  • 1. Data: 2014-09-16 08:26:10
    Temat: EGR
    Od: Przemeq <p...@o...eu>

    Wymieniałem ostatnio rozrząd w 1.5 dci 65 KM.
    Po wymianie mechanik usilnie mnie namawia na zaślepienie EGR.
    Mówi że będzie silniejsze (więcej tlenu) i nie będzie zaśmiecany dolot
    sadzą.
    Autko jeździ normalnie nic mu nie dolega.
    Jaka jest wasza opinia w tym temacie.
    Zmienić mechanika bo gada głupoty czy ma racje.

    Przemeq

  • 2. Data: 2014-09-16 08:48:45
    Temat: Re: EGR
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Tue, 16 Sep 2014 08:26:10 +0200, Przemeq napisał(a):

> [...]
    > Autko jeździ normalnie nic mu nie dolega.
    > Jaka jest wasza opinia w tym temacie.
    > Zmienić mechanika bo gada głupoty czy ma racje.

    Ma rację. EGR to szatański wynalazek ekofaszytów - część spalin razem z
    sadzą i innym syfem wraca do kolektora ssącego. Polepsza to nieco skład
    spalin, ale kosztem pogorszenia sprawności silnika i zapaprania dolotu
    brudami, które powinny być w rurze wydechowej.
    Ważne, aby zaślepienie EGR wykonać w taki sposób, żeby komputer silnika nie
    odkrył tego. Zakładam, że mechanik wie co robi. Po całej operacji auto
    powinno być szybsze i mniej palić, ale jak bardzo, to musisz sam sprawdzić.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 3. Data: 2014-09-16 09:17:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-09-16 08:48, P.B. wrote:

> [...]
    > powinno być szybsze i mniej palić, ale jak bardzo, to musisz sam sprawdzić.

    Dlaczego mniej palić? Imho będzie palić więcej - zwłaszcza w mieście,
    gdzie przy staniu w korku na jałowym będzie dostawać więcej tlenu, a
    więc ECU da więcej paliwa. Wydaj mi się, że przy bucie i tak EGR się
    zamyka (przynajmniej u mnie). Nie wiem jak w dislu.

    IMHO pożytek z zaślepienia (prawidłowo działającego) jest tylko taki, że
    czyściej w dolocie będzie. Wady to wyższe zużycie paliwa przy niskich
    obciążeniach albo alternatywnie praca na zbyt ubogiej mieszance czyli
    wypalanie zaworów i zmniejszona trwałość wydechu. No i podobno wyższa
    zawartość tlenków azotu w spalinach. Więc jak działa, to bym nie ruszał.

    Shrek.

  • 4. Data: 2014-09-16 10:00:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.09.2014 09:17, Shrek pisze:

> [...]
    > wypalanie zaworów i zmniejszona trwałość wydechu. No i podobno wyższa
    > zawartość tlenków azotu w spalinach. Więc jak działa, to bym nie ruszał.

    Wg wikipedii masz rację w przypadku benzyniaków, ale tutaj chyba była
    mowa o dieslu w których jedyny pozytywny skutek to redukcja tlenków
    azotu, ale poza tym wszystki inne wykazuje zmianę na gorsze (włącznie z
    większą emisją sadzy - więc musieli szybko dodać filtr cząsteczek stałych).

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 5. Data: 2014-09-16 10:20:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-09-16 10:00, Andrzej Lawa wrote:

    > Wg wikipedii masz rację w przypadku benzyniaków, ale tutaj chyba była
    > mowa o dieslu

    Faktycznie, było o dieslu. Od diesli trzymam się z daleka, właśnie ze
    względu na FAPy, dwumasy i turbiny, więc się nie znam;)

    Shrek.

  • 6. Data: 2014-09-16 10:22:23
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-09-16 10:20, Shrek pisze:

    > Faktycznie, było o dieslu. Od diesli trzymam się z daleka, właśnie ze
    > względu na FAPy, dwumasy i turbiny, więc się nie znam;)

    Benzyny też mają dwumasy i turbiny co do fap to nie wiem :)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 7. Data: 2014-09-16 10:37:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-09-16 10:22, Chris wrote:

    > Benzyny też mają dwumasy i turbiny co do fap to nie wiem :)

    Benzyny też _miewają_ dwumasy i turbiny. Fapów chyba nie miewają.

    Są jakieś nowe diesle o mocy powiedzmy 120-130KM bez tych wynalazków? Bo
    większość benzyn o tych parametrach turbin i dwumas chyba (jeszcze jak
    się niestety spodziewam) nie ma.

    W sumie nawet jakby były to diesle średnio nadają się do jazdy po
    mieście. Jakbym regularnie robił trasy to bym się zastanowił, ale mi jak
    większości samochód służy do dojazdów do pracy i sklepu. A do tego to
    diesel bardzo średnio się nadaje - wiecznie niedogrzany, z zapychającym
    się filtrem... Tak wiem, że jeden z drugim śmignie po autostradzie i
    mało mu pali, ale w mieście na krótkich trasach to porażka.

    Shrek.

  • 8. Data: 2014-09-16 10:44:19
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-09-16 10:37, Shrek pisze:

> [...]
    > się filtrem... Tak wiem, że jeden z drugim śmignie po autostradzie i
    > mało mu pali, ale w mieście na krótkich trasach to porażka.

    Mam dwa diesle i oba faktycznie mają turbiny ale oba nie mają FAP-a co
    jest dobre w mieście, w moim średnia spalanie obecnie to 6.7l a auto
    jest nie jest małe (Mondeo Kombi MK4 1.8/99% czasu to miasto Wawa).
    Drugim jeździ moja była (KIA Cee'd 1.6) i też tam nie ma FAP-a spalania
    teraz nie pamiętam ale też na pewno mniej niż 7l. Benzyna jaką mam to
    Volvo V40 1.8 i spalanie w mieście to 10-11l w zimę potrafi więcej.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 9. Data: 2014-09-16 11:40:04
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 16 Sep 2014 08:48:45 +0200, P.B.

    > Ma rację.

    Nie ma.

    > EGR to szatański wynalazek ekofaszytów

    Grinpis znaczy?

    > - część spalin razem z sadzą i innym syfem wraca do kolektora ssącego.

    Wiesz chociaż po co tam wraca?

    > Polepsza to nieco skład spalin, ale kosztem pogorszenia
    > sprawności silnika i zapaprania dolotu brudami,
    > które powinny być w rurze wydechowej.

    Zaraz potem w płucach tego, kto jedzie za takim autem.
    Niewykluczone, że w twoich.

    > Ważne, aby zaślepienie EGR wykonać w taki sposób,

    Wystarczy EGR wyczyścić przy wymianie rozrządu.

    > żeby komputer silnika nie odkrył tego.
    > Zakładam, że mechanik wie co robi. Po całej
    > operacji auto powinno być szybsze i mniej palić,
    > ale jak bardzo, to musisz sam sprawdzić.

    Nie będzie szybsze i nie będzie mniej palić.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 10. Data: 2014-09-16 11:41:19
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 16 Sep 2014 10:37:03 +0200, Shrek

    > Fapów chyba nie miewają.

    Z pewnością nie miewają, bo lotnej sadzy (vel dymka) ze spalania benzyny
    nie generują.

    --
    Pozdor
    Myjk