  • 41. Data: 2019-10-07 15:59:21
    Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 6 października 2019 12:36:01 UTC-5 użytkownik adam napisał:

    > Też tak myślałem, ale to chyba małe straty, albo wadliwa konstrukcja.
    > Podobno w niektórych autach montują już elektryczne dogrzewanie, bo z
    > silnika leci za mało ciepła

    Mimo moich doswiadczen z dizlem fordowskim tez sie sklaniam ku tezie ze to termostat.

    Daj do sprawdzenia, albo poczytaj czy jest tylko jeden. Bo nawet w mojej foce po 15km
    jednak dochodzila do temperatury nominalnej.

    No chyba ze ci pali 3/100. To moze rzeczywiscie sie nie grzeje. Ale jak to jest
    blizej 5/100 to jednak cos jest nie tak...

  • 42. Data: 2019-10-07 16:02:33
    Od: j...@j...org

    On Saturday, October 5, 2019 at 4:24:36 AM UTC+9, s...@g...com wrote:

    > Dzisiejsze dizle az takie zle nie sa. Ale bez dpf/fap to znalezc bedzie ciezko.
    > A wyciac tez nie zawsze ma sens.

    Należysz do miłośników raka, co? Ale nie pękaj, ty też masz szansę go załapać, smród
    na polskich drogach nie bierze się znikąd.

  • 43. Data: 2019-10-07 16:51:58
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 7 października 2019 09:02:36 UTC-5 użytkownik
    j...@j...org napisał:

    > Należysz do miłośników raka, co? Ale nie pękaj, ty też masz szansę go załapać,
    smród na polskich drogach nie bierze się znikąd.

    Nie smierdzialo, zaczelo jak przyszedles i zaczales wyciagac wnioski z dupy.

  • 44. Data: 2019-10-07 17:52:13
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-10-07 o 15:56, s...@g...com pisze:
> [...]
    procedura wypalania to dobrze bylo by ja zakonczyc. A z tym moze byc w kratke jak w
    aucie nie bedzie lampki czy komunikatu.

    procedura sie nie zakonczy i zacznie od nowa przy nastepnym uruchomieniu.

    > Widze ze zupelnie nie rozumiesz.
    > Tobie sie ten filtr zapycha i oproznia w tempie jak napisalem, 600-800-1200km w
    zaleznosci od trybu jazdy i pojemnosci samego filtra.

    > Tobie sie on nie zapcha bo jezdzisz dluzszymi odcinkami.
    >
    > Jak juz pisalem, a widze ze nie doczytales, problem jest w tym ze jak sie robi
    krotkie odcinki to sie cykl wypalania nie dokonczy albo spalanie bedzie takie ze nie
    ma sensu korzytsac z dizla bo wyjdzie drozej.

    Zupełnie nie rozumiem, ale uważam, że tak nie będzie jak Ty piszesz.
    Problemem jest to, że nawet jeśli wypalanie następuje, to charakter
    użytkowania powoduje, że jakby pojemność użytkowa tego filtra stale maleje.
    Wypala się tylko tyle ile może a reszta osadu zostaje i z biegiem czasu
    dostępna jest
    coraz mniejsza ilość miejsca w tym filtrze.
    Po kilku latach takiej eksploatacji ilość dostępnego miejsca będzie tak
    mała,
    że nie będzie miał co wypalać i zaświeci kontrolkę.
    Myślałem, że wiesz kiedy to może nastąpić.

  • 45. Data: 2019-10-07 17:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Adam a...@p...onet.pl ...

    > Nie dotyczy.
    >
    > Art. 60.2.3
    > "pozostawiania pracującego silnika podczas postoju na obszarze
    > zabudowanym; nie dotyczy to pojazdu wykonującego czynności na
    > drodze;"
    >
    > Silnik sam się włącza, nikt go nie "pozostawia podczas postoju"
    >
    > Art. 60.2.1
    > "oddalania się od pojazdu, gdy silnik jest w ruchu;"
    >
    > Nikt się nie oddala od takiego pojazdu. Nawet nikt do niego nie
    > podchodzi.

    To sie chyba nazywa falandyzacja prawa...
    Załozeniem tego przepisu jest to ze samochód nie ma stac bez kierowcy z
    włączonym silnikiem...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Mężczyzna musi trzy rzeczy w życiu zrobić...

  • 46. Data: 2019-10-07 18:14:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik Adam a...@p...onet.pl ...

    >To sie chyba nazywa falandyzacja prawa...
    >Załozeniem tego przepisu jest to ze samochód nie ma stac bez kierowcy
    >włączonym silnikiem...

    Skoro takie zalozenie, to powinno byc zapisane.
    I prosze nie obrazac Falandysza - jego interpretacje byly daleko
    bardziej wydumane ... tu nawet nie ma co interpretowac, czarno na
    bialym napisane czego nie wolno :-P

    J.

