  • 1. Data: 2014-09-26 09:10:31
    Temat: Diesel i chmura czarnego dymu
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Od kilku dni pojawia się komunikat "awaria systemu kontroli silnika".
    Czasami włącza się jakaś blokada, bo spada moc i nie da się uzyskać
    większych obrotów, jak 3400. Wczoraj przy mocniejszym depnięciu wypluł
    chmurę czarnego dymu i to taką, że stary Ikarus by się nie powstydził.
    Pacjent to Fiat multijet 1,9.
    Mam wrażenie, że przy większym obciążeniu coś szumi pod maską, jakby
    hałas z turbiny, ale nie wiem, czy to jakaś nieduża nieszczelność, czy
    też hałas mechaniczny. Przebieg ledwie 125 kkm
    Ktoś powróży, co mi się wysypało? (mój mechanik wraca dopiero za
    tydzień, więc nie mam jak zdiagnozować)
    Jacek

  • 2. Data: 2014-09-26 09:22:30
    Temat: Re: Diesel i chmura czarnego dymu
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-09-26 09:10, Jacek pisze:
> [...]
    > też hałas mechaniczny. Przebieg ledwie 125 kkm
    > Ktoś powróży, co mi się wysypało? (mój mechanik wraca dopiero za

    Masz nieszczelność w dolocie i boost ucieka.
    Najprawdopodobniej gdzieś wąż się rozszczelnił.

    Lewis
    https://www.facebook.com/turbolaabpl

  • 3. Data: 2014-09-26 09:42:03
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2014-09-26 09:22, Lewis pisze:

    > Masz nieszczelność w dolocie i boost ucieka.
    > Najprawdopodobniej gdzieś wąż się rozszczelnił.

    Tylko, że nieszczelny dolot raczej nie powinien wywalać "checka"...

  • 4. Data: 2014-09-26 10:33:18
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > mechaniczny. Przebieg ledwie 125 kkm
    > Ktoś powróży, co mi się wysypało? (mój mechanik wraca dopiero za tydzień,

    Za lewym przednim kołem masz widok na wąż z turbiny. Jest on centymetr od
    rantu plastikowego nadkola i lubi się o ten rant przecierać. Sprawdź czy nie
    masz tam dziury.
    Obejrzyj też od góry turbinę czy nie pospadały z niej węże. Fabrycznie u
    mnie nie miały one żadnych opasek zaciskowych.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba