodowymi silnikami deasla? Mam
    > możliwość załatwić znajomemu dwa silniki Mercedesa, a Mianowice 320CDI

    A silnik w łodzi czymś się różni w stosunku do silnika w aucie?
    Jakieś extra wykonania techniczne?

    Zielony jestem w temacie, ale silnik to silnik.

    Ewentualnie może jakieś fora tematyczne są i tam pytaj?

    Irokez

  • 3. Data: 2010-04-02 11:38:11
    Od: "Hants" <marcin@WYTNIJ_TOhants.pl>

    "CUT" <c...@c...pl> wrote in message news:4bb5b761$1@news.home.net.pl...

    > Czy jest sens kombinować coś z samochodowymi silnikami deasla? Mam
    > możliwość załatwić znajomemu dwa silniki Mercedesa, a Mianowice 320CDI
    > (R6).

    Moim skromnym zdaniem - nie bardzo. Z jednej prostej przyczyny: paliwo "od
    rybakow" jest bardzo kiepskiej jakosci. :-)

  • 4. Data: 2010-04-02 11:52:35
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

> [...]
    > Czy jest sens kombinować coś z samochodowymi silnikami deasla? Mam
    > możliwość załatwić znajomemu dwa silniki Mercedesa, a Mianowice 320CDI

    Problemem moze byc chlodzenie slona woda aluminiowych blokow. Ale gdyby tak
    domontowac kompletny uklad chlodzenia. Skoro byly benzynowce, to jakas inna
    przekladnia na srube musi byc bo to inny zakres obrotow.

    --
    Picasso

  • 5. Data: 2010-04-02 11:53:55
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-04-02, CUT <c...@c...pl> wrote:
> [...]
    > Czy jest sens kombinować coś z samochodowymi silnikami deasla? Mam
    > możliwość załatwić znajomemu dwa silniki Mercedesa, a Mianowice 320CDI (R6).

    Jest sens, tylko trzeba parę rzeczy zrobić z głową. O szczególy to pytaj
    raczej na pl.rec.zeglarstwo niż tutaj. No i zdecydowanie lepiej diesle
    niż benzynowe, chociażby ze względu na bezpieczeństwo.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 6. Data: 2010-04-02 11:54:54
    Od: Gregorius <n...@m...adresu.com>

    W dniu 2010-04-02 11:37, Irokez pisze:

    > A silnik w łodzi czymś się różni w stosunku do silnika w aucie?
    > Jakieś extra wykonania techniczne?

    Na pewno inne chłodzenie, zamiast kisić parę litrów wody w obiegu
    zamkniętym stosuje się obieg otwarty - w końcu chłodziwa jest pod
    dostatkiem. Teoretyzuje ale przeróbka nie powinna być trudna ot wywalić
    chłodnicę i dorzucić pompę która przepchnie wodę przez silnik. Z drugiej
    strony zapewnienie utrzymania stabilnej i odpowiedniej temperatury może
    już nie być banalne ...

    --
    Gregorius

  • 7. Data: 2010-04-02 11:58:33
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisał w wiadomości

    > A silnik w łodzi czymś się różni w stosunku do silnika w aucie?
    > Jakieś extra wykonania techniczne?
    >
    > Zielony jestem w temacie, ale silnik to silnik.

    Może obrotami? Za wolne lub za szybkie?
    Moment nie tam gdzie trzeba?:(.

    Artur(m)

  • 8. Data: 2010-04-02 12:00:42
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-04-02, Irokez <n...@e...pl> wrote:

    > A silnik w łodzi czymś się różni w stosunku do silnika w aucie?
    > Jakieś extra wykonania techniczne?

    Tak: inaczej trzeba rozwiązać chłodzenie; inne są wymagania co do
    wydajności alternatora; układ chłodzenia, paliwowy i smarowania musi być
    przystosowany do pracy w przechyłach.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 9. Data: 2010-04-02 12:05:08
    Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje sie do ?odzi?
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-04-02, P_ablo <o...@o...pl> wrote:

    > Problemem moze byc chlodzenie slona woda aluminiowych blokow. Ale gdyby tak
    > domontowac kompletny uklad chlodzenia.

    Dwa obiegi: wewnętrzny ze słodką wodą (bądź jakimś petrygo), wymiennik
    ciepła i obieg otwarty.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 10. Data: 2010-04-02 12:05:13
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 02 Apr 2010 11:22:44 +0200, CUT napisał(a):

> [...]
    > Czy jest sens kombinować coś z samochodowymi silnikami deasla? Mam
    > możliwość załatwić znajomemu dwa silniki Mercedesa, a Mianowice 320CDI (R6).

    większość małych łodzi chodzi na silnikach samochodowych, tylko odpowiednio
    dostosowanych - czytaj - marynizowanych.
    Chłodzenie jest wodą zaburtową, kolektory wydechowe mają też płaszcz wodny.
    Silnik turbo raczej się do tego nie bardzo nada, choćby z braku chłodzenia
    intercoolera, musiałbyś robić intercooler wodny.

    Nie wiadomo też jak się będzie sprawowała turbina w zamkniętej puszce bez
    przepływu powietrza, a wodnego płaszcza raczej jej nie zrobisz.

    Marynizowanie silnika to sporo pracy, lepszy efekt może dać sprzedaż tych
    diesli i kupienie silnika do którego są gotowe zestawy.

    Bardzo popularnym silnikiem w motorówkach, zwłaszcza amerykańskich jest
    small block.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel