  • 1. Data: 2014-08-24 14:37:59
    Temat: Czy usunąć emalię z drutu miedzianego?
    Od: "asasasa" <a...@a...sss>

    Witajcie dobrze Ludzie!

    Mam ok. 50m drutu miedzianego ktory chcialbym do czegos tam wykorzystac ale
    potrzebuje najpierw usunąć emalię :(

    Teksty w google odnoszą się w zasadzie do aspiryny i opalania samych
    końcówek podczas lutowania.

    Ale... czym usunąć to badziewie z tylu m? jakis kwas? Szczytem byłoby
    uzyskanie ladnego naturalnego koloru miedzi.... ale chyba moge pozniej
    machnac papierem sciernym.

    Za wszelkie dobre i prakyczne rady z góry dzięki!

  • 2. Data: 2014-08-24 16:27:20
    Temat: Re: Czy usun?ae emali? z drutu miedzianego?
    Od: Hans Kloß <d...@i...pl>

    "asasasa" <a...@a...sss> schrieb im Newsbeitrag
    > Witajcie dobrze Ludzie!
    >
    > Mam ok. 50m drutu miedzianego ktory chcialbym do czegos tam wykorzystac
    > ale potrzebuje najpierw usun?ae emalie :(
    >
    > Teksty w google odnosz? sie w zasadzie do aspiryny i opalania samych
    > koncówek podczas lutowania.
    >
    > Ale... czym usun?ae to badziewie z tylu m? jakis kwas? Szczytem by?oby
    > uzyskanie ladnego naturalnego koloru miedzi.... ale chyba moge pozniej
    > machnac papierem sciernym.
    >
    > Za wszelkie dobre i prakyczne rady z góry dzieki!
    Jak bedziesz machal papierem, to opalic...

  • 3. Data: 2014-08-24 18:04:35
    Temat: Re: Czy usunąć emalię z drutu miedzianego?
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Scansol. Zmuwacz do lakierów. Nie wiem czy zmyje lakier, ale ja tego
    używałem przy lutowaniu kabelków od słuchawek.
    Po zamoczeniu końcwki linki bez problemy pocynowała się.

    Robert

  • 4. Data: 2014-08-24 20:05:14
    Od: Jawi <t...@p...com>

    W dniu 2014-08-24 18:04, Robert Wańkowski pisze:
    > Scansol. Zmuwacz do lakierów. Nie wiem czy zmyje lakier, ale ja tego
    > używałem przy lutowaniu kabelków od słuchawek.
    > Po zamoczeniu końcwki linki bez problemy pocynowała się.
    próbowałeś może usuwać inne powłoki niż lakierowane? Mam też słuchawki
    które bardzo trudno polutować, kabel jakby taki powleczony nie czymś co
    przypomina siakiś materiał, a może to kupa drucików lakierowanych?
    W każdym razie niemożliwe do zeskrobania lub opalenia.
    Gdybym miał tygielek to może...

  • 5. Data: 2014-08-24 20:13:54
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Jawi"
    > próbowałeś może usuwać inne powłoki niż lakierowane? Mam też słuchawki
    > które bardzo trudno polutować, kabel jakby taki powleczony nie czymś co
    > przypomina siakiś materiał, a może to kupa drucików lakierowanych?

    Inne niż lakierowane? Cynkowane, chromowane, złocone? :-) Nie.
    A kabelek w słuchawkach był właśnie taki dwukolorowy, dwie linki bez osobnej
    izolacji.
    A ten preparat to nie był Scansol (też używam, pewnie to to samo) tylko w
    sprayu do mycia pistoletów natryskowych.

    Robert

  • 6. Data: 2014-08-24 21:04:58
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-08-24 20:05, Jawi pisze:
> [...]
    > przypomina siakiś materiał, a może to kupa drucików lakierowanych?
    > W każdym razie niemożliwe do zeskrobania lub opalenia.

    Zdaje się że to jest linka skręcona z drucików i nitek. Oskrobać nie ma
    jak. Możesz potrzymać kilka sekund w kropli roztopionej cyny z topnikiem
    to się druciki oczyszczą.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 7. Data: 2014-08-24 21:38:27
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Mario napisał:

    > Zdaje się że to jest linka skręcona z drucików i nitek. Oskrobać nie ma
    > jak. Możesz potrzymać kilka sekund w kropli roztopionej cyny z topnikiem
    > to się druciki oczyszczą.

    Dobrze jak z drucików i nitek - bo może to być wiązka włókien
    tekstylnych pometalizowanych... Lutowanie praktycznie niemożliwe, albo
    pod zacisk albo klejenie klejami przewodzącymi.

    --
    Darek

  • 8. Data: 2014-08-24 22:46:49
    Od: Jawi <t...@p...com>

    > Dobrze jak z drucików i nitek - bo może to być wiązka włókien
    > tekstylnych pometalizowanych... Lutowanie praktycznie niemożliwe, albo
    > pod zacisk albo klejenie klejami przewodzącymi.
    Oj, z tymi kropelkami cyny już próbowałem, lutuje się, ale poprawiam to
    raz na jakiś czas, bo się ten lut jakoś "psuje".
    A o tych nitkach pometalizowanych nawet nie słyszałem, ale kto wie, może
    to taki czort.

  • 9. Data: 2014-08-25 00:47:50
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Jawi napisał:
> [...]
    > przypomina siakiś materiał, a może to kupa drucików lakierowanych?
    > W każdym razie niemożliwe do zeskrobania lub opalenia.

    W tym celu używamy tabletki aspiryny jako topnika, tylko smród
    niemiłosierny.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 10. Data: 2014-08-25 09:25:37
    Od: Mirosław Kwaśniak <m...@u...ikem.pwr.wroc.pl>

    Jawi <t...@p...com> wrote:
    > A o tych nitkach pometalizowanych nawet nie słyszałem, ale kto wie, może
    > to taki czort.

    A co powiesz o żyłce metalizowanej ;)