  • 31. Data: 2017-05-22 11:51:47
    Temat: Re: Darmowy program do rysunku z wymiarowaniem.
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 22 maja 2017 18:47:45 UTC+9 użytkownik WM napisał:

    > Nie musisz w nic trafiać :)
    > Programy CAD poszły mocno do przodu od czasów prymitywnego Autocada.

    Autocad też już teraz ma parametry, więzy itd. Prawie jak prawdziwy CAD.

  • 32. Data: 2017-05-22 16:39:50
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-05-22 o 11:51, Konrad Anikiel pisze:

    > Autocad też już teraz ma parametry, więzy itd. Prawie jak prawdziwy CAD.

    Ja działałem na Autocadzie R14 i tam była tylko proteza trójwymiarowości
    2,5 D.
    Do pełnego 3D proponowali do niego dokupić kosztowny dodatek Mechanical
    Desktop.
    SolidWorks był od razu 3D i pierwsze wersje były super intuicyjne.
    Potem zaczęli jawnie kombinować, żeby zachęcić tych co się chcieli
    przesiadać z programów 2D na programy 3D.
    Autocad się zaczął bronić niszcząc kompatybilność przy zmianie formatu.
    W sumie to była pomyłka, która pogorszyła intuicyjność i prostotę SW.
    To tak jest jak się humanista menażer wpieprza w koncepcje inżynierskie.

    WM

  • 33. Data: 2017-05-22 17:58:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Nie musisz w nic trafiać :)
    >Programy CAD poszły mocno do przodu od czasów prymitywnego Autocada.
    >Pokazują się podświetlane okienka ułatwiające szkicowanie.
    >Zobacz sobie tutaj filozofię rysowania.
    >https://youtu.be/n87l7z7vyiw

    Skoncentrowali sie na swoim walku i niespecjalnie pokazuja moj
    przyklad.

    Ale zobacz chocby od 1:00 - dokladamy zaokraglenie, przestawiamy
    srednice ... a zapewne te srednica "rownej" czesci jest okreslona i
    potrzebuje np 58.6mm ... latwiej wpisac ?

    J.

  • 34. Data: 2017-05-22 18:36:57
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-05-22 o 17:58, J.F. pisze:
> [...]
    > srednice ... a zapewne te srednica "rownej" czesci jest okreslona i
    > potrzebuje np 58.6mm ... latwiej wpisac ?

    Łatwiej wpisać w okienko podczas wymiarowania.

    Jak masz relacje równości otworów, to poprawienie jednego wymiaru
    poprawia wszystkie pozostałe.

    W Twoim przypadku wymiarujesz ćwiartkę szkicu, a resztę masz powtarzaną
    symetrycznie gdy wstawisz osie symetrii.

    WM

  • 35. Data: 2017-05-22 20:07:35
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-05-22 o 17:58, J.F. pisze:
    > niespecjalnie pokazuja moj przyklad.
    To jest SketchUp. Dźwiek się nie nagrał :-(
    Zasada jest taka, że rysujesz na oko, a następnie podajesz wymiary.
    Widać co wpisuję w prawym dolnym rogu.
    https://youtu.be/TrsoX1j5-Xg

    Robert

  • 36. Data: 2017-05-22 20:09:37
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-05-22 o 10:18, Piotr Gałka pisze:
    > Kojarzyłem (z moich działań z Oo Draw sprzed kilku lat), że jest jakaś
    > możliwość, aby początkowo wskazany punkt był środkiem i wypróbowałem
    > wszystkie kombinacje Ctrl i Shift, ale o Alt zapomniałem
    Szkoda energii i czasu na ten program. Jeżeli myślisz o rysunku detalu,
    aby go wysłać do np. wycięcia.

    Robert

  • 37. Data: 2017-05-23 08:53:38
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Szkoda energii i czasu na ten program. Jeżeli myślisz o rysunku detalu,
    > aby go wysłać do np. wycięcia.

    To już wiem i jak kilka razy pisałem już zdecydowałem, że więcej go nie
    planuję używać.

    Odpowiadam tylko....
    P.G.

  • 38. Data: 2017-05-23 18:01:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    >To jest SketchUp. Dźwiek się nie nagrał :-(
    >Zasada jest taka, że rysujesz na oko, a następnie podajesz wymiary.
    >Widać co wpisuję w prawym dolnym rogu.
    >https://youtu.be/TrsoX1j5-Xg

    No i chyba o to mi chodzilo - tez wpisujesz z klawiatury.
    Tak lepiej :-)

    Ale faktycznie - dosc zgrabnie to wyglada.

    J.

  • 39. Data: 2017-05-23 19:37:56
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-05-23 o 18:01, J.F. pisze:
    > No i chyba o to mi chodzilo - tez wpisujesz z klawiatury.
    > Tak lepiej :-)
    Z klawiatury to co niezbędne.
    Jeżeli trzeba narysować np. okrąg na środku prostokąta, to już
    korzystamy z punktów charakterystycznych. Środek sam wskakuje gdzie ma być.
    Program też pamięta użyte wcześniej wymiary i podpowiada przez
    zahaczenie się narzędzia jak osiągnie jego wartość. Na filmie były to te
    przerywane prowadnice pomocnicze. Wpisałem ręcznie tylko wartość tej
    pierwszej na 20, druga już sobie wskoczyła podczas przeciągania tej linii.
    te obecne programy do wspomagania projektowania naprawdę są dobre.

    Robert