  • 21. Data: 2018-12-13 10:13:54
    Temat: Re: Czy to może być prawda? Przyczyną śmierci ładujący się telefon
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 13 Dec 2018 09:25:56 +0100, Piotr Wyderski napisał(a):
    > Każde urządzenie sieciowe może mieć przebicie. Statystyka.
    > Jedyna znana mi bezpieczna konstrukcja transformatora to
    > uzwojenia na osobnych rdzeniach połączone wspólnym uzwojeniem
    > pośrednim, punktowo uziemionym. Każde przebicie idzie przez
    > ziemię.

    A jak sie to uziemienie urwie ?
    Albo ktos podlaczy do kaloryfera ...

    > Żadne przekładki z poliimidu albo kaptonu, ani inne
    > TIWy nie dadzą podobnego poziomu bezpieczeństwa. A ładowarka

    Albo po przebiciu takiej podkladki w pierwszym trafie zostanie upalone
    uziemienie uzwojenia posredniego :-)

    > ma być mała, lekka, tania i izolowana od PE, bo to ekstra koszt.
    > No to jest -- a że czasem kogoś zabije...

    No, jeszcze mozna LED i fotoogniwo, przetwornice wirujaca,
    ponoc sie pojawilo cos na ultradzwiekach ... ale to ciagle nie te moce

    J.

  • 22. Data: 2018-12-13 11:02:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Znasz jaka mistrzynie o ktorej w necie napisali ze umarla i nic wiecej? Ktos
    sprawdzil i napisal ze net o niej nic nie wie.

  • 23. Data: 2018-12-13 11:28:07
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > Renomowany producent byc moze testuje.

    Pozytywny wynik testu pokazuje tylko, że urządzenie przeszło test, a
    nie, że jest pozbawione wad. To może wyjść dopiero po pewnym czasie.
    Testowanie odrzuca ewidentne braki.

    > A i tak beda jakies zdarzenia losowe - kropla cyny, co sobie lata po
    > wnetrzu, kawalek drutu, przetarty kabel.

    Do tego zmierzam.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 24. Data: 2018-12-13 11:33:37
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > A jak sie to uziemienie urwie ?

    To nic się nie stanie. Układ jest jest bezpieczny przy
    każdym scenariuszu pojedynczej awarii. Musisz mieć dwie
    niezależne awarie, by komuś coś się stało.

    > Albo po przebiciu takiej podkladki w pierwszym trafie zostanie upalone
    > uziemienie uzwojenia posredniego :-)

    To się robi z blachy albo grubego drutu. Poza tym to dalej są dwie awarie.

    > No, jeszcze mozna LED i fotoogniwo, przetwornice wirujaca,

    Opornik + Peltier.

    > ponoc sie pojawilo cos na ultradzwiekach ... ale to ciagle nie te moce

    Transformatorów ultradźwiękowych używa się m.in. do podświetlania
    ekranów, moce są odpowiednie. Tylko klasycznie wychodzi taniej.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 25. Data: 2018-12-13 11:38:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Znasz jaka mistrzynie o ktorej w necie napisali ze umarla i nic
    >wiecej? Ktos sprawdzil i napisal ze net o niej nic nie wie.

    Bo to moze byc np mistrzyni zawodow miedzyszkolnych okregu Omskiego.

    Ale ponoc wyzej stala. Trzeba umiec korzystac z googla

    https://golbis.com/pin/5-glavnyih-faktov-o-tom-kak-1
    5-letnyaya-chempionka-irina-ryibnikova-umerla-ot-uda
    ra-tokom/

    J.

  • 26. Data: 2018-12-13 12:27:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    J.F. wrote:

    >To nic się nie stanie. Układ jest jest bezpieczny przy
    >każdym scenariuszu pojedynczej awarii. Musisz mieć dwie
    >niezależne awarie, by komuś coś się stało.

    A w zasadzie ... trafo z dwoma karkasami, dwoma uzwojeniami i
    uziemionym rdzeniem gorsze ?

    >To się robi z blachy albo grubego drutu. Poza tym to dalej są dwie
    >awarie.

    Dwie, ale druga indukowana pierwsza.

    >Opornik + Peltier.

    Cieplo lubi bezposredni kontakt, chyba ze myslales o promienniku
    podczerwieni.

    Ale taki dobrze dobrany LED do ogniwa nie mialby wysokiej wydajnosci ?

    No i jeszcze mi wpadl do glowy elektrolizer i ogniwo paliwowe :-)

    I zazwyczaj bezpieczne jest :-)

    J.

  • 27. Data: 2018-12-13 12:45:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak w konsomolskiej prawdzie napisali to musi byc prawda. To sie wie sie ze w
    szukaniu najlepszy jestes. Sprawdz czy na fejsbuku miala konto.

  • 28. Data: 2018-12-13 14:18:24
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 13 Dec 2018 03:45:24 -0800, Zenek Kapelinder wrote:
    > Jak w konsomolskiej prawdzie napisali to musi byc prawda. To sie wie sie
    > ze w szukaniu najlepszy jestes. Sprawdz czy na fejsbuku miala konto.

    Prędzej na VK.

    Mateusz

  • 29. Data: 2018-12-13 14:59:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Jak w konsomolskiej prawdzie napisali to musi byc prawda. To sie wie
    >sie ze w szukaniu najlepszy jestes. Sprawdz czy na fejsbuku miala
    >konto.

    Sadzac po zdjeciach, to miala.

    O, przeciez nawet podali
    https://www.instagram.com/_sergeevna_pankration_/

    https://vk.com/irina_rybnikova

    I nawet fotke dyplomu masz.

    J.

  • 30. Data: 2018-12-13 15:41:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Paweł,

    > Nastoletnia mistrzyni sztuk walki nie żyje. Przyczyną śmierci ładujący
    > się telefon
    > Więcej:
    > http://www.sport.pl/inne/7,102005,24271379,nastoletn
    ia-mistrzyni-sztuk-walki-nie-zyje-przyczyna-smierci.
    html#s=BoxOpImg4
    > Jak sądzicie czy to możliwe ??

    Tak. Miałem okazję oglądać wnętrza kilku ładowarek produkcji
    chińskiej. Absolutnie ich konstrukcja nie spełnia wymagań norm. Nie są
    zachowane właściwe odstępy izolacyjne. To trafiło się swego czasu
    nawet Apple, gdzie pomiędzy transformatorem a gniazdem USB nie było
    praktycznie żadnego odstępu izolacyjnego a Chińczyk tak niedbale
    izolował transformator, że jego rdzeń wręcz dotykał obudowy gniazda
    (łączonej z masą strony wtórnej). Ogólnie: miniaturyzacja nie sprzyja
    zachowaniu odstępów izolacyjnych zarówno powierzchniowych jak i
    powietrznych. Transformatory chińskie są nawijane na karkasach nie
    spełniających norm, niedbale, w sposób nie zapewniający właściwej
    izolacji.

    --
    Best regards,
    RoMan