eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDigitalizacja kaset płyt gramofonowych, kaset magnetofonowych i kaset VHS › Digitalizacja kaset płyt gramofonowych, kaset magnetofonowych i kaset VHS
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Subject: Digitalizacja kaset płyt gramofonowych, kaset magnetofonowych i kaset VHS
    Date: Tue, 27 Sep 2016 10:11:27 +0200

    Zabrałem się ostatnio za digitalizację starych, rodzinnych pamiątek. Na
    pierwszy ogień poszły stare fotografie i negatywy. Skaner jest co prawda
    amatorski, ale całkiem przyzwoity (V330) i radzi sobie z tym całkiem nieźle.

    W dalszej kolejności chciałbym zdigitalizować kilka starych kaset
    magnetofonowych (polskie C60, nagrywane na jakimś Kasprzaku, chyba
    jeszcze przez dziadków), płyt gramofonowych (sporo "pocztówek
    dźwiękowych") oraz kaset VHS.

    W związku z tym mam kilka pytań:

    1) Jak zapewnić najlepszą możliwą jakość dźwięku przy zgrywaniu ze
    starej kasety magnetofonowej? Powinienem się rozejrzeć za jakimś
    konkretnym modelem magnetofonu? Przetwornik zintegrowany z przeciętną,
    współczesną płytą główną będzie wystarczający, czy lepiej rozejrzeć się
    za jakąś lepsza kartą dźwiękową? Zgrany materiał kompresować bezstratnie
    do jakiegoś FLAC, czy mp3 z wysokim bitrate w zupełności wystarczy?

    2) To samo odnośnie kaset VHS. Czego użyć do digitalizacji? Miałem
    kiedyś analogową kartę TV. Używałem jej głównie do nagrywania seriali,
    gdy akurat w porze emisji nie było mnie w domu. O ile dobrze pamiętam,
    karta miała jednak też wejście S-Video, z którego nigdy nie korzystałem.
    Pewnie leży gdzieś w pudełku, jednak nie wiem, jak będzie wyglądała
    kwestia sterowników pod współczesne, 64-bitowe systemy operacyjne.
    Widzę też, że na Allegro za kilkadziesiąt zł. można dostać "grabery" na
    USB, pozwalające na podłączenie magnetowidu do komputera. Jest to coś
    warte? To znaczy pozwala przenieść materiał z kasety na dysk w pełnej
    dostępnej jakości?