  • 11. Data: 2016-10-20 14:12:29
    Temat: Re: Czyszczenie układu chłodzenia.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello viktorius,

    Thursday, October 20, 2016, 8:34:26 AM, you wrote:

    > Nigdy nie czytałem składu tego specyfiku.
    > W domu używany kwasku cytrynowego. albo octu jak już mocno czajnik albo
    > kabina prysznicowa zalezie.

    10% roztwór kwasu cytrynowego jest skuteczniejszy od octu i nie
    śmierdzi.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 12. Data: 2016-10-20 14:24:06
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    > 10% roztwór kwasu cytrynowego jest skuteczniejszy od octu i nie
    > śmierdzi.

    Nie wiem ile jest % kwasu cytrynowego w takiej butelce:
    https://ezakupy.tesco.pl/groceries/pl-PL/products/20
    03000110586

    ale do codziennych czynnosci czyszczących starcza, ocet tylko w
    ostateczności.

    --
    viktorius

  • 13. Data: 2016-10-20 14:32:27
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello viktorius,

    Thursday, October 20, 2016, 2:24:06 PM, you wrote:

> [...]
    03000110586
    > ale do codziennych czynnosci czyszczących starcza, ocet tylko w

    No to teraz pomnóż to razy 100, bo tyle buteleczek potrzeba do zalaniu
    układu chłodzenia w Żuku. Chyba jednak taniej będzie kupić 2 kG kwasu
    cytrynowego w Makro, gdzie pół kilo kosztuje bodaj 9PLN.
    Zapewne można kupić jeszcze taniej w jakieś hurtowni chemicznej.

    Roztwór kwasu cytrynowego najlepiej działa na gorąco. Kwas bardzo
    dobrze rozpuszcza się w gorącej wodzie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 14. Data: 2016-10-20 14:41:43
    Od: viktorius <v...@i...pl>

> [...]
    > Zapewne można kupić jeszcze taniej w jakieś hurtowni chemicznej.
    >
    > Roztwór kwasu cytrynowego najlepiej działa na gorąco. Kwas bardzo

    10l to wychodzi 50 butelek jak z linka :P

    Ale cały czas nie widzę sensu czyszczenia tego układu, u mnie nigdy nie
    było potrzebne. A zalewałem często i to wodą z kranu, nie z rzeki, czyli
    prawie na pewno twardszą.

    --
    viktorius

  • 15. Data: 2016-10-20 15:25:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello viktorius,

    Thursday, October 20, 2016, 2:41:43 PM, you wrote:

    > 10l to wychodzi 50 butelek jak z linka :P

    10l nie wystarczy na Żuka z nagrzewnicą. Na Alledrogo 1 kG kwasu za 9
    PLN.

    > Ale cały czas nie widzę sensu czyszczenia tego układu, u mnie nigdy nie
    > było potrzebne. A zalewałem często i to wodą z kranu, nie z rzeki, czyli
    > prawie na pewno twardszą.

    Nie zdajesz sobie sprawy z tego, jak twarda woda może być w niektórych
    miejscach.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 16. Data: 2016-10-21 08:53:36
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    > 10l nie wystarczy na Żuka z nagrzewnicą. Na Alledrogo 1 kG kwasu za 9
    > PLN.

    Aż poszedłem do garażu sprawdzić w mądrej książce z '85 roku:

    http://www.mec.internetdsl.pl/Lukas/images/Dane_eksp
    loatacyjne_Zuk.jpg

    Dobrze pamiętałem, że wiadro wystarczy :)
    Lałem tylko do chłodnicy, nie uzupełniałem w zbiorniczku, bo to nie
    miało sensu przy wyciekach.
    Jak nagrzewnica kierowcy nie dmuchała ciepłym, trzeba było dolać wody.
    Ot taki zdalny sposób sprawdzania poziomu wody :)

    Te 2 litry to dodatkowe pewnie przy blaszance, która miała trzecią
    nagrzewnicę na przedział pasażerski i przy dolaniu do zbiorniczka
    wyrównawczego.

    > Nie zdajesz sobie sprawy z tego, jak twarda woda może być w niektórych
    > miejscach.

    Tak, pamiętam reklamy proszków: "mamo, mamy twarda wodę"

    --
    viktorius

  • 17. Data: 2016-10-21 09:29:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello viktorius,

    Friday, October 21, 2016, 8:53:36 AM, you wrote:

    [...]

    > Aż poszedłem do garażu sprawdzić w mądrej książce z '85 roku:
    > http://www.mec.internetdsl.pl/Lukas/images/Dane_eksp
    loatacyjne_Zuk.jpg

    Masz jak wół 12 litrów.

    > Dobrze pamiętałem, że wiadro wystarczy :)

    Nie wystarczy gdy masz dodatkową nagrzewnicę - cały czas o tym piszę.

    [...]

    > Tak, pamiętam reklamy proszków: "mamo, mamy twarda wodę"

    To bojlery w moim domu musiały się tych reklam naoglądać...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 18. Data: 2016-10-21 09:49:24
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    loatacyjne_Zuk.jpg

    > Masz jak wół 12 litrów.

    > Nie wystarczy gdy masz dodatkową nagrzewnicę - cały czas o tym piszę.

    Miałem zawsze skrzyniowe, nie miałem 3ciej nagrzewnicy, dlatego piszę,
    że 10l starczało, silnik nie gotował, choć w zbiorniczku wyrównawczym
    było pusto.

    Dodatkowo zawsze miałem wyciągnięty termostat, bo nowe działały może pół
    roku, potem nie otwierały dużego obiegu.
    Temperaturę silnika regulowałem roletą na chłodnicy.
    Dzięki wyciągniętemu termostatowi można było jeździć na wodzie w zimie.
    Przy termostacie istniała możliwość zamarznięcia wody w chłodnicy.

    --
    viktorius