  • 1. Data: 2018-12-12 11:21:37
    Temat: 7447 - maksymalny prąd
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Mam szybkie pytanie. Ktoś pamięta czy parametr określający maksymalną
    wartość prądu wyjściowego dla scalaka 7447 (dekoder BCD dla wyświetlaczy
    siedmiosegmentowych) odnosi się do pojedynczego wyjścia czy sumy prądów
    dla całego układu? Informacje z sieci podają, że jest to 40mA dla wersji
    TTL i 24 dla wersji LS.

    Próbuję zorientować się jak duży/jasny wyświetlacz można tym wysterować
    trzymając się bezpiecznych parametrów, bez stosowania dodatkowych
    driverów. ;)

  • 2. Data: 2018-12-12 11:51:56
    Temat: Re: 7447 - maksymalny prąd
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 12.12.2018 o 11:21, Atlantis pisze:
> [...]
    > siedmiosegmentowych) odnosi się do pojedynczego wyjścia czy sumy prądów
    > dla całego układu? Informacje z sieci podają, że jest to 40mA dla wersji

    Zazwyczaj osobno się podaje dopuszczalny prąd dla pojedynczego
    wyprowadzenia oraz max. prąd płynący przez Vcc, GND.
    I może się okazać, że pin do LEDa wytrzyma 40mA, ale wyprowadzenie GND
    tylko 100mA.

  • 3. Data: 2018-12-12 11:58:39
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-12-12 o 11:21, Atlantis pisze:
> [...]
    >
    > Próbuję zorientować się jak duży/jasny wyświetlacz można tym wysterować
    > trzymając się bezpiecznych parametrów, bez stosowania dodatkowych

    Pierwsza karta jaką znalazłem:
    http://www.ti.com/lit/ds/symlink/sn7447a.pdf
    podaje też 320mW jako moc rozpraszaną przez scalak.

    Pytanie czy to znaczy, że na jednym wyjściu obciążonym 40mA panuje
    napięcie (320/40 = 8V) czy raczej na 7 wyjściach po około 1V.
    P.G.

  • 4. Data: 2018-12-12 16:48:23
    Od: EdiM <e...@p...onet.pl>

    W dniu 12.12.2018 o 11:58, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    >
    > Pytanie czy to znaczy, że na jednym wyjściu obciążonym 40mA panuje
    > napięcie (320/40 = 8V) czy raczej na 7 wyjściach po około 1V.
    Przecież podane jest napięcie na wyjściu w stanie załączonego segmentu,
    typowo 0,3V@40mA.

    Pozdrawiam
    EdiM

  • 5. Data: 2018-12-12 18:03:47
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2018-12-12 o 16:48, EdiM pisze:

    > Przecież podane jest napięcie na wyjściu w stanie załączonego segmentu,
    > typowo 0,3V@40mA.

    No i podany typowy prąd zasilania razem z warunkami. Przecież to nie
    CMOS, sam też bierze prąd. A obciążenie wyjść też podane...

    Pozdrawiam

    DD

  • 6. Data: 2018-12-12 18:05:12
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Przecież podane jest napięcie na wyjściu w stanie załączonego segmentu,
    > typowo 0,3V@40mA.

    Założyłem, że Atlantis nie znalazł karty katlogowej bo jakby znalazł to
    by nie pytał. Przyjąłem, że gdzieś widział taką lub podobną tabelkę jak
    jest tu na samym początku i chciałem pokazać, że już na podstawie tak
    skromnych informacji można znaleźć odpowiedź na jego pytanie.
    P.G.

  • 7. Data: 2018-12-12 19:53:10
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Wed, 12 Dec 2018 11:21:37 +0100, Atlantis napisał(a):

> [...]
    >
    > Próbuję zorientować się jak duży/jasny wyświetlacz można tym wysterować
    > trzymając się bezpiecznych parametrów, bez stosowania dodatkowych

    UCY 7447N
    {...} - indeks dolny

    -I {IL} we max [mA] = 1,6
    I {IH} we max [uA] = 40