  • 1. Data: 2014-09-26 09:10:50
    Temat: Studzenie silnika
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    Sąsiad zwykle po przyjeździe zostawia przed domem samochód z włączonym
    silnikiem przez jakieś ~naście minut. Ponieważ opary tego silnika
    strasznie śmierdzą, tym bardziej że staje tyłem do domu (w tym moich
    okien również), to w końcu zwróciłam mu uwagę. Twierdzi, że ten samochód
    po jeździe wymaga chłodzenia jakichś turbin i dlatego musi go zostawiać
    jeszcze przez jakiś czas włączonego.
    Ja się nie znam, jestem zwykłą blondynką, oświećcie mnie, o co chodzi?
    Bardzo mocno wypasiony samochód, a takie kłopotliwe użytkowanie? ;)

    Ewa

  • 2. Data: 2014-09-26 09:16:38
    Temat: Re: Studzenie silnika
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.09.2014 09:10, FEniks pisze:
    > Sąsiad zwykle po przyjeździe zostawia przed domem samochód z włączonym
    > silnikiem przez jakieś ~naście minut. Ponieważ opary tego silnika
    > strasznie śmierdzą, tym bardziej że staje tyłem do domu (w tym moich

    To wzywaj straż gminną.

    Przepis jest jasny - ma psi obowiązek wyłączyć silnik.

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 3. Data: 2014-09-26 09:25:10
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-09-26 09:10, FEniks pisze:
> [...]
    > Ja się nie znam, jestem zwykłą blondynką, oświećcie mnie, o co chodzi?
    > Bardzo mocno wypasiony samochód, a takie kłopotliwe użytkowanie? ;)

    Sąsiad jest idiotą.
    Turbina po normalnej jeździe nie wymaga studzenia, co najwyżej z 15s
    żeby obroty wirnika spadły.
    Jak go pałuje aż do samych drzwi to uzasadnione jest pozostawić
    uruchomiony z 5min ale nie naście...

    Lewis
    https://www.facebook.com/turbolaabpl

  • 4. Data: 2014-09-26 09:51:21
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-09-26 09:10, FEniks wrote:
> [...]
    > Ja się nie znam, jestem zwykłą blondynką, oświećcie mnie, o co chodzi?
    > Bardzo mocno wypasiony samochód, a takie kłopotliwe użytkowanie? ;)

    1. niech parkuje przodem do okien
    2. jesli przed zatrzymaniem zwolni i da odetchnac turbinie to ta sie
    ostudzi juz w momencie dojazdu na parking.
    3. jesli jego opary smierdza (a auto wypasione jak piszesz), to moze
    niech uda sie na pomiar czystosci spalin i poczyni kroki by usunąć u
    siebie ta usterke.

  • 5. Data: 2014-09-26 09:59:12
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Andrzej Lawa a...@l...SPAM_PRECZ.com ...

    > To wzywaj straż gminną.
    >
    > Przepis jest jasny - ma psi obowiązek wyłączyć silnik.

    Chyba ze bedzie w nim siedział i czekał...

    Lewis ma racje - turbina nie wymaga tak długiego chłodzenia.

  • 6. Data: 2014-09-26 10:04:59
    Od: Kapibara <x...@y...zzz>

    Dnia 26 Sep 2014 07:59:12 GMT, Budzik napisał(a):

    > Użytkownik Andrzej Lawa a...@l...SPAM_PRECZ.com ...

    > Chyba ze bedzie w nim siedział i czekał...

    Ależ oczywiście, że nie.

  • 7. Data: 2014-09-26 10:09:29
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 2014-09-26 09:16, Andrzej Lawa pisze:

    > To wzywaj straż gminną.

    W kilkanaście minut zdążą przyjechać? ;)

    Ewa

  • 8. Data: 2014-09-26 10:10:42
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 2014-09-26 09:25, Lewis pisze:

    > Turbina po normalnej jeździe nie wymaga studzenia, co najwyżej z 15s
    > żeby obroty wirnika spadły.
    > Jak go pałuje aż do samych drzwi to uzasadnione jest pozostawić
    > uruchomiony z 5min ale nie naście...

    Z zegarkiem wprawdzie nie siedzę i nie liczę, ale spaliny zdążę w domu
    poczuć.

    Ewa

  • 9. Data: 2014-09-26 10:19:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.09.2014 09:59, Budzik pisze:

    > Chyba ze bedzie w nim siedział i czekał...

    A co to ma do rzeczy?

    W czasie postoju na obszarze zabudowanym, o ile nie jest to pojazd
    wykonujący czynności na drodze, ma wyłączyć silnik i nie pyskować.

    > Lewis ma racje - turbina nie wymaga tak długiego chłodzenia.

    Tym bardziej się nie obcyndalać z idiotą.

  • 10. Data: 2014-09-26 10:20:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.09.2014 10:09, FEniks pisze:

    > W kilkanaście minut zdążą przyjechać? ;)

    Nagraj filmik i zeznaj :) Nawet jeśli nie zdążą, dowód będzie.