-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Dykus <d...@s...wp.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Czy warto od czasu do czasu "przygazować"?
Date: Sun, 20 Jul 2014 21:31:40 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 34
Message-ID: <lqrmts$i8p$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 95.215.233.4
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1406230268 18713 95.215.233.4 (24 Jul 2014 19:31:08 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 24 Jul 2014 19:31:08 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.6.0
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2539820
[ ukryj nagłówki ]Witam!
Często słyszy się informację, nawet od samych mechaników, że warto od
czasu do czasu (podczas jazdy) wprowadzić silnik na wysokie obroty, pod
czerwone pole, czyli "przygazować". Ma to rzekomo powodować usunięcie
ewentualnego nagaru w silniku. Rzekomo samochody w których oszczędza się
silnik zachowują się mniej dynamiczne. Krążą legendy o zakupie samochodu
od starego dziadka, które jeździć nie chciało, albo porady w stylu "weź
Pan te auto przegazuj na trasie, to od razu inaczej będzie jeździć").
Są tacy, którzy po rozebraniu silnika widzieli większy nagar w silnikach
"po dziadkach".
Ile w tym prawdy? Czy rzeczywiście, takie kilku-, kilkunastosekundowe
zwiększenie dwukrotne obrotów (np. w benzynowym z 3000 na 6000 obr/min)
potrafi czynić cuda? Czy jazda kapelusznicza szkodzi silnikowi? Wiem, że
długotrwała jazda na zbyt niskich lub zbyt wysokich obrotach może być
szkodliwa, ale ciągłe jeżdżenie w zakresie 2000..3000 obr/min dla
silnika benzynowego (ewentualnie sporadyczne wyprzedzanie) przeszkadza?
A może skuteczność tego zabiegu jest podobna jak dodatków czyszczących
silnik dolewanych do paliwa? :)
Kolejne pytanie powinno dotyczyć okresu, w jakim należało by
"przegazowywać"...
Jeżdżę tak jak lubię i jak wymaga tego sytuacja na drodze, ale pytam z
ciekawości... :-)
--
Pozdrawiam,
Dykus.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.07.14 22:30 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 24.07.14 23:00 Budzik
- 24.07.14 23:48 Lewis
- 24.07.14 23:50 Tomasz Pyra
- 25.07.14 01:00 Budzik
- 25.07.14 01:05 RadoslawF
- 25.07.14 01:11 RadoslawF
- 25.07.14 02:20 megrimsES
- 25.07.14 02:36 Pawel O'Pajak
- 25.07.14 03:00 Budzik
- 25.07.14 07:46 WW
- 25.07.14 09:28 AZ
- 25.07.14 09:36 Franc
- 25.07.14 09:47 Shrek
- 25.07.14 09:56 WS
Najnowsze wątki z tej grupy
- Elektryk przytarł podłogę
- Seat Altea MPI 102 KM Czy tym da się jeździć?
- Odkrywanie ameryki - auta gnija.
- ile pali hybryda
- no plans to put the hard shoulder back
- Tak a propo oznakowania na S8
- Nowa inwigilacja
- nakupcie sobie Borygo
- Samochód w ogniu
- Jak uszkodzona sonda lambda wpływa na dawkowanie paliwa?
- Michelin ucieka z Perły Północy
- Motodziennik #272 Zaspani aktywiści na mostach i Mediolan w Polsce
- P0 jusz żondzi
- Taryfikator mandatów
- A w USA benzyna kosztuje 3 złote. I co na to Tusk? ;-)
Najnowsze wątki
- 2024-05-02 Fotowoltaika - inwerter - jakie ficzery?
- 2024-05-01 1902 Clement Gerrard
- 2024-05-01 Białystok => Inżynier DevOps (Kubernetes, AWS) <=
- 2024-05-01 Berlin => IT Network Engineer <=
- 2024-05-01 Poznań => Java Developer <=
- 2024-05-01 Wrocław => AI Specialist <=
- 2024-05-01 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=
- 2024-05-01 Kraków => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-05-01 Gdańsk => Senior PHP Developer (Symfony) <=
- 2024-05-01 Trzecia płeć 2
- 2024-05-01 Lublin => Java Full Stack Developer (AI area projects) <=
- 2024-05-01 Lublin => Java Full Stack Developer (projekty w obszarze AI) <=
- 2024-05-01 twardy dysk stuka
- 2024-04-30 Oclenie alkalicznych akumulatorów
- 2024-04-30 Zniknął dźwięk na tylnym panelu