  • 11. Data: 2018-12-12 22:09:49
    Temat: Re: Czy to może być prawda? Przyczyną śmierci ładujący się telefon
    Od: rry <m...@g...pl>

    W dniu 12.12.2018 o 19:15, Paweł Kasztelan pisze:
    > Nastoletnia mistrzyni sztuk walki nie żyje. Przyczyną śmierci ładujący
    > się telefon
    > Więcej:
    > http://www.sport.pl/inne/7,102005,24271379,nastoletn
    ia-mistrzyni-sztuk-walki-nie-zyje-przyczyna-smierci.
    html#s=BoxOpImg4

    > Jak sądzicie czy to możliwe ??

    Bardziej obawiam się wybuchu/pożaru, ale kto wie...

    --
    rry

  • 12. Data: 2018-12-12 23:24:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 12 Dec 2018 19:15:50 +0100, Paweł Kasztelan napisał(a):
> [...]
    > Więcej:
    > http://www.sport.pl/inne/7,102005,24271379,nastoletn
    ia-mistrzyni-sztuk-walki-nie-zyje-przyczyna-smierci.

    Tak jak pisza, to raczej nie.

    Tzn owszem, ladowarka moze miec przebicie, mieszkanie stare bez
    roznicowki, ale kiedys Pogromcy Mitow testowali suszarke i nie tak
    latwo uzyskac zabojczy prad, a jeszcze przez czlowieka.

    Natomiast - jesli chwycila telefon reka, to porazenie wysoce
    prawdopodobne. A potem telefon z reki wypada do wanny ...

    J.

  • 13. Data: 2018-12-12 23:53:16
    Od: yabba <g...@g...com>

> [...]
    > Więcej:
    > http://www.sport.pl/inne/7,102005,24271379,nastoletn
    ia-mistrzyni-sztuk-walki-nie-zyje-przyczyna-smierci.

    Możliwe, ale raczej nie z powodu telefonu i ładowarki. Przyczyną było
    manipulowanie mokrą ręką przy gniazdku sieciowym albo przedłużaczu.

    yabba

  • 14. Data: 2018-12-13 00:19:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kto manipulowal?

  • 15. Data: 2018-12-13 07:37:04
    Od: mirekc <m...@i...pl>

> [...]
    > Więcej:
    > http://www.sport.pl/inne/7,102005,24271379,nastoletn
    ia-mistrzyni-sztuk-walki-nie-zyje-przyczyna-smierci.

    Możliwe, zwłaszcza przy chińskiej ładowarce i instalacji bez różnicówek
    (a nie tylko w Rosji są jeszcze takie). Ja tam zawsze mówię, żeby nie
    gadać przez telefon podłączony do ładowarki.

  • 16. Data: 2018-12-13 09:06:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 12 Dec 2018 23:53:16 +0100, yabba napisał(a):
> [...]
    >>
    > Możliwe, ale raczej nie z powodu telefonu i ładowarki. Przyczyną było
    > manipulowanie mokrą ręką przy gniazdku sieciowym albo przedłużaczu.

    Przy telefonie.
    Wystarczy przebicie w ladowarce. I telefon z kawalkiem metalu.

    J.

  • 17. Data: 2018-12-13 09:14:21
    Od: yabba <g...@g...com>

    > Kto manipulowal?

    Podejrzewam, że ta dziewczyna zobaczyła, że jej się komórka
    rozładowywuje i włączyła mokrą ręką ładowarkę do gniazdka albo do
    przedłużacza, który był przy wannie.

    yabba

  • 18. Data: 2018-12-13 09:25:56
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Paweł Kasztelan wrote:

    > Nastoletnia mistrzyni sztuk walki nie żyje. Przyczyną śmierci ładujący
    > się telefon

    Każde urządzenie sieciowe może mieć przebicie. Statystyka.
    Jedyna znana mi bezpieczna konstrukcja transformatora to
    uzwojenia na osobnych rdzeniach połączone wspólnym uzwojeniem
    pośrednim, punktowo uziemionym. Każde przebicie idzie przez
    ziemię. Żadne przekładki z poliimidu albo kaptonu, ani inne
    TIWy nie dadzą podobnego poziomu bezpieczeństwa. A ładowarka
    ma być mała, lekka, tania i izolowana od PE, bo to ekstra koszt.
    No to jest -- a że czasem kogoś zabije...

    Pozdrawiam, Piotr

  • 19. Data: 2018-12-13 09:33:00
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Sebastian Biały wrote:

    > Na schemacie. A potem trzeba tylko chińczyka który nawijając trafo
    > zahaczy o obudwę i troche izloacji mu się zetrze ...

    Jestem pewien, że takie defekty zdarzają się nawet renomowanym
    producentom. Prosty efekt skali. Statystycznie 150 tys. ludzi
    dziennie umrzeć musi, m.in. w ten sposób.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 20. Data: 2018-12-13 10:09:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 13 Dec 2018 09:33:00 +0100, Piotr Wyderski napisał(a):

    > Jestem pewien, że takie defekty zdarzają się nawet renomowanym
    > producentom. Prosty efekt skali. Statystycznie 150 tys. ludzi
    > dziennie umrzeć musi, m.in. w ten sposób.

    Renomowany producent byc moze testuje.
    Co to za problem przylozyc 1kV miedzy wejscie i wyjscie.

    Choc podejrzewam, ze obecnie to zamawia w Chinach.
    A tam juz roznie moze byc :-)

    A i tak beda jakies zdarzenia losowe - kropla cyny, co sobie lata po
    wnetrzu, kawalek drutu, przetarty kabel.

    J.