eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy warto od czasu do czasu "przygazować"? › Czy warto od czasu do czasu "przygazować"?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Dykus <d...@s...wp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Czy warto od czasu do czasu "przygazować"?
    Date: Sun, 20 Jul 2014 21:31:40 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 34
    Message-ID: <lqrmts$i8p$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 95.215.233.4
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1406230268 18713 95.215.233.4 (24 Jul 2014 19:31:08 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 24 Jul 2014 19:31:08 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.6.0
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2539820
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam!

    Często słyszy się informację, nawet od samych mechaników, że warto od
    czasu do czasu (podczas jazdy) wprowadzić silnik na wysokie obroty, pod
    czerwone pole, czyli "przygazować". Ma to rzekomo powodować usunięcie
    ewentualnego nagaru w silniku. Rzekomo samochody w których oszczędza się
    silnik zachowują się mniej dynamiczne. Krążą legendy o zakupie samochodu
    od starego dziadka, które jeździć nie chciało, albo porady w stylu "weź
    Pan te auto przegazuj na trasie, to od razu inaczej będzie jeździć").
    Są tacy, którzy po rozebraniu silnika widzieli większy nagar w silnikach
    "po dziadkach".

    Ile w tym prawdy? Czy rzeczywiście, takie kilku-, kilkunastosekundowe
    zwiększenie dwukrotne obrotów (np. w benzynowym z 3000 na 6000 obr/min)
    potrafi czynić cuda? Czy jazda kapelusznicza szkodzi silnikowi? Wiem, że
    długotrwała jazda na zbyt niskich lub zbyt wysokich obrotach może być
    szkodliwa, ale ciągłe jeżdżenie w zakresie 2000..3000 obr/min dla
    silnika benzynowego (ewentualnie sporadyczne wyprzedzanie) przeszkadza?

    A może skuteczność tego zabiegu jest podobna jak dodatków czyszczących
    silnik dolewanych do paliwa? :)

    Kolejne pytanie powinno dotyczyć okresu, w jakim należało by
    "przegazowywać"...

    Jeżdżę tak jak lubię i jak wymaga tego sytuacja na drodze, ale pytam z
    ciekawości... :-)


    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: