eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Diesel po przegrzaniu - brak pomysłów
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 81

  • 31. Data: 2016-09-29 16:04:04
    Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomysłów
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:57ed1b59$0$15208$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:nsj3lq$oll$...@u...news.interia.pl...
    > W dniu 2016-09-29 o 14:38, J.F. pisze:
    >>> Ale cos tu dziwnego - takie wywalenie wymaga raczej sporego przegrzania
    >>> silnika, a mnie inne samochody przyzwyczaily, ze temperatura raczej nie
    >>> przekracza 100C, mimo tego co pisza w instrukcji.
    >>
    >>> Termometr dobrze skalibrowany ? korek cisnieniowy trzyma ?
    >
    >>Termometr powinien być OK.
    >>Korek dobrze trzyma, puszcza do zbiornika dopiero po przekroczeniu 0,9
    >>atm.
    >>Na postoju może chodzić kilka godzin, jest ciśnienie, nie ubywa płynu,
    >>korek nie przepuszcza - więc układ jako taki jest szczelny.
    >
    > No mowie - cos dziwnego.
    > Zeby przekroczyc te 0.9 atm trzeba jakies 120C, i to w calym ukladzie, nie
    > wystarczy jakies drobne lokalne przegrzanie.
    >
    > A to sugeruje spora niewydolnosc calego ukladu chlodzenia.
    > Chlodnica zatkana, waz jakis przygnieciony ?
    >
    > Moze przygazowac pare razy na postoju i zobaczyc co bedzie ?
    > Ogolnie, to na postoju chlodzenie nie musi wystarczyc na silnik pracujacy
    > z wiekszymi obrotami, ale moze cos sie zauwazy ...
    >

    Mechanikowi wpadło coś do rury do chłodnicy i dławi przepływ?
    Może pożyczyć i obejrzeć silnik kamerą termowizyjną.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba


  • 32. Data: 2016-09-29 19:37:31
    Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomysłów
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > Mechanikowi wpadło coś do rury do chłodnicy i dławi przepływ?
    > Może pożyczyć i obejrzeć silnik kamerą termowizyjną.
    >

    A ta chlodnica jest goraca ze az parzy (po wywaleniu plynu) czy tylko ciepla
    albo nawet w polowie chłodna?

    I na pewno nie dolewales jakiegos octu do przeczyszczenia ukladu? Bo miesiac
    jezdzenia na takiej miksturze i masz zjedzone do zera lopatki pompy i wtedy
    caly uklad jest niewydolny. Lopatki zrobione sa ze zwyklej stali i chetnie
    reaguja z goracym roztworem octu albo innego kwasu nawet bardzo slabego. Ta
    opcje przerabialem to na wlasnej skorze :)

    Efekty u ciebie są bardzo spektakularne wiec albo pompa nie dziala jak
    trzeba albo uszczelka pod glowica dalej nieszczelna. Na przewody bym nie
    stawial.

    Sprawdz czy pasek klinowy albo koło pompy wody nie jest zaolejone, i pasek
    klinowy sie slizga. Moze jest zle naciagniety?

    I tak w ogole to jak sprawdzasz CO2 w ukladzie skoro po odkreceniu korka
    jest fontanna? ;)




  • 33. Data: 2016-09-29 19:58:16
    Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomysłów
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "miumiu" <a...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:nsjjh3$m44$1@node2.news.atman.pl...
    >> Mechanikowi wpadło coś do rury do chłodnicy i dławi przepływ?
    >> Może pożyczyć i obejrzeć silnik kamerą termowizyjną.
    >>
    >
    > A ta chlodnica jest goraca ze az parzy (po wywaleniu plynu) czy tylko
    > ciepla albo nawet w polowie chłodna?
    >
    > I na pewno nie dolewales jakiegos octu do przeczyszczenia ukladu? Bo
    > miesiac jezdzenia na takiej miksturze i masz zjedzone do zera lopatki
    > pompy i wtedy caly uklad jest niewydolny. Lopatki zrobione sa ze zwyklej
    > stali i chetnie reaguja z goracym roztworem octu albo innego kwasu nawet
    > bardzo slabego. Ta opcje przerabialem to na wlasnej skorze :)
    >
    > Efekty u ciebie są bardzo spektakularne wiec albo pompa nie dziala jak
    > trzeba albo uszczelka pod glowica dalej nieszczelna. Na przewody bym nie
    > stawial.
    >
    > Sprawdz czy pasek klinowy albo koło pompy wody nie jest zaolejone, i pasek
    > klinowy sie slizga. Moze jest zle naciagniety?
    >
    > I tak w ogole to jak sprawdzasz CO2 w ukladzie skoro po odkreceniu korka
    > jest fontanna? ;)
    >
    >


    Adam pisał, że stara pompa jest OK, ale i tak wstawił nową.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba


  • 34. Data: 2016-09-30 10:18:44
    Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomysłów
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2016-09-29 o 09:33, Adam pisze:
    > Witajcie.
    >
    > Mam problem ze starym dieslem.
    >
    > Mitsubishi Pajero II, wersja długa, skrzynia automatyczna.
    > Silnik TD 2800. Jest to klasyczny "klekot", z mechaniczną rotacyjną
    > pompą paliwa i z komorami wstępnymi (wtrysk pośredni).
    >
    > Silnik został przegrzany - kilka minut jazdy ze zbyt niskim stanem wody.
    >
    > U mechanika: szlif głowicy, sprawdzenie jej na szczelność (brak
    > mikropęknięć). Założona na nowej dobrej uszczelce i nowych śrubach.
    > Termostat dla pewności wyjęty.
    >
    > Co jeszcze sprawdzić?
    >

    Może nie podobny problem, ale związany.
    Co prawda nie przegrzałem, a pasek mi się zerwał w 4ct90 od Lublina.

    Po zamontowaniu na nowo głowicy były problemy z odpalaniem, szarpał,
    prychał do kolektora ssącego. Ogólnie to po przyłożeniu ręki do
    kolektora ssącego nie miałem efektu ssania, tylko wydmuch powietrza.
    Silnik prostszy niż u Ciebie, bo z pompą jeszcze rzędową, filozofii nie
    ma, ma działać gdy tylko ma paliwo i rozrusznik kręci.

    Głowica była planowana, sprawdzana na szczelność.
    Okazało się, że dopiero po zamontowaniu głowicy na silniku, po
    dociągnięciu poprawnie wszystkich śrub jakieś naprężenia otwierały
    pęknięcie, które przy nie zamontowanej głowicy było szczelnie zamknięte.

    Głowice wymieniłem na inną, silnik zaczął pracować poprawnie.


    --
    viktorius


  • 35. Data: 2016-09-30 19:51:07
    Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomysłów
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 2016-09-29 09:33:07 niejaki Adam napisał:
    > Efekt ten sam: na postoju OK, w czasie jazdy gotuje.
    > Ogrzewanie wnętrza działa. Test na CO2 nic nie wykazuje. Nie widać, aby
    > była nieszczelność w układzie chłodzenia.

    nie chcę cię za bardzo straszyć ale bardzo podobne objawy miał szwagier w
    starej amerykańskiej v8-ce
    mógł przejechac 1000km jak było chłodno i nic się nie działo - ale jak
    załapał temperatury to momentalnie uciekała woda i silnik się gotował

    długo nie mógł dojść co i jak, mimo różnych czynności łacznie z wymianą
    głowic na inne - wciąż to samo

    znalazł przypadkiem

    pęknięty blok - pęknięcie zasłonięte rozrusznikiem

    jak się mocniej rozgrzewał pęknięcie otwierało się i wylatywała woda

    ze względu że silnik też z wiskozą na postoju był na tyle schłodzony że nic
    się nie działo - dopiero pod dużym obciążeniem jak się silnik mocniej
    nagrzał - a potem już reakcja łańcuchowa

    tak że wiesz ...

    --
    P0zdrawiam
    p0li
    hydro rulez ;)
    prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki


  • 36. Data: 2016-09-30 21:07:43
    Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomysłów
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>


    > W trakcie jazdy powoli dochodzi do właściwej temperatury, przez pewien
    > czas temperatura stoi w połowie skali. Później nagle (w ciągu
    > kilkudziesięciu sekund) temperatura wzrasta, zaczyna gotować wodę.

    Wentylator chłodnicy w którą stronę dmucha?

    Darek


  • 37. Data: 2016-09-30 21:48:17
    Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomysłów
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Sadzisz ze po wielu latach dmuchania w dobra strone nagle zaczal dmuchac w zla, tak
    sam z siebie. Bardzo smiala teza. Zalozenie paska na krzyz z przyczyn technicznych
    jest raczej niewykonalne.


  • 38. Data: 2016-10-01 07:50:08
    Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomysłów
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2016 o 21:48 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Sadzisz ze po wielu latach dmuchania w dobra strone nagle zaczal dmuchac
    > w zla, tak sam z siebie. Bardzo smiala teza. Zalozenie paska na krzyz z
    > przyczyn technicznych jest raczej niewykonalne.

    W moich autach wentylatory chłodnicy i klimatyzacji są elektryczne.
    Napędza je silnik prądu stałego, w którym bez problemu można zmienić
    kierunek wirowania.

    TG


  • 39. Data: 2016-10-01 12:14:48
    Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomysłów
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 01 Oct 2016 07:50:08 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > W dniu .09.2016 o 21:48 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:
    >> Sadzisz ze po wielu latach dmuchania w dobra strone nagle zaczal dmuchac
    >> w zla, tak sam z siebie. Bardzo smiala teza. Zalozenie paska na krzyz z
    >> przyczyn technicznych jest raczej niewykonalne.
    >
    > W moich autach wentylatory chłodnicy i klimatyzacji są elektryczne.
    > Napędza je silnik prądu stałego, w którym bez problemu można zmienić
    > kierunek wirowania.

    Teoretycznie tak.
    W praktyce - myslisz, ze mechanik kable zamienil ?

    Czy, ze sterowanie umozliwia krecenie w dwie strony, a komputer
    zwariowal ?

    J.


  • 40. Data: 2016-10-01 12:16:38
    Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomysłów
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    dlaczego zamiast napisac ze faktycznie u pytajacego nie da sie zmienic kierunku
    powietrza pchanego przez wentylator brniesz w glupote i dajesz przyklad z dupy. Tylko
    dlatego zeby nikt nie zauwazyl ze glupote napisales. A tak przy okazji. Nie tak latwo
    zmienic kierunek wentylatora elektrycznego. Przewody krotkie i z reguly miejsca malo.
    Z pol godziny taka zamiana by potrwala. Do tego sa silniki pradu stalego komutatorowe
    w ktorych ustawienie szczotek powoduje ze w odwrotnym kierunku niz fabryka zrobila
    beda pobieraly kilka razy wiecej pradu i szybko z nich dym pojdzie.

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: