  • 21. Data: 2015-03-28 23:54:56
    Temat: Re: DPF i turbo
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 28 Mar 2015 15:28:47 +0100, z <...@...pl> wrote:
    > A może też chodzi o coś innego? :)

    Raczej. Światła też gasną?

    --
    Marek

  • 22. Data: 2015-03-29 00:26:22
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2015-03-28 o 23:54, Marek pisze:

    > Powinna powstać lista kretynizmów "konstrukcyjnych" w samochodach.

    To ja na pierwszym miejscu stawiam gniazdo zapalniczki, chyba najgłupszy
    typ złącza elektrycznego. Wtyczki same się wysuwają, słabo kontaktują,
    iskrzą.

    Najgłupsze jest to, że od ok. 10 lat w nowych samochodach już nawet nie
    wsadzają zapalniczek, tylko zatyczki - na zasadzie niech palacz sobie
    dokupi zapalniczkę. W takim przypadku utrzymywanie tego złącza, gdy
    można by wprowadzić lepszy standard, to kretynizm.

    Mam nadzieję, że jak wejdą do samochodów instalacje 48-52V, to coś w tym
    względzie się zmieni.

  • 23. Data: 2015-03-30 09:10:54
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 28 Mar 2015 15:11:26 +0100, Trybun

    > Natomiast może dziwić to
    > że nie we wszystkich autach jest kontrolka DPF..

    Bo i po co kontrolka że coś dobrze (albo że w ogóle) działa?

    --
    Pozdor Myjk

  • 24. Data: 2015-03-30 16:14:49
    Od: masti <g...@t...hell>

    Myjk wrote:

    > Sat, 28 Mar 2015 15:11:26 +0100, Trybun

    > Bo i po co kontrolka że coś dobrze (albo że w ogóle) działa?

    a kontrolka, że nie działa?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 25. Data: 2015-03-30 16:37:59
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 30 Mar 2015 14:14:49 +0000 (UTC), masti

    > a kontrolka, że nie działa?

    Jest kontrolka że nie działa -- wywala pewnie MIL.

    --
    Pozdor Myjk

  • 26. Data: 2015-03-31 18:01:15

    W dniu 2015-03-28 o 21:59, Konfabulator pisze:
    > W dieselu zazwyczaj chodzi o zapotrzebowanie na solidnego prądowego kopa by
    odpalił.

    Dokładnie tak samo miałem w poprzednim samochodzie benzynowym (Almera)

    Też chodziło o wykorzystanie prądu?