  • 11. Data: 2014-08-25 10:47:12
    Temat: Re: Czy usunąć emalię z drutu miedzianego?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "asasasa" napisał w wiadomości
    >Mam ok. 50m drutu miedzianego ktory chcialbym do czegos tam
    >wykorzystac ale potrzebuje najpierw usunąć emalię :(

    A do czego ? Bo drut w emalii ma zalety, ktorych nie ma drut bez
    emalii :-)

    Sprzedac na zlom, kupic rolke kabla instalacyjnego :-)

    >Ale... czym usunąć to badziewie z tylu m? jakis kwas? Szczytem byłoby
    >uzyskanie ladnego naturalnego koloru miedzi.... ale chyba moge
    >pozniej machnac papierem sciernym.

    Papier sie sprawdzi od samego poczatku :-)

    Lakier jest ponoc epoksydowy, malo co to rusza ... podgrzac do 300C w
    tlenie, a potem do slabego kwasu :-)

    Mozliwe tez ze palnik gazowy sobie poradzi - tzn wypali te emalie, a
    potem do kwasu.

    Bo mozna jeszcze plazma trawic, ale watpie abys dla 50m konstruowal
    aparature :-)

    Ktos kiedys polecal kapiel w stopionym NaOH ...

    J.

  • 12. Data: 2014-08-25 11:35:28
    Temat: Re: Czy usun?? emali? z drutu miedzianego?
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    asasasa wrote:

    > Mam ok. 50m drutu miedzianego ktory chcialbym do czegos tam wykorzystac ale
    > potrzebuje najpierw usun?? emali? :(

    Sprzedać w skupie, do uzyskanych pieniędzy dołożyć trochę
    i kupić nieemaliowany? Czas to pieniądz.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 13. Data: 2014-08-25 11:41:10
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 25 Aug 2014 10:47:12 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ktos kiedys polecal kapiel w stopionym NaOH ...

    Stopionym? A nie w roztworze wodnym? 20 lat temu odnawialiśmy kraty
    stalowe, chodziło o usunięcie farby (szły do ocynkowania. Moczyliśmy
    je na 24h w roztworze naoh o ile pamietam. Farba miekła i odpadała po
    takiej kąpieli.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2014-08-25 11:56:04
    Temat: Re: Czy usun?ae emali? z drutu miedzianego?
    Od: krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 24.08.2014 um 14:37 schrieb asasasa:> Witajcie dobrze Ludzie!

    > Mam ok. 50m drutu miedzianego ktory chcialbym do czegos tam
    wykorzystac ale
    > potrzebuje najpierw usun?ae emalie :(
    >
    > Teksty w google odnosz? sie w zasadzie do aspiryny i opalania samych
    > koncówek podczas lutowania.
    >
    > Ale... czym usun?ae to badziewie z tylu m? jakis kwas? Szczytem by?oby
    > uzyskanie ladnego naturalnego koloru miedzi.... ale chyba moge pozniej
    > machnac papierem sciernym.
    >
    > Za wszelkie dobre i prakyczne rady z góry dzieki!
    Wysmażyć w piecu albo na ognisku. Najlepiej na świeżym powietrzu, bo smród.

    Waldek