    P.S. A krok nastepny - linie ciagle :-)

  • 47. Data: 2019-10-07 18:22:14
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 7 października 2019 10:52:16 UTC-5 użytkownik cef napisał:

> [...]
    ma sensu korzytsac z dizla bo wyjdzie drozej.

    > Zupełnie nie rozumiem, ale uważam, że tak nie będzie jak Ty piszesz.

    To nie kwestia tego czy ja sobie tak pisze. Tak po prostu jest.

> [...]
    > dostępna jest
    > coraz mniejsza ilość miejsca w tym filtrze.

    Wszystko sie zuzywa. Do zestawu dolicz jeszcze albo uszkodzone czujniki albo
    zaklejenie w taki sposob ze czujnik sprawny ciagle wykrywa filtr zapelniony.

    > Po kilku latach takiej eksploatacji ilość dostępnego miejsca będzie tak
    > mała,
    > że nie będzie miał co wypalać i zaświeci kontrolkę.
    > Myślałem, że wiesz kiedy to może nastąpić.

    Taka sytuacja moze nastapic wskutek wielu czynnikow.
    Jednym z nich jest wlasnie nie dokanczanie cyklu wypalania.

    A szacowac ile i jak mozna/trzeba jezdzic aby do tego doszlo to nawet najodwazniejsi
    gorale nie smia.

    Dobra wiadomosc jest taka ze pomalu mechanicy ogarniaja co i jak zawodzi i wiedza jak
    to naprawiac. I juz dzis nie jest to katastrofa jak opisana w paru watkach tutaj.
    Choc jak mechanik dupa to bedzie diagnozowac i robic wlascicielowi auta koszty o
    jakich sie wymienionym goralom nie snilo.

    Taki urok nowych technologii.

  • 48. Data: 2019-10-07 18:52:41
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 07.10.2019 o 12:18, Adam pisze:

    > Nie dotyczy.

    Tak tylko sobie uważasz. Dotyczy. Uruchom silnik, zawołaj/poczekaj na
    patrol, jeśli ci zaproponują mandat to odmów i podaj swoje "racje" w
    sądzie (pod warunkiem że nie jesteś z "jedynej słusznej" prawej i
    spariwiedliwej partyjki)

> [...]
    > zabudowanym; nie dotyczy to pojazdu wykonującego czynności na drodze;"
    >
    > Silnik sam się włącza, nikt go nie "pozostawia podczas postoju"

    Sam się nie włączył, ty go włączyłeś pilotem. A to czy sam czy nie sam
    nie ma znaczenia - nie wykonujesz "czynności na drodze"

    > Art. 60.2.1
    > "oddalania się od pojazdu, gdy silnik jest w ruchu;"
    >
    > Nikt się nie oddala od takiego pojazdu. Nawet nikt do niego nie podchodzi.

    Zwykłe cwaniaczkowanie nie mające żadnego uzasadnienia.

    --
    Czarek

  • 49. Data: 2019-10-07 18:53:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.10.2019 o 18:14, J.F. pisze:

    > I prosze nie obrazac Falandysza - jego interpretacje byly daleko
    > bardziej wydumane ...
    Swoją drogą, to ciekawe że większość twardego lecenia w chuja z prawem
    ma miejsce u "prawicowych".

    --
    Shrek

  • 50. Data: 2019-10-07 19:08:50
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 7 października 2019 11:53:25 UTC-5 użytkownik Shrek napisał:

    > Swoją drogą, to ciekawe że większość twardego lecenia w chuja z prawem
    > ma miejsce u "prawicowych".

    Znaczy sie ktorzy to ci prawicowi?
    Bo wiesz, w polsce jak i w duzej czesci swiata prawica to taka lewica tylko nie
    zgadzajaca sie z ta oficjalna lewica.

    Jakby zdefiniowac prawica - odwrotnosc lewicy to ze swieczka szukac...
    np. Niskie podatki, nieregulowana recznie gospodarka, rozdzial panstwa od
    swiatopogladu. I tak dalej.

    No i wiesz, jak na imieninach rodzina zaczyna za glosno gadac o polityce i lewo/prawo
    to zazwyczaj pytam:
    -w prl byl kto?
    -komunisci!
    -czyli jaki kolor?
    -no czerwoni!
    -w 89-tym kto wygral?
    -no, ten, tego, no niekomunisci, solidarnosc!
    -ok, a zwiazki zawodowe to lewo czy prawo?
    -no lewo.
    -to kto wygral w 89?
    -komunisci?

    I zmieniaja temat bo sie poklocic o to nie daje. Ale zmieniaja na mniej polaryzujacy.